Analiza matematyczna 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ANMAT2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0541) Matematyka
|
Nazwa przedmiotu: | Analiza matematyczna 2 |
Jednostka: | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość materiału z zakresu Analizy matematycznej 1 i Algebry 1. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczycieli ( 60 godz.): - udział w wykładzie 30 godz. - udział w ćwiczeniach 30 godz. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta ( 90 godz.): - przygotowanie do wykładu 10 godz. - przygotowanie do ćwiczeń 20 godz. - przygotowanie do egzaminu 30 godz. - przygotowanie do sprawdzianów 20 godz. - udział w procesie oceniania 10 godz. Łącznie: 150 godz. (5 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W01 – zna definicje transformat funkcji ciągłych (transformata Fouriera, Laplace’a) W02 – zna własności transformat funkcji ciągłych W03 – zna definicję i własności splotu funkcji ciągłych W04 – zna twierdzenia dotyczące transformat funkcji ciągłych W05 – ma podstawową wiedzę o szeregach i funkcjach zespolonych W06 - ma zaawansowaną wiedzę o całkowaniu funkcji wielu zmiennych Efekty przedmiotowe W01-W06 realizują efekty kierunkowe: K_W01, K_W04 dla Fizyki s1 K_W02 dla Astronomii s1 K_W01, K_W04, K_W08 dla Fizyki technicznej s1 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U01 – potrafi wyznaczyć z definicji transformaty prostych funkcji ciągłych U02- potrafi wyznaczyć transformaty złożonych funkcji ciągłych korzystając z własności i twierdzeń dotyczących transformat U03- potrafi obliczyć proste sploty funkcji ciągłych oraz wykorzystać do obliczeń twierdzenie o transformacie splotu U04 – potrafi uzasadnić wybrane własności transformat U05 - potrafi obliczyć całki wielokrotne używając twierdzeń i własności U06 – potrafi wyznaczyć rozwinięcie funkcji okresowej w szeregi trygonometryczny i Fouriera U07 – rozumie potrzebę dalszego rozwijania wiedzy matematycznej i potrafi zaplanować jej dalsze rozwijanie Efekty przedmiotowe U01- U06 realizują efekty kierunkowe: K_U01 dla Fizyki technicznej s1 K_U01, K_U02 dla Astronomii s1 K_U01, K_U04 dla Fizyki s1 Efekt przedmiotowy U07 realizuje efekt kierunkowy: K_U09 dla Fizyki s1 K_U11 dla Astronomii s1 K_U12 dla Fizyki technicznej s1 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K01 – jest świadomy ograniczeń przekazanej wiedzy matematycznej Efekt kierunkowy K01 realizuje efekt przedmiotowy K_K01 dla Fizyki technicznej s1 K_K01 dla Astronomii s1 K_K01 dla Fizyki s1 |
Metody dydaktyczne: | Wykład i ćwiczenia są prowadzone metodą tradycyjną. Studenci mają możliwość konsultacji - na wykładzie (w formie krótkich pytań), na ćwiczeniach oraz na konsultacjach u wykładowcy. W moodle są umieszczone materiały pomocnicze do nauki oraz zbiory zadań dobrane do treści wykładu. W moodle jest również pdf podręcznika autorstwa dr hab. Jacka Jurkowskiego. |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Tematyka wykładu obejmuje definicje, własności i podstawowe twierdzenia dotyczące funkcji zmiennej zespolonej, całek wielokrotnych, transformat Fouriera i Laplace’a oraz szeregów trygonometrycznych. Ćwiczenia mają na celu nabycie umiejętności obliczania prostych całek wielokrotnych, wyznaczania transformat dla prostych funkcji oraz wykorzystywania ich własności przy wyznaczaniu transformat bardziej złożonych funkcji. |
Pełny opis: |
