Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Komunikowanie w działalności gospodarczej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-E11-KomwDzGo
Kod Erasmus / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Komunikowanie w działalności gospodarczej
Jednostka: Katedra Ekonomii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

brak szczególnych wymagań wstępnych

Całkowity nakład pracy studenta:

Ćwiczenia 30 godz, konsultacje również elektroniczne – 12 godz. , przygotowanie prezentacji 8 godzin, przygotowanie prezentacji nt. metodologii 10 godz.

Efekty uczenia się - wiedza:

W_1 student potrafi zdefiniować podstawowe formy komunikacji międzyludzkiej i społecznej;

W2- student ma podstawową wiedzę na temat zasad poznania naukowego, kryteriów prawdy oraz koncepcji epistemologicznych, głównie w naukach empirycznych, w tym ekonomii - K_W06

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Student przygotowuje prezentację na temat komunikacji w biznesie – K_U09

U2: Student opracowuje podstawowe formy dokumentu pisemnego – K_U09

U3 - student nabywa elementarne umiejętności analizy i oceny stanu wiedzy poszczególnych nauk -K_U01


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Student przekazuje zdobytą wiedzę w formie jasnej, precyzyjnej i komunikatywnej wypowiedzi - K_K03

K2: Student widzi potrzebę ciągłego rozwoju - K_K01


Metody dydaktyczne:

ćwiczenia

Metody dydaktyczne podające:

- opis

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- obserwacji
- referatu

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami skutecznego komunikowania się. Retoryczne kompetencje, umiejętności argumentowania oraz aktywnego słuchania umożliwiają przekonanie do własnych racji przy utrzymaniu dobrych relacji z partnerem rozmowy.

Pełny opis:

1. Problem asertywności; W1

2. Zasady dobrych wystąpień; U1

3. Geneza i rozwój komunikacji gospodarczej. Elementy teorii komunikacji gospodarczej. Wymiary komunikowania w organizacji; W1

4. Proces komunikowania się, komponenty procesu, motywy i funkcje,W1

5. Komunikacja interpersonalna, grupowa i publiczna. Komunikacja werbalna, funkcje komunikowania, znaczenie komunikowania w działalności gospodarczej, W1

6. Komunikowanie pozawerbalne,W1,

7. Komunikowanie pisemne,U2

8. Komunikowanie publiczne - zebrania -U1

9. Bariery komunikowania, W1, U1, U2, K1K2

10. Zasady skutecznego porozumiewania się. -U1, U2, K1, K2

11.Zasady poznania naukowego W2, U3

Literatura:

J. Stankiewicz, Komunikowanie się w organizacji, Wyd. Astum Wrocław 2008.

E. Griffin - Podstawy komunikacji społecznej, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003.

A.Chalmers - Czym jest to co zwiemy nauką

Metody i kryteria oceniania:

W1 – kolokwium +, udział w dyskusji,++

W2 - prezentacja na temat metodologii +++

U1 - prezentacje,+++

U2 – referat+, esej+, projekt+,

U3 - prezentacja na temat metodologii +++

K1 – prezentacja,+++

K2- udział w dyskusji +++,

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)