Nicolaus Copernicus University in Torun - Central Authentication Service
Strona główna

Contemporary Learning Techiques

General data

Course ID: 1100-12-E11-NowTechU
Erasmus code / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Economics The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Contemporary Learning Techiques
Name in Polish: Nowoczesne techniki uczenia się
Organizational unit: Department of Econometrics and Statistics
Course groups: (in Polish) Ekonomia - plan studiów 1 rok 1 stopnia
(in Polish) Ekonomia, 1 rok I stopnia, PRK, przedmioty obowiązkowe
ECTS credit allocation (and other scores): 1.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: Polish
Type of course:

(in Polish) przedmiot obowiązkowy

Total student workload:

(in Polish) 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 15 godz. wykładu i dyżur konsultacyjny 2 godz.

2. Praca indywidualna studenta potrzebna do pomyślnego zaliczenia przedmiotu 4 godz.

3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania 4 godz.


Razem nakład pracy studenta 25 godzin



Learning outcomes - skills:

(in Polish) U1. Student potrafi identyfikować etapy cyklu uczenia się Kolba, stosować w róże strategie czytania, notowania oraz wybrane techniki zapamiętywania - K_U13.

Teaching methods:

(in Polish) Wykład z elementami ćwiczeń warsztatowych dot. stosowania strategii czytania, technik notowania, technik zapamiętywania i kinezjologii edukacyjnej. Wykład wspomagany jest prezentacjami komputerowymi wykorzystującymi metodę mindmappingu.

Expository teaching methods:

- informative (conventional) lecture
- participatory lecture

Short description: (in Polish)

Przedmiot prezentuje cykl uczenia się Kolba i różne style uczenia się, strategie czytania i techniki zaangażowanego notowania i twórczego myślenia oraz techniki zapamiętywania.

AACSB:

Cel: Wykorzystuje strategie czytania i zaangażowanego notowania i twórczego myślenia oraz techniki zapamiętywania w kontekście cyklu Kolba.

Full description: (in Polish)

Wykład ma na celu przedstawienie wybranych zagadnień z zakresu metod uczenia się. Na początku studenci poznają proces uczenia się Kolba i powiązane z nim style uczenia się. Następnie prezentowane są zasady ustalania indywidualnego stylu uczenia się na podst. informacji o dominacji półkulowej, teorii multiinteligencji i sensorycznych systemów reprezentacji i dopasowywania do każdego stylu preferowanych technik uczenia się. Dalej są poznawane strategie czytania i notowania (m.in. technikę zaangażowanego notowania i twórczego myślenia, tj. mindmapping), a także są wprowadzane prawa pamięci, etapy i metody zapamiętywania. Jako uzupełnienie powyższych zagadnień prezentowane są elementy kinezjologii edukacyjnej, w tym żonglowania. Studenci poznają też sposoby budowania pozytywnego nastawienia i motywacji do nauki oraz ustalania celów.

1. Cykl uczenia się Kolba i odpowiadające im style uczenia się. Ustalanie preferowanych technik uczenia się do poszczególnych stylów - U1

2. Główne funkcje mózgu i ich znaczenie dla procesu uczenia się i różnych styli ucznia się (system reprezentacji sensorycznej, dominacja półkulowa, typy multiinteligencj). Ćwiczenia na synchronizację pracy półkul mózgowych - U1.

3. Profil studenta odnoszącego sukcesy (w kontekście czytania, notowania, słuchania, zapamiętywania i myślenia). Motywacja w procesie uczenia się, nastawienie do nauki, strategie ustalania celów - U1.

4. Strategie zaangażowanego czytania. Ćwiczenia z tekstem - U1.

5. Techniki notowania: mindmapping - technika notowania i twórczego myślenia, metoda Cornella, metoda Feynmana, metoda hierarchiczna - U1.

6. Techniki zapamiętywania (prawa pamięci, etapy zapamiętywania, metoda łańcuchowa, metoda obrazkowa) - U1.

7. Zasady krytycznego myślenia - U1.

Bibliography: (in Polish)

Literatura podstawowa:

1. Szurawski, M., Pamięć. Trening interaktywny, Wydawnictwo Aha, Łódź 2006.

2. Buzan, T., Mapy twoich myśli, Wydawnictwo Aha, Łódź 2007.

3. College success, https://open.lib.umn.edu/collegesuccess/ - książka w j. angielskim do pobrania w różnych formatach.

4. Podgórska, A., Tak działa mózg - jak mądrze dbać o jego funkcjonowanie, Wydawnictwo W.A.B., Warszawa 2023.

Literautra uzupełniająca:

1. Rose, C., Nicholl, M.J., Ucz się szybciej, na miarę XXI wieku, Oficyna Wydawnicza LOGOS, Warszawa 2003.

2. Szurawski, M., Pamięć i intelekt. Trening mistrzowski, Wydawnictwo Aha, Łódź 2008.

3. Szurawski, M., Pamięć na całe życie. Trening arcymistrzowski, Wydawnictwo Aha, Łódź 2009.

4. Buzan, T., Podręcznik szybkiego czytania, Wydawnictwo Ravi, Łódź 2003.

5. Buzan, T., Genialna pamięć, Wydawnictwo Aha, Łódź 2007.

6. G. Dryden, J. Vos, Rewolucja w uczeniu, Wydawnictwo Moderski i S-ka, Poznań 2000.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

U1 - zaliczenie pisemne

Kryteria oceniania:

1.Umiejętność identyfikowania etapów w cyklu uczenia się Kolba.

2. Umiejętność stosowania mindmappingu i strategii czytania (SQ3R).

3. Umiejętność stosowania technik zapamiętywania.

Classes in period "Winter semester 2021/22" (past)

Time span: 2021-10-01 - 2022-02-20
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 15 hours, 150 places more information
Coordinators: Mariola Piłatowska
Group instructors: Mariola Piłatowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Lecture - Grading

Classes in period "Winter semester 2022/23" (past)

Time span: 2022-10-01 - 2023-02-19
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 15 hours, 150 places more information
Coordinators: Mariola Piłatowska
Group instructors: Mariola Piłatowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Lecture - Grading

Classes in period "Winter semester 2023/24" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-19
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Lecture, 15 hours, 150 places more information
Coordinators: Mariola Piłatowska
Group instructors: Mariola Piłatowska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Lecture - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Nicolaus Copernicus University in Torun.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)