1. (8 h) Całkowanie funkcji wielu zmiennych. (a) całki wielokrotne (tw. Fubiniego, współrzędne biegunowe, walcowe, sferyczne); (b) całki krzywoliniowe niezorientowane i zorientowane, tw. Greena; (c) całki powierzchniowe niezorientowane i zorientowane, tw. Gaussa, tw, Stokesa. (b) całka Riemanna w 2D i 3D (c) całki iterowane (d) całkowanie w zmiennych biegunowych, walcowych i sferycznych 1. (4 h) Szeregi i funkcje zespolone (a) zbieżność ciągu i szeregu geometrycznego (b) elementarne funkcje zmiennej zespolonej (wielomiany, funkcja wykładnicza, ilorazy wielomianów) (c) szeregi potęgowe 2. (6 h) Szeregi trygonometryczne i Fouriera oraz ich własności 3. (12 h) Transformaty funkcji ciągłych (a) splot funkcji ciągłych (b) transformata Fouriera i jej własności (c) transformata Laplace’a i jej własności (d) zastosowanie transformaty Laplace’a do rozwiązywania równań różniczkowych |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. podręcznik (umieszczony w moodle) Jacek Jurkowski -Analiza Matematyczna 2. Transformaty i ich zastosowania. Toruń 2015 Literatura uzupełniająca: 2. Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas – Analiza Matematyczna 2, Definicje, twierdzenia, wzory – Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław, wydania z ostatnich lat; 3. Walter Rudin - Podstawy analizy matematycznej - PWN, Warszawa, wiele wydań 4. Fichtenhotz – Rachunek Różniczkowy i Całkowy, tom II – PWN, Warszawa, wiele wydań; 5. Ron Bracewell - Przekształcenia Fouriera i jego zastosowania; 6. Grzegorz Łysik https://www.impan.pl/~lysik/Fourier-series.pdf 7. Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas - Elementy analizy wektorowej, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2002; 8. Włodzimierz Krysicki, Lech Włodarski - Analiza matematyczna w zadaniach, część II, PWN. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody oceniania: Kartkówki na ćwiczeniach: weryfikacja efektów U01-U07 2 sprawdziany na ćwiczeniach: weryfikacja U01-U07, egzamin pisemny złożony z dwóch części: weryfikacja W01-W06, U01- U07, K01 Kryteria oceniania: Egzamin pisemny sprawdzający efekty kształcenia z obszaru wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych składający się z dwóch części 1. wiedza i umiejętności podstawowe: co najmniej 51% punktów na ocenę dostateczną 2. wiedza i umiejętności rozszerzone: zaliczona część 1 na 61% i część 2 na 71% na ocenę dobrą, zaliczona część 1 na 71% i część 2 na 81% na ocenę bardzo dobrą. Zaliczenie ćwiczeń na podstawie 2 sprawdzianów. Ocena z ćwiczeń na podstawie wyniku procentowego: dst – poniżej 50% dst – 50%-60% dst plus- 60%-70% db- 70%-80% db plus- 80%-90% bdb- 90%-100% Na egzaminie oraz sprawdzianach można używać karty wzorów przeznaczonej do zajęć! |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krystyna Parczyk | |
Prowadzący grup: | Krystyna Parczyk, Monika Stanke | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Tematyka wykładu obejmuje definicje, własności i podstawowe twierdzenia dotyczące funkcji zmiennej zespolonej, całek wielokrotnych, transformat Fouriera i Laplace’a oraz szeregów trygonometrycznych (dla kierunków Fizyka, Fizyka techniczna, Astronomia) oraz transformat DFT oraz Z (dla kierunków technicznych). Ćwiczenia mają na celu nabycie umiejętności obliczania prostych całek wielokrotnych, wyznaczania transformat dla prostych funkcji oraz wykorzystywania ich własności przy wyznaczaniu transformat bardziej złożonych funkcji. |
|
Pełny opis: |
