Środowiska obliczeń symbolicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-I1SOS |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Środowiska obliczeń symbolicznych |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | - Podstawowa znajomość obsługi komputera. - Elementarna wiedza z zakresu programowania. - Znajomość podstawowych pojęć i faktów z zakresu algebry liniowej (kursy 1000-I1ALAl, 1000-I1ALAz) i analizy matematycznej (kurs 1000-I1AM1). |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 15 godz. - laboratoria/ćwiczenia 10 godz. - praca własna - bieżące przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury 5 godz. - przygotowanie do zaliczenia RAZEM: 30 godz. 1 pkt. ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | Po zakończeniu przedmiotu 1000-I1SOS student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka licencjacka): - zna podstawowe konstrukcje specjalistycznego języka programowania wybranego systemu obliczeń symbolicznych (por. K_W03, K_W10); - zna podstawowe struktury danych wykorzystywane w systemach obliczeń symbolicznych i wykonywane na nich operacje - reprezentacja danych liczbowych, arytmetyka i błędy zaokrągleń, tablice, listy, zbiory, macierze, rekordy, pliki (por. K_W05); - ma uporządkowaną wiedzę ogólną w zakresie możliwości i ograniczeń wykorzystania komputera w obliczeniach naukowych i inżynierskich. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Po zakończeniu przedmiotu 1000-I1SOS student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka licencjacka): - analizuje problem pod kątem możliwości jego rozwiązania przy wykorzystaniu systemów obliczeń symbolicznych (por. K_U21, K_U23); - ilustruje graficznie zależności liczbowe; - stosuje procedury biblioteczne systemów obliczeń symbolicznych w praktyce programistycznej; - potrafi pozyskiwać informacje z dokumentacji, systemów pomocy, literatury, baz wiedzy, Internetu oraz innych wiarygodnych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wykorzystywać w praktyce (por. K_U02); - potrafi pisać, uruchamiać i testować programy w wybranym środowisku obliczeń symbolicznych (por. K_U05); - posługuje się przyjętymi w wybranym systemie obliczeń symbolicznych formatami reprezentacji różnego rodzaju danych stosownie do sytuacji (liczby, symbole, tablice, listy, macierze, tekst, obrazy, animacje) pamiętając o ich ograniczeniach (por. K_U08); - potrafi pracować indywidualnie i w zespole informatyków, w tym także potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów (por. K_U03). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Po zakończeniu przedmiotu 1000-I1SOS student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka licencjacka): - myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań (w zakresie obliczeń naukowych przy wykorzystaniu posiadanej wiedzy matematycznej i znajomości systemów obliczeń symbolicznych, por. K_K02); - jest nastawiony na jak najlepsze i terminowe wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny (por. K_K04); - jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych (por. K_K06). |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
W trakcie zajęć w laboratoriach studenci zapoznają się z wybranymi systemami obliczeń symbolicznych (Maple, Maxima lub inne). Poprzez ćwiczenia praktyczne uczą się zarówno stosowania procedur bibliotecznych tych systemów (służących do rozwiązywania rozmaitych problemów matematycznych oraz ich interpretacji graficznej), jak również wewnętrznych specjalistycznych języków programowania. |
Pełny opis: |
|
Literatura: |
Źródła elektroniczne:
|
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie laboratoriów na podstawie obecności i napisanych programów. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.