Komunikowanie w działalności gospodarczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-E11-KomwDzGo |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.301
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikowanie w działalności gospodarczej |
Jednostka: | Katedra Ekonomii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak szczególnych wymagań wstępnych |
Całkowity nakład pracy studenta: | Ćwiczenia 30 godz, konsultacje również elektroniczne – 12 godz. , przygotowanie prezentacji 8 godzin, przygotowanie prezentacji nt. metodologii 10 godz. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W_1 student potrafi zdefiniować podstawowe formy komunikacji międzyludzkiej i społecznej; W2- student ma podstawową wiedzę na temat zasad poznania naukowego, kryteriów prawdy oraz koncepcji epistemologicznych, głównie w naukach empirycznych, w tym ekonomii - K_W06 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student przygotowuje prezentację na temat komunikacji w biznesie – K_U09 U2: Student opracowuje podstawowe formy dokumentu pisemnego – K_U09 U3 - student nabywa elementarne umiejętności analizy i oceny stanu wiedzy poszczególnych nauk -K_U01 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student przekazuje zdobytą wiedzę w formie jasnej, precyzyjnej i komunikatywnej wypowiedzi - K_K03 K2: Student widzi potrzebę ciągłego rozwoju - K_K01 |
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami skutecznego komunikowania się. Retoryczne kompetencje, umiejętności argumentowania oraz aktywnego słuchania umożliwiają przekonanie do własnych racji przy utrzymaniu dobrych relacji z partnerem rozmowy. |
Pełny opis: |
1. Problem asertywności; W1 2. Zasady dobrych wystąpień; U1 3. Geneza i rozwój komunikacji gospodarczej. Elementy teorii komunikacji gospodarczej. Wymiary komunikowania w organizacji; W1 4. Proces komunikowania się, komponenty procesu, motywy i funkcje,W1 5. Komunikacja interpersonalna, grupowa i publiczna. Komunikacja werbalna, funkcje komunikowania, znaczenie komunikowania w działalności gospodarczej, W1 6. Komunikowanie pozawerbalne,W1, 7. Komunikowanie pisemne,U2 8. Komunikowanie publiczne - zebrania -U1 9. Bariery komunikowania, W1, U1, U2, K1K2 10. Zasady skutecznego porozumiewania się. -U1, U2, K1, K2 11.Zasady poznania naukowego W2, U3 |
Literatura: |
J. Stankiewicz, Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astum Wrocław 2008. E. Griffin - Podstawy komunikacji społecznej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003. A.Chalmers - Czym jest to co zwiemy nauką |
Metody i kryteria oceniania: |
W1 – kolokwium +, udział w dyskusji,++ W2 - prezentacja na temat metodologii +++ U1 - prezentacje,+++ U2 – referat+, esej+, projekt+, U3 - prezentacja na temat metodologii +++ K1 – prezentacja,+++ K2- udział w dyskusji +++, |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.