(tylko dla kierunków Fizyka, Fizyka techniczna i Astronomia) 0. (8 h) Całkowanie funkcji wielu zmiennych. (a) całki wielokrotne (tw. Fubiniego, współrzędne biegunowe, walcowe, sferyczne); (b) całki krzywoliniowe niezorientowane i zorientowane, tw. Greena; (c) całki powierzchniowe niezorientowane i zorientowane, tw. Gaussa, tw, Stokesa. (b) całka Riemanna w 2D i 3D (c) całki iterowane (d) całkowanie w zmiennych biegunowych, walcowych i sferycznych (tylko dla kierunków Automatyka i robotyka, Informatyka stosowana) 0. (2h) Całkowanie funkcji wielu zmiennych (a) obszary regularne i normalne (b) całka Riemanna w 2D i 3D (c) całki iterowane (d) całkowanie w zmiennych biegunowych, walcowych i sferycznych (dla wszystkich kierunków) 1. (4 h) Szeregi i funkcje zespolone (a) zbieżność ciągu i szeregu geometrycznego (b) elementarne funkcje zmiennej zespolonej (wielomiany, funkcja wykładnicza, ilorazy wielomianów) (c) szeregi potęgowe 2. (6 h) Szeregi trygonometryczne i Fouriera oraz ich własności 3. (12 h) Transformaty funkcji ciągłych (a) splot funkcji ciągłych (b) transformata Fouriera i jej własności (c) transformata Laplace’a i jej własności (d) zastosowanie transformaty Laplace’a do rozwiązywania równań różniczkowych (dla kierunków Automatyka i robotyka i Informatyka stosowana) 4. (6 h) Transformaty funkcji dyskretnych (a) splot funkcji dyskretnych (b) dyskretna transformata Fouriera (DFT) i jej własności (c) transformata Z i jej własności Ćwiczenia obejmują przykłady, które stanowią ilustrację treści wykładanych na ćwiczeniach |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. podręcznik (umieszczony w moodle) Jacek Jurkowski -Analiza Matematyczna 2. Transformaty i ich zastosowania. Toruń 2015 Literatura uzupełniająca: 2. Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas – Analiza Matematyczna 2, Definicje, twierdzenia, wzory – Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław, wydania z ostatnich lat; 3. Walter Rudin - Podstawy analizy matematycznej - PWN, Warszawa, wiele wydań 4. Fichtenhotz – Rachunek Różniczkowy i Całkowy, tom II – PWN, Warszawa, wiele wydań; 5. Ron Bracewell - Przekształcenia Fouriera i jego zastosowania; 6. Grzegorz Łysik https://www.impan.pl/~lysik/Fourier-series.pdf 7. Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas - Elementy analizy wektorowej, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2002; 8. Włodzimierz Krysicki, Lech Włodarski - Analiza matematyczna w zadaniach, część II, PWN. |
|
Uwagi: |
Zasady zaliczania ćwiczeń i egzaminu z analizy matematycznej 2 w roku akademickim 2019/20. Zajęcia będą oparte na materiałach umieszczonych oraz systematycznie dodatkowo umieszczanych w modle. Ewentualne pytania dotyczące wykładu lub zadań proszę wysyłać mailowo (na adres kparczyk@mat.umk.pl). Obowiązkiem studentów jest rozwiązywanie zadań domowych i przesyłanie rozwiązań (napisanych czytelnie i czytelnie podpisanych – może być w pliku JPG (czyli zdjęcie ręcznie napisanego rozwiązania) lub w PDF lub w docx ) do osoby prowadzącej ćwiczenia. Termin końcowy przysyłania rozwiązań będzie zawsze podawany . Zadania domowe są zestawione w grupach tematycznych. Za poprawnie rozwiązane jedno zadanie z grupy tematycznej - jest 10 pkt. Za każde dodatkowo poprawnie zrobione zadanie z grupy dostanie się po 1 pkt. Zaliczenie ćwiczeń odbędzie się na podstawie uzyskanych punktów z zadań domowych oraz na podstawie odpowiedzi ustnych. Studenci nie przesyłający rozwiązań zadań domowych będą mogli podejść do tzw zbója w terminie ustalonym przez Rektora UMK – w lipcu lub wrześniu lub jeszcze później. Studenci, którzy z zadań domowych uzyskają liczbę punktów = (liczba tematów zadań domowych)x10 lub więcej - automatycznie uzyskają