Psychologia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-M1PSY |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0313) Psychologia
|
Nazwa przedmiotu: | Psychologia |
Jednostka: | Instytut Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | motywacja do nauki |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela:30h Praca własna studenta: opracowanie projektu lub napisanie eseju:10h Praca własna studenta: przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu:10h |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student ma wiedzę na temat źródeł zachowań osób młodych. W2: Student ma podstawową wiedzę z psychologii ogólnej, wychowawczej, rozwojowej, klinicznej, społecznej. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student potrafi interpretować źródła problemów młodych ludzi. U2: Student potrafi komunikować się skutecznie z innymi ludźmi. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student jest wrażliwy na potrzeby innych osób. |
Metody dydaktyczne: | dyskusje, prezentacje multimedialne, drama, projekt |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do pełnienia roli nauczyciela. |
Pełny opis: |
Przejawy wpływu społecznego: modelowanie, konformizm, posłuszeństwo autorytetom. Komunikacja interpersonalna: niewerbalna, werbalna. Proces grupowy. Efektywny zespół, współpraca, role, rozwój procesu grupowego. Motywowanie do działania i wyznaczanie celów. Motywacja w różnych podejściach teoretycznych, wyuczona bezradność, GROW i SMART. Rozwój i wychowanie. Efekt Lucyfera. Psychologiczne mechanizmy uzależnień. Konflikty interpersonalne i sposoby ich rozwiązywania. |
Literatura: |
Bee, H. (2008). Psychologia rozwoju człowieka. Zysk i s-ka. Cialdini, R. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. GWP Dembo, M. (1997). Stosowana psychologia wychowawcza. WSiP Eichelberger, W. O co pytają dzieci. Haman, W., Gut,J. Docenić konflikt. Od walki i manipulacji do współpracy. Kontrakt. Hamer, H. Rozwój umiejętności społecznych. Jak skuteczniej dyskutować i współpracować. Leathers. (2007). Komunikacja niewerbalna, Warszawa. Morreale, Spitzberg, Barge. (2008). Komunikacja między ludźmi. Motywacja wiedza umiejętności. PWN Vasta, Haith, Miller. (1998). Rozwój psychiczny dziecka. WSiP |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie ustne |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.