Contemporary Learning Techiques
General data
Course ID: | 1100-12-E11-NowTechU |
Erasmus code / ISCED: |
14.301
|
Course title: | Contemporary Learning Techiques |
Name in Polish: | Nowoczesne techniki uczenia się |
Organizational unit: | Department of Econometrics and Statistics |
Course groups: |
(in Polish) Ekonomia - plan studiów 1 rok 1 stopnia (in Polish) Ekonomia, 1 rok I stopnia, PRK, przedmioty obowiązkowe |
ECTS credit allocation (and other scores): |
1.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | (in Polish) przedmiot obowiązkowy |
Total student workload: | (in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 15 godz. wykładu i dyżur konsultacyjny 2 godz. 2. Praca indywidualna studenta potrzebna do pomyślnego zaliczenia przedmiotu 4 godz. 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania 4 godz. Razem nakład pracy studenta 25 godzin |
Learning outcomes - skills: | (in Polish) U1. Student potrafi identyfikować etapy cyklu uczenia się Kolba, stosować w róże strategie czytania, notowania oraz wybrane techniki zapamiętywania - K_U13. |
Teaching methods: | (in Polish) Wykład z elementami ćwiczeń warsztatowych dot. stosowania strategii czytania, technik notowania, technik zapamiętywania i kinezjologii edukacyjnej. Wykład wspomagany jest prezentacjami komputerowymi wykorzystującymi metodę mindmappingu. |
Expository teaching methods: | - informative (conventional) lecture |
Short description: |
(in Polish) Przedmiot prezentuje cykl uczenia się Kolba i różne style uczenia się, strategie czytania i techniki zaangażowanego notowania i twórczego myślenia oraz techniki zapamiętywania. AACSB: Cel: Wykorzystuje strategie czytania i zaangażowanego notowania i twórczego myślenia oraz techniki zapamiętywania w kontekście cyklu Kolba. |
Full description: |
(in Polish) Wykład ma na celu przedstawienie wybranych zagadnień z zakresu metod uczenia się. Na początku studenci poznają proces uczenia się Kolba i powiązane z nim style uczenia się. Następnie prezentowane są zasady ustalania indywidualnego stylu uczenia się na podst. informacji o dominacji półkulowej, teorii multiinteligencji i sensorycznych systemów reprezentacji i dopasowywania do każdego stylu preferowanych technik uczenia się. Dalej są poznawane strategie czytania i notowania (m.in. technikę zaangażowanego notowania i twórczego myślenia, tj. mindmapping), a także są wprowadzane prawa pamięci, etapy i metody zapamiętywania. Jako uzupełnienie powyższych zagadnień prezentowane są elementy kinezjologii edukacyjnej, w tym żonglowania. Studenci poznają też sposoby budowania pozytywnego nastawienia i motywacji do nauki oraz ustalania celów. 1. Cykl uczenia się Kolba i odpowiadające im style uczenia się. Ustalanie preferowanych technik uczenia się do poszczególnych stylów - U1 2. Główne funkcje mózgu i ich znaczenie dla procesu uczenia się i różnych styli ucznia się (system reprezentacji sensorycznej, dominacja półkulowa, typy multiinteligencj). Ćwiczenia na synchronizację pracy półkul mózgowych - U1. 3. Profil studenta odnoszącego sukcesy (w kontekście czytania, notowania, słuchania, zapamiętywania i myślenia). Motywacja w procesie uczenia się, nastawienie do nauki, strategie ustalania celów - U1. 4. Strategie zaangażowanego czytania. Ćwiczenia z tekstem - U1. 5. Techniki notowania: mindmapping - technika notowania i twórczego myślenia, metoda Cornella, metoda Feynmana, metoda hierarchiczna - U1. 6. Techniki zapamiętywania (prawa pamięci, etapy zapamiętywania, metoda łańcuchowa, metoda obrazkowa) - U1. 7. Zasady krytycznego myślenia - U1. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura podstawowa: 1. Szurawski, M., Pamięć. Trening interaktywny, Wydawnictwo Aha, Łódź 2006. 2. Buzan, T., Mapy twoich myśli, Wydawnictwo Aha, Łódź 2007. 3. College success, https://open.lib.umn.edu/collegesuccess/ - książka w j. angielskim do pobrania w różnych formatach. 4. Podgórska, A., Tak działa mózg - jak mądrze dbać o jego funkcjonowanie, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2023. Literautra uzupełniająca: 1. Rose, C., Nicholl, M.J., Ucz się szybciej, na miarę XXI wieku, Oficyna Wydawnicza LOGOS, Warszawa 2003. 2. Szurawski, M., Pamięć i intelekt. Trening mistrzowski, Wydawnictwo Aha, Łódź 2008. 3. Szurawski, M., Pamięć na całe życie. Trening arcymistrzowski, Wydawnictwo Aha, Łódź 2009. 4. Buzan, T., Podręcznik szybkiego czytania, Wydawnictwo Ravi, Łódź 2003. 5. Buzan, T., Genialna pamięć, Wydawnictwo Aha, Łódź 2007. 6. G. Dryden, J. Vos, Rewolucja w uczeniu, Wydawnictwo Moderski i S-ka, Poznań 2000. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) U1 - zaliczenie pisemne Kryteria oceniania: 1.Umiejętność identyfikowania etapów w cyklu uczenia się Kolba. 2. Umiejętność stosowania mindmappingu i strategii czytania (SQ3R). 3. Umiejętność stosowania technik zapamiętywania. |
Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)
Time span: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WYK
FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours, 150 places
|
|
Coordinators: | Mariola Piłatowska | |
Group instructors: | Mariola Piłatowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)
Time span: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Navigate to timetable
MO TU W TH WYK
FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours, 150 places
|
|
Coordinators: | Mariola Piłatowska | |
Group instructors: | Mariola Piłatowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours, 150 places
|
|
Coordinators: | Mariola Piłatowska | |
Group instructors: | Mariola Piłatowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.