stopień dst. Kto będzie przesyłał rozwiązania zadań domowych, ale uzyska za mało punktów, to będzie odpowiadał ustnie na zaliczenie. Studenci, którzy będą chcieli otrzymać wyższy stopień z ćwiczeń – będą odpowiadać ustnie – ze mną (Krystyną Parczyk) przez Messenger, a studenci z grupy prof. Moniki Stanke – przez Zoom. Do zdawania egzaminu będą mogli podejść jedynie studenci, którzy zaliczą ćwiczenia. Egzamin będzie ustny. Będzie polegał przede wszystkim na rozwiązywaniu zadań w trakcie egzaminu – z włączoną kamerą i mikrofonem komórki/komputera w trakcie egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krystyna Parczyk | |
Prowadzący grup: | Krystyna Parczyk, Monika Stanke | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Tematyka wykładu obejmuje definicje, własności i podstawowe twierdzenia dotyczące funkcji zmiennej zespolonej, całek wielokrotnych, transformat Fouriera i Laplace’a oraz szeregów trygonometrycznych (dla kierunków Fizyka, Fizyka techniczna, Astronomia) oraz transformat DFT oraz Z (dla kierunków technicznych). Ćwiczenia mają na celu nabycie umiejętności obliczania prostych całek wielokrotnych, wyznaczania transformat dla prostych funkcji oraz wykorzystywania ich własności przy wyznaczaniu transformat bardziej złożonych funkcji. |
|
Pełny opis: |
(tylko dla kierunków Fizyka, Fizyka techniczna i Astronomia) 0. (8 h) Całkowanie funkcji wielu zmiennych. (a) całki wielokrotne (tw. Fubiniego, współrzędne biegunowe, walcowe, sferyczne); (b) całki krzywoliniowe niezorientowane i zorientowane, tw. Greena; (c) całki powierzchniowe niezorientowane i zorientowane, tw. Gaussa, tw, Stokesa. (b) całka Riemanna w 2D i 3D (c) całki iterowane (d) całkowanie w zmiennych biegunowych, walcowych i sferycznych (tylko dla kierunków Automatyka i robotyka, Informatyka stosowana) 0. (2h) Całkowanie funkcji wielu zmiennych (a) obszary regularne i normalne (b) całka Riemanna w 2D i 3D (c) całki iterowane (d) całkowanie w zmiennych biegunowych, walcowych i sferycznych (dla wszystkich kierunków) 1. (4 h) Szeregi i funkcje zespolone (a) zbieżność ciągu i szeregu geometrycznego (b) elementarne funkcje zmiennej zespolonej (wielomiany, funkcja wykładnicza, ilorazy wielomianów) (c) szeregi potęgowe 2. (6 h) Szeregi trygonometryczne i Fouriera oraz ich własności 3. (12 h) Transformaty funkcji ciągłych (a) splot funkcji ciągłych (b) transformata Fouriera i jej własności (c) transformata Laplace’a i jej własności (d) zastosowanie transformaty Laplace’a do rozwiązywania równań różniczkowych (dla kierunków Automatyka i robotyka i Informatyka stosowana) 4. (6 h) Transformaty funkcji dyskretnych (a) splot funkcji dyskretnych (b) dyskretna transformata Fouriera (DFT) i jej własności (c) transformata Z i jej własności Ćwiczenia obejmują przykłady, które stanowią ilustrację treści wykładanych na ćwiczeniach |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. podręcznik (umieszczony w moodle) Jacek Jurkowski -Analiza Matematyczna 2. Transformaty i ich zastosowania. Toruń 2015 Literatura uzupełniająca: 2. Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas – Analiza Matematyczna 2, Definicje, twierdzenia, wzory – Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław, wydania z ostatnich lat; 3. Walter Rudin - Podstawy analizy matematycznej - PWN, Warszawa, wiele wydań 4. Fichtenhotz – Rachunek Różniczkowy i Całkowy, tom II – PWN, Warszawa, wiele wydań; 5. Ron Bracewell - Przekształcenia Fouriera i jego zastosowania; 6. Grzegorz Łysik https://www.impan.pl/~lysik/Fourier-series.pdf 7. Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas - Elementy analizy wektorowej, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2002; 8. Włodzimierz Krysicki, Lech Włodarski - Analiza matematyczna w zadaniach, część II, PWN. |
