Silniki gier
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-SIGIER |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0618) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi
|
Nazwa przedmiotu: | Silniki gier |
Jednostka: | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej |
Grupy: |
Informatyka Stosowana s2. Przedmioty do wyboru specjalistyczne (wszystkie) |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość zagadnień z programowania proceduralnego, obiektowego i języków programowania |
Całkowity nakład pracy studenta: | Zajęcia 45h Nauka w domu: 45h Razem: 90 h (3 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Ma wiedzę dotyczącą tworzenia gier – K_W05, K_W06, K_W10, K_W11 W2: Ma wiedzę dotyczącą testowania gier – K_W05, K_W06, K_W10, K_W11 W3: Ma wiedzę dotyczącą metodologii wytwarzania gier – K_W05, K_W06, K_W10, K_W11 W4: Ma wiedzę dotyczącą wzorców projektowych i dobrych praktyk stosowanych w tworzeniu gier – K_W05, K_W06 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Wykorzystuje Unreal Engine do tworzenia gier – K_U05, K_U10, K_U12, K_U13 U2: Analizuje i poprawia kod źródłowy gier – K_U06, K_U08, K_U22, K_U21 U3: Stosuje właściwe metody wytwarzania oprogramowania w odniesieniu do gier – K_U24, K_U23 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Ma świadomość specyficznych potrzeb graczy – K_K01, K_K02, K_K05 K2: Potrafi odnaleźć się w zespole specjalistów i proponować własne rozwiązania –K_K01, K_K02, K_K05 K3: Nie ma trudności ze zrozumieniem potrzeb i problemów osób w zespole –K_K01, K_K02, K_K05 |
Metody dydaktyczne: | Metoda dydaktyczna poszukująca – ćwiczeniowa, obserwacji, 2 laboratoryjna |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest: • przedstawienie studentom technik tworzenie gier z użyciem silnik Unreal Engine, • omówienie zagadnień związanych z rozwijaniem gier. |
Pełny opis: |
1. Unreal Engine - omówienie programu, interfejsu, terminologii, możliwości i perspektyw 2. Blueprints - omówienie programowania w oparciu o węzły (nody), nauka i ćwiczenia. 3. Materiały i shadery - podstawy shaderów, czym są i jak tworzyć własne shadery? oraz materiały w Unrealu 4. Oświetlenie i środowisko - tworzenie poziomów (level design) z użyciem obiektów i świateł 5. Intermediate Blueprints - dobre nawyki, tworzenie skutecznej architektury, zarządzanie referencjami, optymalizacja 6. Przygotowanie zawartości (content) na potrzeby gier - tworzenie siatek (mesh), tekstur, fotogrametria, dźwięk |
Literatura: |
iteratura podstawowa: 1. https://www.unrealengine.com/en-US/educators/resources- które obejmuje wszystkie potrzebne materiały (pliki przykładowe, quizzy, testy, ćwiczenia) 2. https://www.unrealengine.com/en-US/lesson-plans - który obejmuje konkretne plany zajęciowe na różnych przykładach, także zawierające dodatkowe materiały 3. Omówienie dokumentacji przez Mathew Wadstein: https://www.youtube.com/c/MathewWadsteinTutorials 4. Oficjalna dokumentacja Unreala: https://docs.unrealengine.com/4.27/en-US/ 5. Oficjalne forum Unreala: https://forums.unrealengine.com/ 6. Źródła od Oculusa dla developerów: https://developer.oculus.com/ 7. Oficjalne materiały do samouczenia: https://dev.epicgames.com/community/learning/ 8. Aram Cookson, Ryan DowlingSoka, Clinton Crumpler Unreal Engine 4 Game Development in 24 Hours, Sams Teach Yourself, Sams Div Of Pearson; Edycja 1. (28 lipca 2016) 9. Gregory Jason Game Engine Architecture, Third Edition, 3 Taylor & Francis Ltd.; 3rd edition. Revised (17 sierpnia 2018) |
Metody i kryteria oceniania: |
Kolokwium: W1 – W5, U1 – U3 Weryfikacja w trakcie zajęć: K1 – K3 Kryteria oceniania: ndst – poniżej 50% dst – 51%-60% dst plus- 61%-70% db- 71%-80% db plus- 81%-90% bdb- 91%-100% |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Matulewski | |
Prowadzący grup: | Jacek Matulewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jacek Matulewski | |
Prowadzący grup: | Błażej Furman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.