Zaawansowane kontrolery gier
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0800-ZAKOG |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0718) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z inżynierią i zawodami inżynierskimi
|
Nazwa przedmiotu: | Zaawansowane kontrolery gier |
Jednostka: | Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www-users.mat.umk.pl/~rudy/input/ |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie przedmiotu: Zaawansowane kontrolery gier Zaliczenie laboratorium (15h) |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem wykładowcy - laboratorium - 15 h Praca własna studenta: - czas na wykonanie zadań i przygotowanie się do zaliczenia – 15 h Razem: 30h (2 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: - posiada szczegółową wiedzę związaną ze studiowaną specjalnością (K_W06) - posiada rozbudowaną wiedzę w zakresie budowy i obsługi kontrolerów gier oraz ekranów dotykowych (K_W03) - posiada wiedzę pozwalającą w ponadpodstawowy sposób pracować samodzielnie z różnego rodzaju kontrolerami, potrafi tworzyć własne, obsługiwać kontrolery typu Arduino (K_W04) - posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie zaawansowanej konstrukcji i obsługi GamePadów, Kinect, sensorów inercyjnych, Leap Motion czy Arcade (K_W02) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | - potrafi obsługiwać kontroler typu Arduino, potrafi zaprojektować komunikację z Unity/Processing (K_U07) - potrafi wykorzystywać właściwe programy do obsługi kontrolerów, pozwalające na realizację projektów w zakresie studiowanej specjalności (K_U10) - rozumie potrzebę uczenia się i pracy w zespole (K_U11) - potrafi efektywnie wykorzystywać narzędzia potrzebne do wykonywania zadań (K_U05) - potrafi efektywnie wymieniać informacje związane z szeroko pojętymi kontrolerami gier zarówno w języku polskim jak i angielskim (K_U02) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | - student działa i myśli w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, budując własny kontroler czy programując i obsługując istniejące kontrolery (np. Arduino, GamePad, Kinect, Leap Motion, Arcade) (K_K01) - potrafi wykazać się skutecznością w realizacji projektów o charakterze społecznym, naukowo-badawczym lub programistyczno-wdrożeniowym, wchodzących w program studiów lub realizowanych poza studiami (K_K05) - potrafi pracować indywidualnie i w zespole informatyków, w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów (K_K04) |
Metody dydaktyczne: | - dyskusja - symulacyjna (gier symulacyjnych) - wykład z pokazem multimedialnym |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - gry i symulacje |
Skrócony opis: |
Przedmiot Zaawansowane kontrolery gier obejmuje szeroki zakres wiedzy i działań związanych z nauką tworzenia lub obsługi kontrolerów takich jak GamePad, Kinect, Ekrany dotykowe, Sensory inercyjne, Leap Motion, Arcade czy budowania urządzeń weściowych w oparciu o Arduino. W ramach kursu poruszane są zagadnienia takie jak: przechwytywanie klawiszy, układy odniesienia, użycie Kinect w Unity, wprowadzenie dotyku w Unity, budowa i obsługa różnych kontrolerów. |
Pełny opis: |
1. Historia kontrolerów gier. 2. Przechwytywanie klawiszy, zmierzenie czasu, układy odniesienia. 3. First person perspective. 4. FPP - sterowanie samochodem. 5. GamePad. 6. Kinect 1 i 2. 7. Ekrany dotykowe. 8. Sensory inercyjne. 9. Leap motion. 10. Kontrolery Arcade. 11. Arduino. 12. Projekt zaliczeniowy |
Literatura: |
- Swink Steve, Game Feel, Morgan Kaufmann, 2008; - Ortega Francisco R., Adjouadi Malek, Rishe Naphtali, Abyarjoo Fatemeh, Barreto Armando, Interaction Design for 3D User Interfaces, A K Peters/CRC Press, 2016; - De Nucci Ennio, Kramarzewski Adam, Practical Game Design, Packt Publishing, 2018; |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie polega na indywidualnym omówieniu, dyskusji i krytycznej analizie przedstawionych prac zaliczeniowych w obecności grupy zaliczeniowej. Wymagania dotyczące zaliczenia: - wykonanie zadanych zadań podsumowujących tematy - obecność i praca na zajęciach Kryteria oceniania: - zgodność pracy z zadanym tematem - kreatywność i poziom wykonanej pracy - zgodność pracy z zadanym tematem - rozwój indywidualnych zdolności studenta w oparciu o zdobytą wiedzę w praktyce - nowatorskie ujęcie treści - umiejętność obsługi popularnych urządzeń wejściowych i metod sterowania stosowanych w grach komputerowych - udział w zajęciach oraz zaangażowanie w zrealizowany projekt |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.