|
Uwagi: |
Zasady zaliczania ćwiczeń i egzaminu z analizy matematycznej 2 w roku akademickim 2019/20. Zajęcia będą oparte na materiałach umieszczonych oraz systematycznie dodatkowo umieszczanych w modle. Ewentualne pytania dotyczące wykładu lub zadań proszę wysyłać mailowo (na adres kparczyk@mat.umk.pl). Obowiązkiem studentów jest rozwiązywanie zadań domowych i przesyłanie rozwiązań (napisanych czytelnie i czytelnie podpisanych – może być w pliku JPG (czyli zdjęcie ręcznie napisanego rozwiązania) lub w PDF lub w docx ) do osoby prowadzącej ćwiczenia. Termin końcowy przysyłania rozwiązań będzie zawsze podawany . Zadania domowe są zestawione w grupach tematycznych. Za poprawnie rozwiązane jedno zadanie z grupy tematycznej - jest 10 pkt. Za każde dodatkowo poprawnie zrobione zadanie z grupy dostanie się po 1 pkt. Zaliczenie ćwiczeń odbędzie się na podstawie uzyskanych punktów z zadań domowych oraz na podstawie odpowiedzi ustnych. Studenci nie przesyłający rozwiązań zadań domowych będą mogli podejść do tzw zbója w terminie ustalonym przez Rektora UMK – w lipcu lub wrześniu lub jeszcze później. Studenci, którzy z zadań domowych uzyskają liczbę punktów = (liczba tematów zadań domowych)x10 lub więcej - automatycznie uzyskają stopień dst. Kto będzie przesyłał rozwiązania zadań domowych, ale uzyska za mało punktów, to będzie odpowiadał ustnie na zaliczenie. Studenci, którzy będą chcieli otrzymać wyższy stopień z ćwiczeń – będą odpowiadać ustnie – ze mną (Krystyną Parczyk) przez Messenger, a studenci z grupy prof. Moniki Stanke – przez Zoom. Do zdawania egzaminu będą mogli podejść jedynie studenci, którzy zaliczą ćwiczenia. Egzamin będzie ustny. Będzie polegał przede wszystkim na rozwiązywaniu zadań w trakcie egzaminu – z włączoną kamerą i mikrofonem komórki/komputera w trakcie egzaminu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Krystyna Parczyk | |
Prowadzący grup: | Krystyna Parczyk, Monika Stanke | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Tematyka wykładu obejmuje definicje, własności i podstawowe twierdzenia dotyczące funkcji zmiennej zespolonej, całek wielokrotnych, transformat Fouriera i Laplace’a oraz szeregów trygonometrycznych (dla kierunków Fizyka, Fizyka techniczna, Astronomia) oraz transformat DFT oraz Z (dla kierunków technicznych). Ćwiczenia mają na celu nabycie umiejętności obliczania prostych całek wielokrotnych, wyznaczania transformat dla prostych funkcji oraz wykorzystywania ich własności przy wyznaczaniu transformat bardziej złożonych funkcji. |
|
Pełny opis: |
(tylko dla kierunków Fizyka, Fizyka techniczna i Astronomia) 0. (8 h) Całkowanie funkcji wielu zmiennych. (a) całki wielokrotne (tw. Fubiniego, współrzędne biegunowe, walcowe, sferyczne); (b) całki krzywoliniowe niezorientowane i zorientowane, tw. Greena; (c) całki powierzchniowe niezorientowane i zorientowane, tw. Gaussa, tw, Stokesa. (b) całka Riemanna w 2D i 3D (c) całki iterowane (d) całkowanie w zmiennych biegunowych, walcowych i sferycznych (tylko dla kierunków Automatyka i robotyka, Informatyka stosowana) 0. (2h) Całkowanie funkcji wielu zmiennych (a) obszary regularne i normalne (b) całka Riemanna w 2D i 3D (c) całki iterowane (d) całkowanie w zmiennych biegunowych, walcowych i sferycznych (dla wszystkich kierunków) 1. (4 h) Szeregi i funkcje