Programowanie w języku Python
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-PYTHON |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0718) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z inżynierią i zawodami inżynierskimi
|
Nazwa przedmiotu: | Programowanie w języku Python |
Jednostka: | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej |
Grupy: |
Kursy komputerowe dla Fizyki Technicznej s2 Przedmiot specjalistyczny do wyboru IBI |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Metody numeryczne |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: 30 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: 25 3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach): 20 |
Efekty uczenia się - wiedza: | 1. W1 - posiada podstawową wiedzę niezbędną do opisu oraz analizy zjawisk fizycznych (informatyka stosowana K_W01, fizyka techniczna K_W01); 2. W2 - rozumie rolę metod teoretycznych oraz symulacji komputerowych w metodologii badań naukowych; posiada świadomość ograniczeń technicznych i technologicznych w badaniach naukowych (informatyka stosowana K_W03, informatyka stosowana K_W06, fizyka techniczna K_W03); 3. W3 - zna podstawowe pakiety oprogramowania użytkowego do analizy i opracowania danych, zna zaawansowane narzędzia do poszukiwania informacji ważnych w biologii i fizyce (informatyka stosowana K_W01, fizyka techniczna K_W07); 4. W4 - posiada wiedzę pozwalającą pracować samodzielnie, jak i w grupie (informatyka stosowana K_W04); 5. W5 - posiada szczegółową wiedzę związaną ze studiowaną specjalnością (informatyka stosowana K_W06); 6. W6 - ma pogłębioną wiedzę z matematyki przydatną do zaawansowanej analizy danych (informatyka stosowana K_W01); |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1 - efektywnie poszukuje niezbędnych informacji do rozwiązywania problemów informatycznych, posiada umiejętność samodzielnego wyszukiwania i wykorzystywania informacji z zakresu informatyki i dziedzin powiązanych (informatyka stosowana K_U01); 2. U2 - posiada rozszerzone umiejętności samodzielnej pracy; potrafi określić niezbędny zakres wiedzy, jaki trzeba zdobyć, by zrealizować określony projekt; posiada umiejętność zdobywania wiedzy i wykorzystuje przy tym różnorodne techniki dostępu do informacji (informatyka stosowana K_U03); 3. U3 - potrafi ocenić nowe technologie, nowe narzędzia diagnostyczne oraz dokonać ich wyboru do realizacji zadanych problemów (informatyka stosowana K_U17); 4. U4 - potrafi planować i przeprowadzać proste eksperymenty, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski (informatyka stosowana K_U04, fizyka techniczna K_U03); |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1 - rozumie potrzebę ciągłego dokształcania powodowanego pojawianiem się nowych osiągnięć, nowych technologii, etc.; rozumie potrzebę wymiany informacji w grupach osób zajmujących się informatyką; rozumie możliwości, jakie daje edukacja akademicka (informatyka stosowana K_K01, fizyka techniczna K_K01); 2. K2 - potrafi pracować indywidualnie i w zespole informatyków; potrafi zarządzać swoim czasem (informatyka stosowana K_K04); 3. K3 - potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, naukowo-badawczym wchodzących w program studiów lub realizowanych poza studiami (informatyka stosowana K_K05); 4. K4 - potrafi przekazać informację o osiągnięciach informatyki i różnych aspektach zawodu informatyka w sposób powszechnie zrozumiały (informatyka stosowana K_U06); |
Metody dydaktyczne: | Metody dydaktyczne podające: - wykład informacyjny (konwencjonalny), Metody dydaktyczne poszukujące: - ćwiczeniowa, - klasyczna metoda problemowa; |
Skrócony opis: |
Celem kursu wykorzystanie języka python do analizy danych. W trakcie kursu zostaną przećwiczone podstawowe aspekty programowania w języku Python, a także pakiety do analizy danych i obliczeń numerycznych. |
Pełny opis: |
1 Wstęp: paradygmaty programowania obecne w języku python, pakiety numeryczne, pakiety wizualizacyjne, instalacja paczki anaconda; 2. Tryb konsoli: python, ipython, jupyter; 3. Podstawy programowania: instrukcje proste i złożone, funkcje; 4. Iteratory, generatory list, funkcje lambda, map, filter; 5. Programowanie obiektowe: klasy, obiekty, dziedziczenie; 6. Obliczenia numeryczne: numpy, scipy; 7. Analiza danych: sklearn; 8. Wizualizacja danych: matplotlib; |
Literatura: |
https://scipy-lectures.org/ |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie zajęć (na ocenę) odbywa się na podstawie projektu końcowego (W1, W2, W3, W4, W6, U1, U2, U4, K1, K2, K3, K4). 50-60% - ocena: 3 60-70% - ocena: 3+ 70-80% - ocena: 4 80-90% - ocena: 4+ 90-100% - ocena 5 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Rydzewski | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Walczewska-Szewc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Rydzewski | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Walczewska-Szewc | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.