Fizyka w grach i silniki fizyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-FIGRIS |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0538) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z naukami fizycznymi
|
Nazwa przedmiotu: | Fizyka w grach i silniki fizyczne |
Jednostka: | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.fizyka.umk.pl/~jacek/dydaktyka/modsym/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Programowanie w C++, podstawy fizyki |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (15h): wykład 10h ćwiczenia 5h Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (45h): projekt zaliczeniowy 30h nauka 15h Razem: 60 h (2 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student zna podstawy mechaniki bryły sztywnej w stopniu, który pozwoli mu na korzystanie z typowych silników fizyki gier (K_W02) W2: Student zna algebrę kwaternionów i umie używać ich do opisu obrotów bryły sztywnej (K_W01) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: student umie zastosować wiedzę o kwaternionach w silniku fizycznym gry (np. PhysX lub Unity) (K_U01, K_U02, K_U06) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student jest świadomy ograniczonego zakresu kursu i tym samym wiedzy, którą posiadł na kursie (K_K02) K2: uznaje fundamentalne znaczenie wiedzy dla ludzkości, potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę oraz zna jej ograniczenia (K_K06) |
Metody dydaktyczne: | wykład + ćwiczenia rachunkowe |
Metody dydaktyczne podające: | - opowiadanie |
Skrócony opis: |
Na wykładzie omawiane będą podstawy fizyki klasycznej w ujęciu numerycznym, ze szczególnym uwzględnieniem dynamiki bryły sztywnej. |
Pełny opis: |
Zagadnienia omawiane na wykładzie: 1. Mechanika bryły sztywnej 2. Detekcja kolizji i reakcje na kolizje Zagadnienia omawiane na ćwiczeniach: 1. Kwaterniony 2. Proste zadania z mechaniki bryły sztywnej |
Literatura: |
D.M. Borg Fizyka dla programistów gier, Helion 2003 M. Matyka Symulacje komputerowe w fizyce, Helion 2002 W. Rubinowicz, M. Królikowski Mechanika teoretyczna, Wydawnictwo Naukowe PWN 1995 F. Dunn, I. Parberry 3D Math Primer for Graphics and Game Development, Wordware Publishing, Inc. 2002 M.G. Couthino Dynamic Simulations of Multibody Systems, Springer 2001 Christer Ericson Real-Time Collision Detection, Elsevier 2005 F. Preparata, M.I. Shamos Geometria obliczeniowa. Wprowadzenie, Helion 2003 W.H. Press, S.A. Teukolsky, W.T. Vetterling, B.P. Flannery Numerical Recipes in C++. Second Edition, Cambridge University Press 2002 T. Pang Metody obliczeniowe w fizyce. Fizyka i komputery, Wydawnictwo Naukowe PWN 2001 D. Potter Metody obliczeniowe fizyki, PWN 1977 J. Matulewski, T. Dziubak, M. Sylwestrzak, R. Płoszajczak GFN, Wydawnictwo Naukowe PWN 2010 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład kończy się egzaminem pisemnym, który sprawdza efekty: W1 i W2 Podstawą oceny ćwiczeń będzie projekt zaliczeniowy, który potwierdza zdobycie umiejętności: W1, W2 i U1 |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 5 godzin
Wykład, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Matulewski | |
Prowadzący grup: | Jacek Matulewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.