Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Elastyczne narzędzia do analiz i prezentacji ekonomicznych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-E12it-ElNa
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0618) Interdyscyplinarne programy i kwalifikacje związane z technologiami informacyjno-komunikacyjnymi Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Elastyczne narzędzia do analiz i prezentacji ekonomicznych
Jednostka: Katedra Zastosowań Informatyki i Matematyki w Ekonomii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Całkowity nakład pracy studenta:

1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela – 30 godzin ćwiczeń w laboratorium komputerowym

2. Praca indywidualna studenta potrzebna do pomyślnego zaliczenia przedmiotu – 20 godzin

3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania – 20 godzin

4. Konsultacje ze studentami - 5 godzin


Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Student opisuje model procesu w organizacji w oparciu o arkusz kalkulacyjny i na jego podstawie dynamicznie generuje usystematyzowany raport - K_W11

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Student tworzy na podstawie powiązanych różnych plików źródłowych spójny model procesów w organizacji - K_U06

U2: Student tworzy analizy i raporty na podstawie wielu plików źródłowych - K_U03


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Student analizuje i doskonali nabytą wiedzę i umiejętności - K_K02

K2: Student wykazuje otwartość na pracę w zespole w zakresie pełnienia różnych funkcji - K_K05


Metody dydaktyczne:

wykład, ćwiczenia, opis, pogadanka, prezentacje multimedialne w programie komputerowym Microsoft Office PowerPoint, wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel, rozwiązywanie zadań, projekty.



Metody dydaktyczne podające:

- opis
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- projektu

Skrócony opis:

Zajęcia w pracowniach komputerowych. Zakres obejmuje pracę w programach pakietu biurowego Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) oraz systemie Prezi.

Student uzyskuje umiejętność analizowania i łączenia danych pomiędzy plikami arkusza kalkulacyjnego, prezentowania danych w powiązaniu pomiędzy elementami pakietu biurowego, a następnie samodzielnie tworzy prezentację przedstawiającą informacje z określonej dziedziny w odniesieniu do zmian w czasie.

Pełny opis:

1. Zasady tworzenia uniwersalnego arkusza danych

• określenie elementów stałych umożliwiających usystematyzowanie pracy i powiązanie pomiędzy różnymi źródłami danych

2. Powiązanie danych z różnych plików arkusza kalkulacyjnego

• powiązanie danych z tabeli zaprezentowanych w formie graficznej

• powiązanie danych z tabeli zaprezentowanych w formie tekstowej

3. Zastosowanie baz danych

4. Zasady tworzenia prezentacji

• szablon prezentacji

• zasady dobrej prezentacji

5. Powiązanie danych z arkusza kalkulacyjnego z prezentacją

• powiązanie danych z tabeli zaprezentowanych w formie graficznej z prezentacją

• powiązanie danych z tabeli zaprezentowanych w formie tekstowej z prezentacją

6. Powiązanie danych z arkusza kalkulacyjnego z edytorem tekstów.

4. Praca wspólna na jednym pliku

Literatura:

• Masłowski K., Excel 2007/2010 PL. Ćwiczenia zaawansowane, Helion, Gliwice 2011.

• McFedries P., Excel. Wykresy, analiza danych, tabele przestawne. Niebieski podręcznik, Helion, Gliwice 2015.

• McFedries P., Microsoft Excel 2007 PL. Formuły i funkcje, Helion, Gliwice 2008.

• Mendrala D., Szeliga M., Access 2007. Kurs, Helion, Gliwice 2008.

• Witryny internetowe producentów oprogramowania

Metody i kryteria oceniania:

Końcowe zaliczenie obejmujące:

• przygotowanie kilku plików w arkuszu kalkulacyjnym jako źródła danych i powiązanie ich z prezentacja i analiza "rozproszonych" informacji- W1, U1, U2

• prezentacja projektu - W1, U1, U2

• pytania otwarte i zamknięte W1, U1, U2, K1, K2

Ocena ciągła (bieżące przygotowanie do zajęć, zadania domowe i aktywność) - W1, U1, U2, K1, K2

Weryfikacja efektów kształcenia:

• W1: ustne zaliczenie +++, projekt i prezentacja ++, bieżące przygotowanie do zajęć, zadania domowe i aktywność (realizacja zadań, obserwacja) ++

• U1: ustne zaliczenie +++, projekt i prezentacja ++, bieżące przygotowanie do zajęć, zadania domowe i aktywność (realizacja zadań, obserwacja) ++

• U2: ustne zaliczenie +++, projekt i prezentacja ++, bieżące przygotowanie do zajęć, zadania domowe i aktywność

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)