Programowanie aplikacji mobilnych na urządzenia Apple
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-I2PAMA |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Programowanie aplikacji mobilnych na urządzenia Apple |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: |
Inf., I st., stacjonarne, 3 rok, przedmioty do wyboru Inf., II st, stacjonarne, przedmioty do wyboru |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | - Znajomość języka C - Znajomość języków obiektowych C++/Java/C# - Znajomość podstawowych zasad projektowania oprogramowania obiektowego |
Całkowity nakład pracy studenta: | 30 godz. – wykład 5 godz. - egzamin 30 godz. - ćwiczenia 10 godz. - praca własna - bieżące przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury, 30 godz. praca własna - przygotowanie do egzaminu. Razem 135 godzin 105 4 ptk ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W10 ma ogólną wiedzę na temat różnych paradygmatów programowania i języków programowania (imperatywny, obiektowy, funkcyjny, logiczny, skryptowy, maszyna wirtualna, podstawy translacji, deklaracje i typy, odśmiecanie, mechanizmy abstrakcji); szczegółowo zna metody projektowania i programowania obiektowego (kapsułkowanie i ukrywanie informacji, klasy i podklasy, dziedziczenie, polimorfizm, hierarchie klas) (X1A_W01, X1A_W03, X1A_W04, X1A_W05) K_W11 ma wiedzę na temat inżynierii oprogramowania, w tym projektowania (wzorce projektowe, architektura oprogramowania, analiza i projektowanie obiektowe), wykorzystania API, narzędzi i środowisk wytwarzania oprogramowania (XCODE oraz API IOS) K_W03 zna podstawowe konstrukcje programistyczne (przypisanie, instrukcje sterujące, wywoływanie podprogramów i przekazywanie parametrów) oraz pojęcia składni i semantyki języka programowania Objective C |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U05 potrafi pisać, uruchamiać i testować programy w wybranym środowisku programistycznym (XCODE i Stroyboards) K_U08 projektuje, analizuje pod kątem poprawności i złożoności obliczeniowej oraz programuje algorytmy; wykorzystuje podstawowe techniki algorytmiczne i struktur danych K_U22 projektuje oprogramowanie zgodnie z metodyką obiektową Objective-C K_U16 potrafi stworzyć model obiektowy prostego systemu w Objective-C K_U03 potrafi pracować indywidualnie, potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K02 Kreatywność: Myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań K_K04 Jest nastawiony na jak najlepsze wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny K_K06 Jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych |
Metody dydaktyczne: | 1) Wykład wraz z prezentacją (slajdy) 2) Pokaz podstawowych czynności 3) Ćwiczenia laboratoryjne 4) Nagrania z realizacji podstawowych czynności związanych z tworzeniem projektu IOS |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Kurs programowania urządzeń mobilnych Apple, pozwala zapoznać się z podstawowymi technikami programowania dla dotykowych urządzeń mobilnych (nie wykluczając platform konkurencyjnych), jak również ze specyficznymi rozwiązaniami zaprezentowanymi przez Apple. |
Pełny opis: |
Kurs programowania urządzeń mobilnych Apple, pozwala zapoznać się z podstawowymi technikami programowania dla dotykowych urządzeń mobilnych (nie wykluczając platform konkurencyjnych), jak również ze specyficznymi rozwiązaniami zaprezentowanymi przez Apple. W ramach wykładu przedstawione są teoretyczne podstawy wybranych zagadnień wraz z praktyczną ilustracją wykorzystania zdobytej wiedzy (pokazy wykonywania poszczególnych czynności). Ćwiczenia laboratoryjne skupiają się na wykonaniu podczas zajęć zadań związanych z prezentowanymi na wykładzie i prezentacjach zagadnieniami. W dobie pandemii laboratorium odbywa się w formie zdalnej (mają zdalny dostęp do urządzeń w pracowni. Szczegóły przedmiotu: https://plas.mat.umk.pl/moodle/course/view.php?id=1775 |
Literatura: |
Dokumentacja języka Swift 5+ i frameworków IOS 14+ ze stron developer.apple.com Materiały dydaktyczne udostępnione przez wykładowcę. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie laboratorium odbywa się na podstawie zrealizowanych w trakcie zajęć zadań samodzielnych. Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie projektowej (realizacji zleconych w ramach przedmiotu zadań projektowych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 16 miejsc
Wykład, 30 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Błażej Zyglarski | |
Prowadzący grup: | Błażej Zyglarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin, 16 miejsc
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Błażej Zyglarski | |
Prowadzący grup: | Błażej Zyglarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.