Silniki gier
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-SIGIER | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0618) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Silniki gier | ||
Jednostka: | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej | ||
Grupy: |
Informatyka Stosowana s2. Przedmioty do wyboru specjalistyczne (wszystkie) |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00 ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Wymagania wstępne: | Projektowanie obiektów 3D i Animacja 3D |
||
Całkowity nakład pracy studenta: | Zajęcia 45h Nauka w domu: 45h Razem: 90 h (3 ECTS) |
||
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W04: posiada wiedzę pozwalającą w ponadpodstawowy sposób pracować samodzielnie, jak i w grupie, pełniąc różnego typu role zawodowe K_W05: posiada wiedzę etyczną, rozumie zagrożenia stosowania technologii informatycznych, ma podstawową wiedzę do określenia poziomu bezpieczeństwa wybranych systemów informatycznych, zna podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii odnoszące się do powiązań informatyki z ekonomią, ma podstawową wiedzę aspektów prawnych dotyczących informatyki stosowanej (tj. przepisy prawa autorskiego, prowadzenie działalności firm), ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczej K_W06: posiada szczegółową wiedzę związaną ze studiowaną specjalnością Ponadto studenci poznają środowisko Unity3D, zagadnienia dotyczące tworzenie gier 3D. |
||
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U02: potrafi efektywnie wymieniać informacje związane z projektami informatycznymi, używając języka ojczystego a także angielskiego, umie korzystać z wiedzy zapisanej w języku ojczystym i języku angielskim, potrafi przygotować dokumentację, prezentację oraz omówić projekt w języku angielskim K_U05: posiada rozszerzone umiejętności pracy grupowej, potrafi efektywnie pracować w grupie i efektywnie wykorzystywać niezbędne narzędzia (programistyczne, diagnostyczne), wykorzystuje czas swój i współpracowników, potrafi rozwiązać proste problemy badawcze K_U06: potrafi ocenić nowe technologie, nowe narzędzia programistyczne, diagnostyczne, potrafi dokonać ich wyboru do realizacji zadanych problemów Studenci nabywają praktyczną umiejętność tworzenia gier 3D w środowisku Unity3D. |
||
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K02: student działa i myśli w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, rozwiązując problemy zastosowań informatyki K_K04: ma świadomość skutków wadliwie działających systemów informatycznych, które mogą doprowadzić do strat moralnych i finansowych, a nawet utraty zdrowia czy zagrożenia życia K_K05: rozumie potrzebę zachowań profesjonalnych i przestrzegania zasad etyki Student jest świadomy ograniczonego zakresu kursu i tym samym wiedzy, którą posiadł na kursie (K_K01) |
||
Metody dydaktyczne: | kurs komputerowy z rękoma na klawiaturze |
||
Skrócony opis: |
Celem kursu jest poznanie zintegrowanego środowiska do tworzenia gier Unity 3D. Student nauczy się jak konfigurować silnik pod określone typy gier. Nauczy się jak ustawiać scenę oświetlenie oraz kamerę, a także jak tworzyć prefabrykaty i używać prefabrykaty. |
||
Pełny opis: |
Środowisko pracy Unity 3D - Edytor Unity 3D w tym: interface, panel projektu, okno hierarchii, widok sceny, widok gry, inspektor - Tryb 3D i 2D Edycja sceny - Poruszanie się po widoku sceny - Obsługa narzędzi sceny - Ustawianie sceny - Ustawienia i efekty kamery - Ustawienia świateł i okluzji otoczenia Obiekty gry - Układy współrzędnych (Global, Local) - Transformacje Modele - Import modeli - Materiały, tekstury, shadery - System cząsteczek Animator - Import animacji - Tworzenie klipów - Drzewo animacji - Tworzenie eventów animacji |
||
Literatura: |
- Geig, Mike, Unity. Przewodnik projektanta gier, (2015), Helion - Hocking, Joe. Unity w akcji, (2015), Helion - Thorn, Alan, Praktyczne tworzenie gier Unity i Blender, (2014), Helion |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt zaliczeniowy i kolokwium sprawdzające wiedzę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-24 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Łukasz Goraczewski | |
Prowadzący grup: | Łukasz Goraczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Łukasz Goraczewski | |
Prowadzący grup: | Łukasz Goraczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Łukasz Goraczewski | |
Prowadzący grup: | Łukasz Goraczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.