Wprowadzenie do języka Python
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-I1WJP |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do języka Python |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: |
Inf., I st., stacjonarne, 2 rok, przedmioty do wyboru Inf., I st., stacjonarne, 3 rok, przedmioty do wyboru Inf., II st, stacjonarne, przedmioty do wyboru |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | * Znajomość dowolnego strukturalnego języka programowania (np. C, Pascal, itp.), * Podstawowa znajomość technik programowania obiektowego. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | 30 godzin – konwersatorium, 30 godzin – laboratorium, 40 godzin – praca własna - bieżące przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury, 40 godzin – praca własna - rozwiązywanie zadań postawionych w trakcie konwersatorium, 40 godzin – praca własna - rozwiązywanie zadań postawionych w trakcie laboratorium, RAZEM: 180 godzin. |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student, po ukończeniu kursu * wymienia oraz klasyfikuje podstawowe konstrukcje języka Python, w szczególności słowa kluczowe języka, operatory, definicje klas i funkcji (w tym K_W03); * zna podstawowe struktury danych dostępne z poziomu Pythona i jego biblioteki standardowej (w tym KW_05); * posiada wiedzę dotyczącą możliwości użycia języka Python do przygotowywania programów wg. paradygmatu programowania strukturalnego, obiektowego, funkcyjnego (w tym K_W10); * zna podstawowe możliwości biblioteki standardowej języka Python, możliwości użycia bibliotek zewnętrznych, dobrych praktyk użytecznych do przygotowywania bibliotek: wzorce projektowe, (w tym KW_11). |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student, po ukończeniu kursu * dobiera konstrukcje i struktury danych języka Python do realizacji zadanych operacji (w tym K_U05, K_U07, K_U21, K_U23); * analizuje istniejące programy oraz wprowadza modyfikacje w celu uzyskania nowej funkcjonalności (w tym K_U06, K_U21); * potrafi posługiwać się pakietem obliczeniowym Sage w celu rozwiązywania wybranych problemów matematycznych (patrz też K_U20); * potrafi posługiwać się pakietem matplotlib w celu wizualizacji danych (patrz też K_U18); * projektuje i tworzy aplikacje działające w środowisku graficznym z wykorzystaniem GTK+ (w tym K_U15). |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | * Kreatywność, analityczne myślenie: student rozwiązuje problemy programistyczne i udoskonala istniejące rozwiązania (w tym K_K02, K_K03). * Komunikatywność: student zna terminologię i metodologię dotyczącą języka Python na poziomie umożliwiającym swobodną współpracę z innymi programistami (w tym K_K05). * Samodzielność, sumienność i dokładność: student potrafi rozwiązać różne problemy programistyczne, potrafi dobrać narzędzia i biblioteki użyteczne do przygotowania rozwiązywania (w tym K_K07, K_K04). |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - klasyczna metoda problemowa |
Skrócony opis: |
Przedmiot przeznaczony jest dla studentów drugiego oraz trzeciego roku pierwszego stopnia studiów kierunku informatyka, którzy poznali już podstawy programowania. W trakcie zajęć studenci nauczą się programowania w języku Python w wersji 2.7. Podczas tej nauki szczególny nacisk będzie położony na poznanie tych elementów języka Python, które umożliwiają łatwe i efektywne rozwiązywanie skomplikowanych zadań. Studenci poznają narzędzia oraz biblioteki pozwalające rozwiązywać problemy matematyczne i umożliwiające profesjonalną wizualizację danych naukowych. |
Pełny opis: |
W trakcie zajęć studenci nauczą się programowania w języku Python w wersji 2.7. Szczególny nacisk będzie położony na praktyczne wykorzystanie zdobytych umiejętności, w tym:
Studenci poznają narzędzia pozwalające rozwiązywać problemy matematyczne zarówno przy pomocy obliczeń symbolicznych jak i numerycznych. W szczególności omówiony zostanie pakiet Sage. Zostanie także poruszony temat wizualizacji danych z wykorzystaniem biblioteki matplotlib. Studenci poznają metody tworzenia aplikacji okienkowych z wykorzystaniem wieloplatformowej biblioteki GTK+. Omówione zostaną najważniejsze zagadnienia związane z tworzeniem aplikacji graficznych. |
Literatura: |
|
Metody i kryteria oceniania: |
Laboratoria kończą się zaliczeniem na ocenę. Podstawowym kryterium otrzymania zaliczenia są
Konwersatorium Podstawowym kryterium zaliczenia jest systematyczne przygotowanie rozwiązań zadań przedstawionych w trakcie zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.