Rozwój zrównoważony
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0903-S-S1-MF-RZR |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.2
|
Nazwa przedmiotu: | Rozwój zrównoważony |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: |
Przedmioty socjologii dziennej I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | Łącznie 50 godzin Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: - 15 h Czas pracy indywidualnej uczestnika kursu – 30 h Czas przygotowania się do sprawdzianów – 5 h. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1 - posiada wiedzę o relacjach między środowiskiem przyrodniczym, procesami gospodarczymi i rozwojem społecznym - K_W02; W2 - posiada wiedzę o procesach kształtujących współczesne relacje między człowiekiem a przyrodą - K_W07 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1 - wskazuje związki przyczynowo-skutkowe w obrębie rozwoju zrównoważonego - K_U03; U2 - potrafi sformułować dominujące uzasadnienia stanowisk przyjmowanych wobec rozwoju zrównoważonego - K_U10 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1 - identyfikuje dylematy społeczno-ekologiczne związane z pełnieniem różnych ról społecznych - K_K04; K2 - uwzględnia aspekty polityczne, ekonomiczne i społeczne procesów zachodzących w środowisku przyrodniczym - K_K05 |
Metody dydaktyczne: | konwersatoryjna - dyskusja nad wskazanymi tekstami |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu wyposażyć studentów w wiedzę o ekologicznych i społecznych aspektach kilku głównych koncepcji rozwoju społeczno-ekonomicznego, przede wszystkim koncepcji rozwoju zrównoważonego (sustainable development) oraz o jej znaczeniu we współczesnym świecie. Przedmiotem zajęć będą m.in. okoliczności powstania tej koncepcji, jej różne interpretacje oraz problemy z realizacją jej kluczowych elementów. |
Pełny opis: |
Przedmiot wprowadza w problematykę rozwoju zrównoważonego, genezę, kierunki i czynniki ewolucji tej koncepcji, jej związków z innymi koncepcjami rozwoju i postępu społecznego, oraz współczesne formy jej realizacji. |
Literatura: |
podana bezpośrednio w opisie konwersatorium |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa będzie wypadkową oceny stopnia przygotowania do zajęć, aktywności oraz zaliczonego sprawdzianu pisanego pod koniec konwersatorium |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.