Aplikacje mobilne II-projekt
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1000-ZiMOB2-p |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0613) Tworzenie i analiza oprogramowania i aplikacji
|
Nazwa przedmiotu: | Aplikacje mobilne II-projekt |
Jednostka: | Wydział Matematyki i Informatyki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
10.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość zasad programowania obiektowego, oraz języka Java. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot fakultatywny |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli a) laboratorium - 15 godzin b) bieżące przygotowanie do zajęć, w tym rozwiązywanie zadań zleconych przez prowadzącego, zapoznanie się z informacją zwrotną dotyczącą rozwiązanych zadań oraz konsultacje z prowadzącym zajęcia – 40 godzin. 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: a) studiowanie literatury – 30 godzin, b) zapoznanie się z materiałami dodatkowymi, m.in. dokumentacją bibliotek programistycznych – 45 godzin, c) przygotowanie projektu zaliczeniowego (przygotowanie założeń projektu, jego wstępnej dokumentacji, przygotowanie projektu zaliczeniowego) – 90 godzin. 3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach): a) przygotowanie się do prezentacji projektu – 30 godzin. RAZEM: 250 godziny (10 punktów ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie): W1: ma wiedzę na temat projektowania i wytwarzania oprogramowania przeznaczonego na systemy mobilne (K_W11) W2: zna cykl życia aplikacji w systemie mobilnym (K_W08) W3: zna wybrane zasady działania systemu mobilnego ze szczególnym uwzględnieniem procesów, współbieżności, szeregowania zadań i zarządzania pamięcią (K_W08); |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie): U1: potrafi pisać, uruchamiać i testować programy w wybranym środowisku programistycznym (Android Studio) (K_U05); U2: projektuje i tworzy oprogramowanie przeznaczone dla urządzeń mobilnych (K_U22); U3: potrafi założyć i skonfigurować konto w sklepie z aplikacjami mobilnymi, skonfigurować konto deweloperskie, a także publikować pisane przez siebie programy, potrafi zainstalować na urządzeniu mobilnym inny system operacyjny (K_U09); U4: potrafi zaprojektować wygodny i funkcjonalny interfejs aplikacji mobilnej (K_U15); U5: potrafi tworzyć programy wykorzystujące operacje asynchroniczne (K_U10); |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Po ukończeniu kursu student osiąga następujące efekty (kody odnoszą się do efektów dla studiów 1 stopnia na kierunku informatyka - studia inżynierskie): K1: Myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań. (K_K02) K2: Jest nastawiony na jak najlepsze wykonanie zadania; dba o szczegół; jest systematyczny. (K_K04) K3: Jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń; rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych. (K_K03) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - laboratoryjna |
Skrócony opis: |
Głównym celem przedmiotu jest pogłębienie praktycznych umiejętności programowania obiektowego w zakresie projektowania i implementacji aplikacji mobilnych . |
Pełny opis: |
Dynamiczny rozwój platform mobilnych, sprawia że umiejętność programowania aplikacji dla tych platform staje się jedną z podstawowych kompetencji programistycznych. Niniejszy przedmiot pozwoli studentom zapoznać się ze sposobem działania aplikacji pod systemami przeznaczonymi na urządzenia mobilne. Celem jest także wyrobienie intuicji programistycznej dotyczącej rozwiązywania standardowych problemów związanych z tworzeniem oprogramowania dla tych systemów. Drugim ważnym celem jest pokazanie studentom szerokiej palety zastosowań urządzeń mobilnych zarówno w pracy zawodowego informatyka jak i zwykłego użytkownika. Programowanie urządzeń mobilnych pozwala usprawnić warsztat programistyczny uczestników, oferując jednocześnie wyjątkowo atrakcyjną dla nich formę kształcenia. Ze względu na specyfikę platform mobilnych, istotnym elementem jest nauka optymalizacji kodu z wykorzystaniem dostępnych narzędzi w różnych kontekstach: obliczeń, zużycia energii, ograniczeniami związanymi z przesyłem i składowaniem danych. |
Literatura: |
Literatura dziedzinowa zależna od tematyki projektu i wybranego systemu mobilnego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie przedmiotu Aplikacje Mobilne II - projekt polega na przygotowaniu aplikacji mobilnej dla systemu Android w języku Java oraz prezentacja wraz z omówieniem zastosowanych rozwiązań. Temat projektu aplikacji jest proponowany przez studentów, lecz każda propozycja powinna spełniać minimalne kryteria. W terminach zajęć przewidzianych w planie zajęć możliwe są konsultacje w sprawach projektu i zastosowanych w nim technologi. Zaliczenie zostanie zrealizowane na podstawie prezentacji stacjonarnie / online projektu na kolejnych zajęciach i obejmować będzie: 1) omówienie projektu 2) pokaz działania aplikacji 3) przedstawienie dokumentacji 4) odpowiedzi na pytania dotyczące kodu Aplikacja - elementy składowe: 1) Aplikacja powinna składać się z kilku aktywności 2) Aplikacja powinna być kompatybilna z wersją >= Android 8 3) Aplikacja powinna zawierać minimum 2 Fragmenty 4) Aplikacja powinna zawierać minimum jeden Service do którego inne aktywności mogą się podłączać (bindowanie) 5) Aplikacja powinna zawierać minimum jedną z następujących metod komunikacji - komunikacja z REST API - komunikacja za pomocą Socket'ów 6) Dokumentacja aplikacji (JavaDoc) 7) Aplikacja powinna zawierać cachowanie / Zapisywanie danych jedną z następujących usług - SQLite - Mongo DB Realm 8) Wykorzystanie bibliotek natywnych w C/C++ Ocena: 3 - pkt. 1, 2, 6, 7 4 - na ocenę 3 + pkt. 5, 3 5 - na ocenę 4 + pkt 4, 8 |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Błażej Zyglarski | |
Prowadzący grup: | Błażej Zyglarski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dawid Maliszewski | |
Prowadzący grup: | Dawid Maliszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dawid Maliszewski, Bartosz Ziemkiewicz | |
Prowadzący grup: | Dawid Maliszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 16 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Dawid Maliszewski | |
Prowadzący grup: | Dawid Maliszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.