Projektowanie obiektów 3D
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-PROB3D |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie obiektów 3D |
Jednostka: | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (30h): laboratorium - 30h Praca własna studenta: - czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zaliczenia – 20h - czas na przygotowanie się do zaliczenia w formie otwartego przeglądu prac - 10h Razem: 60h (2 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: W1: potrafi tworzyć własne obiekty 3D (K_W01, K_W02) W2: posiada rozbudowaną wiedzę w zakresie zaawansowanych technik modelowania, posiada wiedzę o przydatnych narzędziach, płynnie porusza się w programach (K_W03) W3: posiada wiedzę pozwalającą w ponadpodstawowy sposób pracować samodzielnie, kreować świat 3D, opracowywać zbiory obiektów dedykowane dla gier (K_W05) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: U1: potrafi budować wirtualne modele 3D na bazie blueprint’ów U2: posiada rozszerzone umiejętności pracy grupowej, potrafi efektywnie pracować w grupie i efektywnie wykorzystywać niezbędne narzędzia, wykorzystuje czas swój i współpracowników, potrafi rozwiązać proste problemy (K_U07) U3: potrafi efektywnie wymieniać informacje związane z grami komputerowymi, obiektami i animacją, używając języka ojczystego a także angielskiego, umie korzystać z wiedzy zapisanej w języku ojczystym i języku angielskim, potrafi przygotować dokumentację, prezentację oraz omówić projekt w języku angielskim (K_U02) U4: potrafi tworzyć tekstury, oświetlenie, modyfikować modele 3D w trakcie procesu projektowego, tworzyć sceny, potrafi ocenić nowe technologie, nowe narzędzia programistyczne, diagnostyczne, potrafi dokonać ich wyboru do realizacji zadanych problemów (K_U01, K_U04) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: K1: student działa i myśli w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, rozwiązując problemy występujące w środowisku 3D (K_K06) K2: potrafi pracować indywidualnie i w zespole informatyków, w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów (K_K04) K3: potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, naukowo-badawczym lub programistyczno-wdrożeniowym, wchodzących w program studiów lub realizowanych poza studiami (K_K04) |
Metody dydaktyczne: | pokaz i omawianie przykładowych projektów |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody rozwijające refleksyjne myślenie |
Skrócony opis: |
Przedmiot Projektowanie obiektów 3D obejmuje szeroki zakres działań związanych z nauką tworzenia i edytowania brył przestrzennych, swobodnego modelowania i przygotowywania obiektów 3D do środowiska gier komputerowych. Opracowywania paczek assetów niezbędnych do dalszej pracy. |
Pełny opis: |
Zagadnienia omawiane w trakcie zajęć: 1. Blender – interfejs i edytory 2. Selekcja i manipulacja obiektami 3. Grafika koncepcyjna i obrazy referencyjne 4. Modelowanie za pomocą krzywych 5. Modelowanie za pomocą brył 6. Zaawansowane modelowanie 7. Topologia i modyfikatory 8. Rzeźbienie – narzędzia, optymalizacja i etapy 9. Tekstury: malowanie i wypalanie 10. Silniki renderujące - Cycles 11. Siatki UV tworzenie i edycja 12. Materiały w projektowaniu 3D 13. Kamery i podstawy animacji 13. Praca ze światłami i renderowanie 14. Opracowywanie własnej sceny i paczki assetów do gry |
Literatura: |
- Piotr Chlipalski, Blender. Architektura projektowanie, Helion, 2018 - Ben Simonds, Blender. Praktyczny przewodnik po modelowaniu, rzeźbieniu i renderowaniu, Helion, 2014 - Mike Geig, Unity. Przewodnik projektanta gier, Helion, 2015 - Alan Thorn, Praktyczne Tworzenie Gier Unity i Blender, Helion, 2015 - K. Bilczyński, W. Pazdur. Modelowanie w programie Maya. Wydawnictwo PJWSTK, Warszawa 2011 - Todd Palamar, Mastering Autodesk Maya 2016: Autodesk Official Press, 2016 - Wprowadzenie do grafiki komputerowej, Praca zbiorowa, tłum. z ang. Jan Zabrodzi, WNT, Warszawa 2011 |
Metody i kryteria oceniania: |
Student uzyskuje zaliczenie z oceną. Warunkiem zaliczenia jest - obecność na zajęciach (U2 i U3); - wykonanie prac zaliczeniowych, przygotowanie paczki obiektów 3D potrzebnych do dalszej pracy w środowisku 3D (W1, W2, W3, U1, U4); - stworzenie modeli 3D z wykorzystaniem przyswajanych w czasie zajęć umiejętności, znajomość różnych sposobów modelowania (W1-W3, U1-U4). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Matulewski | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Rumińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.