Realizacja dźwięku
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-READ |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0215) Muzyka i sztuki sceniczne
|
Nazwa przedmiotu: | Realizacja dźwięku |
Jednostka: | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela (30h): wykład - 10h laboratorium - 20h Praca własna studenta (60h): czas na wykonanie zadań domowych - 30h przygotowania do zaliczenia - 30 h Razem - 90 godz. (3 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student posiada wiedzę: W1: związaną ze realizacją m.in. dźwięku w grach, budowy i kompozycji muzyki, posiada wiedzę o przydatnych narzędziach, samplach muzycznych, konstrukcji i analizy dźwięku w grach komputerowych (K_W05) W2: etyczną, ma podstawową wiedzę aspektów prawnych dotyczących korzystania z otwartych licencji, muzyki, prawa autorskiego (K_W07) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student potrafi: U1: potrafi zaprojektować dźwięk spójny z grą i dla niej dedykowany, wykorzystywać właściwe programy do tworzenia muzyki (K_U01, K_U04) U2: potrafi współpracować nad opracowaniem dźwięku w grach (K_U02, K_U07) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: student działa i myśli w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, tworząc dźwięki pasujące do gry (K_K06) K2: potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, naukowo-badawczym lub programistyczno-wdrożeniowym, wchodzących w program studiów lub realizowanych poza studiami (K_K04) |
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia w pracowni komputerowej "z rękami na klawiaturze" |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - gry i symulacje |
Skrócony opis: |
Przedmiot Realizacja Dźwięku obejmuje szeroki zakres działań związanych z nauką tworzenia i edytowania dźwięku z naciskiem na dźwięk wykorzystywany w sektorze gospodarki dotyczącym produkcji, marketingu i sprzedaży gier komputerowych. W ramach kursu poruszane są zagadnienia takie jak: opracowywanie gotowego dźwięku, tworzenie utworu z wykorzystaniem sampli muzycznych, komponowanie dźwięku, udźwiękowienie gry. |
Pełny opis: |
Zagadnienia omawiane na "Realizacje dźwięku": 1. Realizacja dźwięku, cechy dźwięku 2. Motyw i temat muzyczny 3. Metrum, melodia, harmonia,dynamika, barwa dźwięku, agogika 4. Sampling i Audacity 5. Generatory www – syntezatory 6. Zaawansowana edycja dźwięku w programie Audacity - praca nad dźwiękiem - przester, odszumienie, normalizacja, fade in, fade out, envelope tool, efekt repeat, praca na ścieżkach, mix, export 7. Edycja pliku mp3 (change pitch, equalizer, curve, change tempo, sliding stretch, reverse) 8. Symulacja dźwiękowa 9. Assety dźwiękowe 10. Game sound – udźwiękowienie gry 11. MuseScore – komponowanie na partyturze 12. Udźwiękowienie filmu 13. Formaty plików audio 14. Kompresja stratna i bezstratna |
Literatura: |
Bruce Block, Opowiadanie obrazem, Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych. Wojciech Marzec, 2015 Tim Summers, Royal Holloway, Understanding Video Game Music, University of London, 2016 Thomas Chance, Composing Music for Games: The Art, Technology and Business of Video Game Scoring, CRC Press, 2016 Michael Sweet, Writing Interactive Music for Video Games: A composer's guide. Game Designe. Addison-Wesley, 2015 Carla Schroder, The Book of Audacity: Record, Edit, Mix and Master with the Free Audio Editor, No Starch Press, 2011 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie sprawdza efekty kształcenia W1, W2, U1 i U2. Polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych najczęściej w obecności grupy zaliczeniowej. Wymagania dotyczące zaliczenia: - wykonanie przez studenta ćwiczeń na poszczególnych zajęciach - wykonanie zadanych zadań podsumowujących tematy - obecność i praca na zajęciach Kryteria oceniania: - zgodność pracy z zadanym tematem - kreatywność i poziom wykonanej pracy - zgodność pracy z zadanym tematem - kreatywność wykorzystania środków plastycznych, praktyczne wykorzystanie zdobytej wiedzy - opanowanie warsztatu, znajomość programów komputerowych, poprawność techniczna pracy - rozwój indywidualnych zdolności studenta w oparciu o zdobytą wiedzę w praktyce - nowatorskie ujęcie treści - znajomość dźwięków wykorzystywanych w grach komputerowych, umiejętność odniesienia swojej pracy do panujących trendów, schematów, konkurencyjnych przedstawień - udział w zajęciach oraz zaangażowanie w zrealizowany projekt Kryterium oceny: 50-60% - ocena: 3 60-70% - ocena: 3+ 70-80% - ocena: 4 80-90% - ocena: 4+ 90-100% - ocena 5 |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.