Wybrane technologie webowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-I2WTW |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Wybrane technologie webowe |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: |
Inf., I st., stacjonarne, 2 rok, przedmioty do wyboru Inf., I st., stacjonarne, 3 rok, przedmioty do wyboru Inf., II st, stacjonarne, przedmioty do wyboru |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość języka C/C++ Znajomość języka C#/Java Umiejętność programowania obiektowego Znajomość |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | 30 godz. – wykład 30 godz. - ćwiczenia 40 godz. - praca własna - bieżące przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury, 40 godz. praca własna - przygotowanie do egzaminu. 2 godz. - egzamin Razem 142 godziny 6 ptk ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | K_W10 ma ogólną wiedzę na temat różnych paradygmatów programowania i języków programowania (imperatywny, obiektowy, funkcyjny, logiczny, skryptowy, maszyna wirtualna, podstawy translacji, deklaracje i typy, odśmiecanie, mechanizmy abstrakcji); szczegółowo zna metody projektowania i programowania obiektowego (kapsułkowanie i ukrywanie informacji, klasy i podklasy, dziedziczenie, polimorfizm, hierarchie klas) (X1A_W01, X1A_W03, X1A_W04, X1A_W05) K_W11 ma wiedzę na temat inżynierii oprogramowania, w tym projektowania (wzorce projektowe, architektura oprogramowania, analiza i projektowanie obiektowe), wykorzystania API, narzędzi i środowisk wytwarzania oprogramowania K_W03 zna podstawowe konstrukcje programistyczne (przypisanie, instrukcje sterujące, wywoływanie podprogramów i przekazywanie parametrów) oraz pojęcia składni i semantyki języka programowania (PHP ASP.NET JAVAEE JAVASCRIPT NODJS I JQUERY) K_W02 - ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie programowania, technologii sieciowych, grafiki i komunikacji człowiek-komputer, K_W12 - ma uporządkowaną wiedzę w zakresie bezpieczeństwa i budowy aplikacji sieciowych, model klient-serwer, K_W13 - ma podstawową wiedzę dotyczącą prawnych i społecznych aspektów informatyki (w zakresie stron internetowych, uwzględniając aspekty ochrony danych osobowych) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | K_U03 potrafi pracować indywidualnie, potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów K_U22 projektuje oprogramowanie zgodnie z metodyką obiektową K_U14 posiada umiejętność tworzenia prostych, bezpiecznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem baz danych K_U15 potrafi zaprojektować wygodny interfejs użytkownika ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji internetowych K_U26 tworzy, ocenia i realizuje plan testowania oprogramowania K_U22 projektuje oprogramowanie zgodnie z metodyką obiektową (MVC) K_U01 - potrafi zastosować wiedzę matematyczną do formułowania, analizowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z informatyką K_U02 - potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz wiedzy, Internetu oraz innych wiarygodnych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie K_U13 - potrafi dbać o bezpieczeństwo danych, w tym o ich bezpieczne przesyłanie; posługuje się narzędziami kompresji i szyfrowania danych |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K_K02 Kreatywność: Myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań K_K04 Jest nastawiony na jak najlepsze wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny K_K06 Jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych |
Metody dydaktyczne: | 1) Wykład z prezentacją i pokazami 2) Ćwiczenia laboratoryjne |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Wykład i ćwiczenia traktują o nowoczesnych technologiach wykorzystywanych do tworzenia serwisów webowych. Opowiadają również o stosowanych rozwiązaniach i sposobach projektowania interfejsów użytkownika z wykorzystaniem najnowszych technologii www. |
Pełny opis: |
W ramach wykładu i ćwiczeń student zapozna się z technologiami HTML4, HTML5, CSS3, PHP, JQuery, AJAX, JSP, LIFERAY, ASP; pozna serwery www Tomcat, IIS, Apache; pozna podstawy projektowania stron www oraz interfejsów użytkownika; zapozna się z aspektami bezpieczeństwa serwisów internetowych (także wymaganiami bezpieczeństwa), oraz technikami pozycjonowania stron www. 1. Technologie UI 1.1. HTML5+CSS3+Grafika+Optymalizacja 1.2. JavaScript i frameworki 1.3. Ajax i jQuery 1.4. Zasady projektowania webowych UI 1.5 SinglePage App 2. Technologie serwerowe 2.1 PHP 2.2 Java, JSP, WebServices 2.3 Portale internetowe - Liferay 2.4 NODE JS 2.5 ASP.NET 3. Aspekty technologii webowych 3.1 Aplikacje mobilne 3.2 Bezpieczeństwo danych aplikacji webowych - bazy danych 3.3 Trendy w projektowaniu serwisów WWW 3.4 Internet of Things 3.5 Semantic Web |
Literatura: |
Wstęp do HTML5 i CSS3, Bartosz Danowski, ISBN: 978-83-246-3076-9 PHP5. Zaawansowane programowanie, Edward Lecky-Thompson, Heow Eide-Goodman, Steven D. Nowicki, Alec Cove; ISBN: 83-7361-825-2 PHP5, Apache i MySQL. Od podstaw; ISBN: 83-7361-997-6 PHP i jQuery. Receptury; Vijay Joshi; ISBN: 978-83-246-3350-0 Literatura uzupełniająca: The Smashing Book #1 The Smashing Book #2 The Smashing Book #3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie laboratorium odbywa się na podstawie zrealizowanych w trakcie zajęć zadań samodzielnych. Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie projektowej (realizacji zleconych w ramach przedmiotu zadań projektowych) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.