Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Psychologia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1000-M1PSY
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0313) Psychologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Psychologia
Jednostka: Instytut Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

motywacja do nauki

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela:30h

Praca własna studenta: opracowanie projektu lub napisanie eseju:10h

Praca własna studenta: przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu:10h


Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Student ma wiedzę na temat źródeł zachowań osób młodych.

W2: Student ma podstawową wiedzę z psychologii ogólnej, wychowawczej, rozwojowej, klinicznej, społecznej.

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Student potrafi interpretować źródła problemów młodych ludzi.

U2: Student potrafi komunikować się skutecznie z innymi ludźmi.

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Student jest wrażliwy na potrzeby innych osób.

Metody dydaktyczne:

dyskusje, prezentacje multimedialne, drama, projekt

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do pełnienia roli nauczyciela.

Pełny opis:

Przejawy wpływu społecznego: modelowanie, konformizm, posłuszeństwo autorytetom.

Komunikacja interpersonalna: niewerbalna, werbalna.

Proces grupowy. Efektywny zespół, współpraca, role, rozwój procesu grupowego.

Motywowanie do działania i wyznaczanie celów. Motywacja w różnych podejściach teoretycznych, wyuczona bezradność, GROW i SMART.

Rozwój i wychowanie.

Efekt Lucyfera.

Psychologiczne mechanizmy uzależnień.

Konflikty interpersonalne i sposoby ich rozwiązywania.

Literatura:

Bee, H. (2008). Psychologia rozwoju człowieka. Zysk i s-ka.

Cialdini, R. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. GWP

Dembo, M. (1997). Stosowana psychologia wychowawcza. WSiP

Eichelberger, W. O co pytają dzieci.

Haman, W., Gut,J. Docenić konflikt. Od walki i manipulacji do współpracy. Kontrakt.

Hamer, H. Rozwój umiejętności społecznych. Jak skuteczniej dyskutować i współpracować.

Leathers. (2007). Komunikacja niewerbalna, Warszawa.

Morreale, Spitzberg, Barge. (2008). Komunikacja między ludźmi. Motywacja wiedza umiejętności. PWN

Vasta, Haith, Miller. (1998). Rozwój psychiczny dziecka. WSiP

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie ustne

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)