Programowanie II (Java)
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-Z1PR2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Programowanie II (Java) |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | - Umiejętność programowania w języku C/C++ - Podstawowa wiedza na temat programowania obiektowego |
Całkowity nakład pracy studenta: | 20 godz. – wykład 1 godz. - egzamin 30 godz. - ćwiczenia 10 godz. - praca własna - studiowanie materiałów on-line 35godz. - praca własna - bieżące przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury, przygotowywanie prac domowych, 35 godz. praca własna - przygotowanie do egzaminu. Razem 131 godzin 5 ptk ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | zna podstawowe konstrukcje programistyczne oraz pojęcia składni i semantyki języka Java (K_W03) ma wiedzę na temat inżynierii oprogramowania, w tym projektowania (wzorce projektowe, architektura oprogramowania, analiza i projektowanie obiektowe), wykorzystania API, narzędzi i środowisk wytwarzania oprogramowania (K_W11) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | potrafi pracować indywidualnie, potrafi zarządzać swoim czasem oraz podejmować zobowiązania i dotrzymywać terminów (K_U03) potrafi pisać, uruchamiać i testować programy w wybranym środowisku programistycznym (K_U05) projektuje, analizuje pod kątem poprawności i złożoności obliczeniowej oraz programuje algorytmy; wykorzystuje podstawowe techniki algorytmiczne i struktur danych (K_U07) posiada umiejętność tworzenia prostych, bezpiecznych aplikacji internetowych z wykorzystaniem baz danych (K_U14) potrafi zaprojektować wygodny interfejs użytkownika ze szczególnym uwzględnieniem aplikacji internetowych (K_U15) potrafi stworzyć model obiektowy prostego systemu (K_U16) projektuje oprogramowanie zgodnie z metodyką obiektową (K_U22) tworzy, ocenia i realizuje plan testowania oprogramowania (K_U26) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań (K_K02) Jest nastawiony na jak najlepsze wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny (K_K04) Jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych (K_K06) |
Metody dydaktyczne: | 1) Wykład z prezentacją 2) Zadania samodzielne 3) Zaliczenie na podstawie projektu |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Przedmiot przeznaczony dla studentów studiów I stopnia na kierunku informatyka. Celem zajęć jest zapoznanie z nowoczesnymi metodami i technikami programowania obiektowego na przykładzie języka Java. Po ukończeniu przedmiotu student powinien posiadać wystarczająca wiedzę i umiejętności pozwalające na tworzenie aplikacji w ramach Java SE |
Pełny opis: |
Wprowadzenie do platformy Java. Podstawy syntaktyki i konstrukcji obiektowych. Narzędzia pomocnicze. Wyjątki. Dziedziczenie, polimorfizm. Interfejsy, klasy abstrakcyjne, wewnętrzne, zagnieżdzone i anonimowe. Autoboxing, adnotacje, typy uogólnione. Przeglad podstawowych API: kolekcje, pliki, IO, Properties. Wątki. Swing, Java 2D. Aplety, WebStart. JDBC. Podstawy programowania sieciowego. |
Literatura: |
Literatura podstawowa Java: podstawy, Cay S. Horstmann, Gary Cornell, Helion, 2008. Literatura uzupełniająca Thinking in Java, Bruce Eckel, Helion 2003 (wydanie IV z 2006 powinno być wkrótce dostępne w bibliotece, wysoce zalecane). Praktyczny kurs Java: opanuj jezyk programowania, który zmienił oblicze sieci, Marcin Lis, Helion 2007. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu odbywa się poprzez egzamin praktyczny, w ramach którego uczestnik będzie miał napisać 5 prostych programów. Programy będą na bieżąco sprawdzane przez Zawody Web |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.