Podstawy marketingu internetowego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-AD-PoMarInt |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy marketingu internetowego |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: |
Analiza danych-przedmiot do wyboru |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstaw statystyki matematycznej i eksploracji danych. Zaliczenie przedmiotu Informatyczne aspekty analizy danych. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: a. wykład – 15 godzin, b. laboratorium – 15 godzin, c. bieżące przygotowanie do zajęć, w tym rozwiązywanie zadań zleconych przez prowadzących oraz konsultacje z prowadzącymi zajęcia – 20 godzin. 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: a. Studiowanie literatury – 15 godzin. 3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach): 15 godzin. RAZEM: 80 godz. (3 pkt. ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Zna podstawowe pojęcia z zakresu marketingu internetowego (K_W01). W2: Zna podstawowe narzędzia informatyczne wspierające analizę danych, w szczególności analizę ruchu na stronie internetowej (K_W10, K_W02). |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi, z wykorzystaniem narzędzi informatycznych, analizować ruch na stronie internetowej (K_U03, K_U04, K_U10, K_U13). U2: Potrafi wyciągać wnioski z przeprowadzonej analizy danych (K_U07). U3: Potrafi wykorzystać narzędzia prowadzenia kampanii marketingowej na podstawie analizy danych o ruchu na stronie internetowej (K_U07). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Jest przygotowany do współpracy z działem marketingu firmy (K_K05). K2: Jest świadomy roli marketingu internetowego (K_K02). |
Metody dydaktyczne: | wykład informacyjny (konwencjonalny), metoda laboratoryjna, pokaz |
Skrócony opis: |
Na marketing internetowy składają się działania kreujące dobry wizerunek firmy w Internecie i jednocześnie strategie mające na celu maksymalizację zysku poprzez odpowiednie dostosowanie witryny internetowej. Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy z podstawami marketingu internetowego (SEM), w tym z podstawami optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO). Słuchacze zapoznają się z podstawowymi narzędziami i wybranymi parametrami opisującymi ruch na stronie internetowej, a następnie dokonają analizy pozyskanych informacji. |
Pełny opis: |
Wykład W ramach wykładu, słuchacze zapoznają się z podstawowymi pojęciami marketingu internetowego (SEM), w tym z podstawami optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO). Omówione zostaną podstawy targetowania, modele atrybucji, struktury witryn internetowych, optymalizacja meta-tagów i narzędzia wykorzystywane do analizy ruchu na stronie internetowej. Laboratorium W ramach laboratorium studenci poznają narzędzia wykorzystywane do analizy ruchu na stronie internetowej. Dokonają analizy przygotowanych przez siebie stron internetowych i samodzielnie wygenerowanego (w grupie) ruchu, a na ich podstawie dokonają pewnych zmian i wdrożeń. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: - E. Enge, S. Spencer: Sztuka SEO. Optymalizacja witryn internetowych, Helion, 2013. - K. Marzec: Narzędzia Google dla e-commerce. Wydanie II, Helion, 2008 - B. Eisenberg, J. Quatro-von Tivadar, B. Crosby, L. T. David: Google Website Optimizer. Przewodnik, Helion, 2010 - A.B. King: Optymalizacja serwisów internetowych, Helion, 2009 Literatura uzupełniająca: - A. Williams, SEO 2014 & Beyond: Search engine optimization will never be the same again!, 2013 |
Metody i kryteria oceniania: |
Test – uzyskanie zaliczenia zgodnie z kryterium określonym przez prowadzącego zajęcia – W1, W2, K1, K2. Sprawdzian o charakterze praktycznym – kryterium zaliczenia ustala prowadzący na początkowych zajęciach – U1, U2, U3, K2. Zadania o charakterze praktycznym – kryterium zaliczenia ustala prowadzący na początkowych zajęciach – U1, U2, U3, K2. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 16 miejsc
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bartosz Bieganowski | |
Prowadzący grup: | Bartosz Bieganowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 16 miejsc
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Bartosz Bieganowski | |
Prowadzący grup: | Bartosz Bieganowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
|
Uwagi: |
Zajęcia w roku akademickim 2022/2023 odbywają się zdalnie, częściowo synchronicznie i częściowo asynchronicznie z wykorzystaniem platform Moodle oraz Microsoft Teams. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 16 miejsc
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Jakub Przybysz | |
Prowadzący grup: | Jakub Przybysz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
|
Uwagi: |
Zajęcia w roku akademickim 2022/2023 odbywają się zdalnie, częściowo synchronicznie i częściowo asynchronicznie z wykorzystaniem platform Moodle oraz Microsoft Teams. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 16 miejsc
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Jakub Przybysz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie |
|
Uwagi: |
Zajęcia w roku akademickim 2022/2023 odbywają się zdalnie, częściowo synchronicznie i częściowo asynchronicznie z wykorzystaniem platform Moodle oraz Microsoft Teams. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.