Excel dla zaawansowanych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-OG-EXCEL |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Excel dla zaawansowanych |
Jednostka: | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawowa znajomość MS Excel |
Całkowity nakład pracy studenta: | - Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 30 godz. - Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: 20 godz. - Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: 8 godz. - Czas wymagany do odbycia obowiązkowej praktyki: 0 godz. |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: W1 - zna budowę i zasady działania programu MS Excel (K_W03, K_W05), W2 - rozumie działania funkcji i narzędzi MS Excel (K_W03), W3 - ma wiedzę w zakresie programowania VBA w MS Excel (K_W03, K_W06). |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: U1 - tworzy proste i zagnieżdżone formuły oparte na wielu funkcjach, odnoszące się do arkuszy i skoroszytów (K_U01, K_U17), U2 – wykorzystuje zaawansowane narzędzia do wyszukiwania, sortowania i filtrowania danych (K_U10, K_U17), U3 – wykorzystuje zaawansowane narzędzia do analizy danych (K_U10, K_U17), U4 – zna, tworzy i modyfikuje różne kategorie wykresów (K_U03), U5 – zna zasady ochrony arkuszy i skoroszytów (K_U10, K_U17), U6 – programuje w środowisku VBA (K_U10, K_U17). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: K1 - rozumie potrzebę ciągłego dokształcania zawodowego w dziedzinie informatyki (K_K01), K2 - ma świadomość skutków wadliwie działających systemów informatycznych (K_K02), K3 - potrafi podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów (K_K04), K4 - potrafi w komunikatywny sposób wypowiadać się na temat zagadnień poruszanych na zajęciach (K_K06). |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody wymiany i dyskusji |
Skrócony opis: |
Laboratorium ma na celu rozszerzenie umiejętności pracy w MS Excel, poznania różnych typów funkcji, zaawansowanych narzędzi analizy danych oraz podstaw programowania VBA. |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do Excela 2. Operacje na komórkach, obszarach komórek i arkuszach 3. Formuły i funkcje a. Data i czas b. Formuły ułatwiające pracę nad tekstem c. Tworzenie formuł, które zliczają i sumują d. Tworzenie formuł, które wyszukują wartości e. Tworzenie formuł do zastosowań finansowych f. Funkcje bazy danych g. Wprowadzenie do formuł tablicowych h. Formatowanie warunkowe 4. Tabela i zakres danych 5. Sortowanie i filtrowanie danych a. Filtry zaawansowane 6. Analiza danych a. Analiza co-jeśli b. Scenariusze c. Analiza danych przy użyciu funkcji Szukaj wyniku i Solver d. Tabela danych e. Analiza danych za pomocą tabel przestawnych 7. Konsolidacja arkuszy 8. Ochrona danych 9. Techniki tworzenia wykresów 10. Programowanie w języku VBA a. Podstawowe informacje na temat makr języka VBA i. Procedury Sub języka VBA ii. Funkcje języka VBA b. Tworzenie okien dialogowych i. Funkcja InputBox i MsgBox ii. Praca z formularzami UserForm c. Dodawanie kontrolek d. Zastosowanie w arkuszu kontrolek okien dialogowych e. Praca ze zdarzeniami programu Excel |
Literatura: |
Przykładowa literatura: 1. J. Walkenbach, Excel 2016 PL. Biblia, Helion 2016 2. K. Masłowski, Excel 2013 PL. Ćwiczenia zaawansowane, Helion 2014 3. M. Alexander, R. Kusleika, Excel 2016 PL. Programowanie w VBA. Vademecum Walkenbacha, Helion 2016 |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium - 90% Obecność na zajęciach - 10% |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.