Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Programowanie aplikacji mobilnych na urządzenia Apple

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1000-I2PAMA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Programowanie aplikacji mobilnych na urządzenia Apple
Jednostka: Wydział Matematyki i Informatyki
Grupy: Inf., I st., stacjonarne, 3 rok, przedmioty do wyboru
Inf., II st, stacjonarne, przedmioty do wyboru
Punkty ECTS i inne: 6.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

- Znajomość języka C

- Znajomość języków obiektowych C++/Java/C#

- Znajomość podstawowych zasad projektowania oprogramowania obiektowego


Całkowity nakład pracy studenta:

30 godz. – wykład

5 godz. - egzamin

30 godz. - ćwiczenia

10 godz. - praca własna - bieżące przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury,

30 godz. praca własna - przygotowanie do egzaminu.

Razem 135 godzin

105

4 ptk ECTS

Efekty uczenia się - wiedza:

K_W10 ma ogólną wiedzę na temat różnych paradygmatów programowania i języków programowania (imperatywny, obiektowy, funkcyjny, logiczny, skryptowy, maszyna wirtualna, podstawy translacji, deklaracje i typy, odśmiecanie, mechanizmy abstrakcji); szczegółowo zna metody projektowania i programowania obiektowego (kapsułkowanie i ukrywanie informacji, klasy i podklasy, dziedziczenie, polimorfizm, hierarchie klas) (X1A_W01, X1A_W03, X1A_W04, X1A_W05)

K_W11 ma wiedzę na temat inżynierii oprogramowania, w tym projektowania (wzorce projektowe, architektura oprogramowania, analiza i projektowanie obiektowe), wykorzystania API, narzędzi i środowisk wytwarzania oprogramowania (XCODE oraz API IOS)

K_W03 zna podstawowe konstrukcje programistyczne (przypisanie, instrukcje sterujące, wywoływanie podprogramów i przekazywanie parametrów) oraz pojęcia składni i semantyki języka programowania Objective C


Efekty uczenia się - umiejętności:

K_U05 potrafi pisać, uruchamiać i testować programy w wybranym środowisku programistycznym (XCODE i Stroyboards)

K_U08 projektuje, analizuje pod kątem poprawności i złożoności obliczeniowej oraz programuje algorytmy; wykorzystuje podstawowe techniki algorytmiczne i struktur danych

K_U22 projektuje oprogramowanie zgodnie z metodyką obiektową Objective-C

K_U16 potrafi stworzyć model obiektowy prostego systemu w Objective-C

K_U03 potrafi pracować indywidualnie, potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K_K02 Kreatywność: Myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań

K_K04 Jest nastawiony na jak najlepsze wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny

K_K06 Jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych


Metody dydaktyczne:

1) Wykład wraz z prezentacją (slajdy)

2) Pokaz podstawowych czynności

3) Ćwiczenia laboratoryjne

4) Nagrania z realizacji podstawowych czynności związanych z tworzeniem projektu IOS

Metody dydaktyczne eksponujące:

- pokaz

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- laboratoryjna

Skrócony opis:

Kurs programowania urządzeń mobilnych Apple, pozwala zapoznać się z podstawowymi technikami programowania dla dotykowych urządzeń mobilnych (nie wykluczając platform konkurencyjnych), jak również ze specyficznymi rozwiązaniami zaprezentowanymi przez Apple.

Pełny opis:

Kurs programowania urządzeń mobilnych Apple, pozwala zapoznać się z podstawowymi technikami programowania dla dotykowych urządzeń mobilnych (nie wykluczając platform konkurencyjnych), jak również ze specyficznymi rozwiązaniami zaprezentowanymi przez Apple.

W ramach wykładu przedstawione są teoretyczne podstawy wybranych zagadnień wraz z praktyczną ilustracją wykorzystania zdobytej wiedzy (pokazy wykonywania poszczególnych czynności).

Ćwiczenia laboratoryjne skupiają się na wykonaniu podczas zajęć zadań związanych z prezentowanymi na wykładzie i prezentacjach zagadnieniami.

W dobie pandemii laboratorium odbywa się w formie zdalnej (mają zdalny dostęp do urządzeń w pracowni.

Szczegóły przedmiotu: https://plas.mat.umk.pl/moodle/course/view.php?id=1775

Literatura:

Dokumentacja języka Swift 5+ i frameworków IOS 14+ ze stron developer.apple.com

Materiały dydaktyczne udostępnione przez wykładowcę.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie laboratorium odbywa się na podstawie zrealizowanych w trakcie zajęć zadań samodzielnych.

Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie projektowej (realizacji zleconych w ramach przedmiotu zadań projektowych)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Wykład, 30 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Błażej Zyglarski
Prowadzący grup: Błażej Zyglarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Błażej Zyglarski
Prowadzący grup: Błażej Zyglarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)