Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Aplikacje mobilne II-projekt

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1000-ZiMOB2-p
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Aplikacje mobilne II-projekt
Jednostka: Wydział Matematyki i Informatyki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 10.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość zasad programowania obiektowego, oraz języka Java.

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot fakultatywny

Całkowity nakład pracy studenta:

1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli

a) laboratorium - 15 godzin

b) bieżące przygotowanie do zajęć, w tym rozwiązywanie zadań zleconych przez prowadzącego, zapoznanie się z informacją zwrotną dotyczącą rozwiązanych zadań oraz konsultacje z prowadzącym zajęcia – 40 godzin.


2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu:

a) studiowanie literatury – 30 godzin,

b) zapoznanie się z materiałami dodatkowymi, m.in. dokumentacją bibliotek programistycznych – 45 godzin,

c) przygotowanie projektu zaliczeniowego (przygotowanie założeń projektu, jego wstępnej dokumentacji, przygotowanie projektu zaliczeniowego) – 90 godzin.


3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach):

a) przygotowanie się do prezentacji projektu – 30 godzin.


RAZEM: 250 godziny (10 punktów ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):


W1: ma wiedzę na temat projektowania i wytwarzania oprogramowania przeznaczonego na systemy mobilne (K_W11)

W2: zna cykl życia aplikacji w systemie mobilnym (K_W08)

W3: zna wybrane zasady działania systemu mobilnego ze szczególnym uwzględnieniem procesów, współbieżności, szeregowania zadań i zarządzania pamięcią (K_W08);

Efekty uczenia się - umiejętności:

Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):


U1: potrafi pisać, uruchamiać i testować programy w wybranym środowisku programistycznym (Android Studio) (K_U05);

U2: projektuje i tworzy oprogramowanie przeznaczone dla urządzeń mobilnych (K_U22);

U3: potrafi założyć i skonfigurować konto w sklepie z aplikacjami mobilnymi, skonfigurować konto deweloperskie, a także publikować pisane przez siebie programy, potrafi zainstalować na urządzeniu mobilnym inny system operacyjny (K_U09);

U4: potrafi zaprojektować wygodny i funkcjonalny interfejs aplikacji mobilnej (K_U15);

U5: potrafi tworzyć programy wykorzystujące operacje asynchroniczne (K_U10);

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie):


K1: Myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań. (K_K02)

K2: Jest nastawiony na jak najlepsze wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny. (K_K04)

K3: Jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych. (K_K03)


Metody dydaktyczne poszukujące:

- laboratoryjna
- projektu

Skrócony opis:

Głównym celem przedmiotu jest pogłębienie praktycznych umiejętności programowania obiektowego w zakresie projektowania i implementacji aplikacji mobilnych .

Pełny opis:

Dynamiczny rozwój platform mobilnych, sprawia że umiejętność programowania aplikacji dla tych platform staje się jedną z podstawowych kompetencji programistycznych. Niniejszy przedmiot pozwoli studentom zapoznać się ze sposobem działania aplikacji pod systemami przeznaczonymi na urządzenia mobilne. Celem jest także wyrobienie intuicji programistycznej dotyczącej rozwiązywania standardowych problemów związanych z tworzeniem oprogramowania dla tych systemów. Drugim ważnym celem jest pokazanie studentom szerokiej palety zastosowań urządzeń mobilnych zarówno w pracy zawodowego informatyka jak i zwykłego użytkownika. Programowanie urządzeń mobilnych pozwala usprawnić warsztat programistyczny uczestników, oferując jednocześnie wyjątkowo atrakcyjną dla nich formę kształcenia. Ze względu na specyfikę platform mobilnych, istotnym elementem jest nauka optymalizacji kodu z wykorzystaniem dostępnych narzędzi w różnych kontekstach: obliczeń, zużycia energii, ograniczeniami związanymi z przesyłem i składowaniem danych.

Literatura:

Literatura dziedzinowa zależna od tematyki projektu i wybranego systemu mobilnego.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie przedmiotu Aplikacje Mobilne II - projekt polega na przygotowaniu aplikacji mobilnej dla systemu Android w języku Java oraz prezentacja wraz z omówieniem zastosowanych rozwiązań. Temat projektu aplikacji jest proponowany przez studentów, lecz każda propozycja powinna spełniać minimalne kryteria.

W terminach zajęć przewidzianych w planie zajęć możliwe są konsultacje w sprawach projektu i zastosowanych w nim technologi.

Zaliczenie zostanie zrealizowane na podstawie prezentacji stacjonarnie / online projektu na kolejnych zajęciach i obejmować będzie:

1) omówienie projektu

2) pokaz działania aplikacji

3) przedstawienie dokumentacji

4) odpowiedzi na pytania dotyczące kodu

Aplikacja - elementy składowe:

1) Aplikacja powinna składać się z kilku aktywności

2) Aplikacja powinna być kompatybilna z wersją >= Android 8

3) Aplikacja powinna zawierać minimum 2 Fragmenty

4) Aplikacja powinna zawierać minimum jeden Service do którego inne aktywności mogą się podłączać (bindowanie)

5) Aplikacja powinna zawierać minimum jedną z następujących metod komunikacji

- komunikacja z REST API

- komunikacja za pomocą Socket'ów

6) Dokumentacja aplikacji (JavaDoc)

7) Aplikacja powinna zawierać cachowanie / Zapisywanie danych jedną z następujących usług

- SQLite

- Mongo DB Realm

8) Wykorzystanie bibliotek natywnych w C/C++

Ocena:

3 - pkt. 1, 2, 6, 7

4 - na ocenę 3 + pkt. 5, 3

5 - na ocenę 4 + pkt 4, 8

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy.

Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Błażej Zyglarski
Prowadzący grup: Błażej Zyglarski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dawid Maliszewski
Prowadzący grup: Dawid Maliszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dawid Maliszewski, Bartosz Ziemkiewicz
Prowadzący grup: Dawid Maliszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin, 16 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Dawid Maliszewski
Prowadzący grup: Dawid Maliszewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)