zespolone (a) zbieżność ciągu i szeregu geometrycznego (b) elementarne funkcje zmiennej zespolonej (wielomiany, funkcja wykładnicza, ilorazy wielomianów) (c) szeregi potęgowe 2. (6 h) Szeregi trygonometryczne i Fouriera oraz ich własności 3. (12 h) Transformaty funkcji ciągłych (a) splot funkcji ciągłych (b) transformata Fouriera i jej własności (c) transformata Laplace’a i jej własności (d) zastosowanie transformaty Laplace’a do rozwiązywania równań różniczkowych (dla kierunków Automatyka i robotyka i Informatyka stosowana) 4. (6 h) Transformaty funkcji dyskretnych (a) splot funkcji dyskretnych (b) dyskretna transformata Fouriera (DFT) i jej własności (c) transformata Z i jej własności Ćwiczenia obejmują przykłady, które stanowią ilustrację treści wykładanych na ćwiczeniach |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. podręcznik (umieszczony w moodle) Jacek Jurkowski -Analiza Matematyczna 2. Transformaty i ich zastosowania. Toruń 2015 Literatura uzupełniająca: 2. Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas – Analiza Matematyczna 2, Definicje, twierdzenia, wzory – Oficyna Wydawnicza GIS, Wrocław, wydania z ostatnich lat; 3. Walter Rudin - Podstawy analizy matematycznej - PWN, Warszawa, wiele wydań 4. Fichtenhotz – Rachunek Różniczkowy i Całkowy, tom II – PWN, Warszawa, wiele wydań; 5. Ron Bracewell - Przekształcenia Fouriera i jego zastosowania; 6. Grzegorz Łysik https://www.impan.pl/~lysik/Fourier-series.pdf 7. Marian Gewert, Zbigniew Skoczylas - Elementy analizy wektorowej, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław 2002; 8. Włodzimierz Krysicki, Lech Włodarski - Analiza matematyczna w zadaniach, część II, PWN. |
|
Uwagi: |
Zasady zaliczania ćwiczeń i egzaminu z analizy matematycznej 2 w roku akademickim 2019/20. Zajęcia będą oparte na materiałach umieszczonych oraz systematycznie dodatkowo umieszczanych w modle. Ewentualne pytania dotyczące wykładu lub zadań proszę wysyłać mailowo (na adres kparczyk@mat.umk.pl). Obowiązkiem studentów jest rozwiązywanie zadań domowych i przesyłanie rozwiązań (napisanych czytelnie i czytelnie podpisanych – może być w pliku JPG (czyli zdjęcie ręcznie napisanego rozwiązania) lub w PDF lub w docx ) do osoby prowadzącej ćwiczenia. Termin końcowy przysyłania rozwiązań będzie zawsze podawany . Zadania domowe są zestawione w grupach tematycznych. Za poprawnie rozwiązane jedno zadanie z grupy tematycznej - jest 10 pkt. Za każde dodatkowo poprawnie zrobione zadanie z grupy dostanie się po 1 pkt. Zaliczenie ćwiczeń odbędzie się na podstawie uzyskanych punktów z zadań domowych oraz na podstawie odpowiedzi ustnych. Studenci nie przesyłający rozwiązań zadań domowych będą mogli podejść do tzw zbója w terminie ustalonym przez Rektora UMK – w lipcu lub wrześniu lub jeszcze później. Studenci, którzy z zadań domowych uzyskają liczbę punktów = (liczba tematów zadań domowych)x10 lub więcej - automatycznie uzyskają stopień dst. Kto będzie przesyłał rozwiązania zadań domowych, ale uzyska za mało punktów, to będzie odpowiadał ustnie na zaliczenie. Studenci, którzy będą chcieli otrzymać wyższy stopień z ćwiczeń – będą odpowiadać ustnie – ze mną (Krystyną Parczyk) przez Messenger, a studenci z grupy prof. Moniki Stanke – przez Zoom. Do zdawania egzaminu będą mogli podejść jedynie studenci, którzy zaliczą ćwiczenia. Egzamin będzie ustny. Będzie polegał przede wszystkim na rozwiązywaniu zadań w trakcie egzaminu – z włączoną kamerą i mikrofonem komórki/komputera w trakcie egzaminu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.