Etykieta w biznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-E12it-EtBiz |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0311) Ekonomia
|
Nazwa przedmiotu: | Etykieta w biznesie |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych norm zachowania w społeczeństwie. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 15h - godziny realizowane z udziałem wykładowcy 20h - praca indywidualna studenta (przygotowanie do zajęć) 15h - praca indywidualna studenta (przygotowanie do zaliczenia przedmiotu) nakład pracy studenta (razem): 50 h (2 ECTS) |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student ma wiedzę w zakresie kategorii pojęciowych oraz terminologii w zakresie etykiety i savoir-vivre'u oraz ich interdyscyplinarnego charakteru. W2: Student posiada wiedzę na tematy etykiety i savoir-vivre'u i ich znaczenia w sytuacjach biznesowych. W3: Student posiada wiedzę dotyczącą zastosowanie zasad etykiety w procesach komunikowania interpersonalnego i społecznego. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student potrafi identyfikować i opisywać problemy związane z zastosowaniem zasad etykiety w praktyce biznesowej. U2: Student potrafi projektować i realizować działania oraz rozwiązywać problemy z ze świata biznesu i z uwzględnieniem reguł etykiety i savoir-vivre'u; |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student dąży do rozwoju i jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń (w tym w relacjach międzynarodowych); widzi potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych; zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia. K2: Student zna i wykazuje szacunek wobec różnic międzykulturowych i reguł etykiety obowiązujących w różnych częściach świata. K3: Student myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań na podstawie dotychczas poznanych reguł etykiety i dobrych manier. |
Metody dydaktyczne: | Wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. Prowadząca dopuszcza również możliwość prowadzenia zajęć i zaliczenia przy wykorzystaniu technik zdalnego nauczania. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - inscenizacja |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - giełda pomysłów |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu zaznajomienie z zasadami dobrych manier i etykiety w biznesie. W toku prowadzenia zajęć studenci powinni zapoznać się z narzędziami ułatwiającymi budowanie wizerunku firmy i przedsiębiorstwa, które przyjdzie mu reprezentować. Zwłaszcza menedżerowie powinien posiadać odpowiednio wysokie kwalifikacje intelektualne, zawodowe i towarzyskie. Poznanie i przestrzeganie zasad "dobrego wychowania" pozwoli jeszcze skuteczniej budować własną markę i reprezentować instytucję, w której studenci będą w przyszłości pracować.. |
Pełny opis: |
1. Wizerunek w biznesie (pierwsze wrażenie i jego elementy, powitanie/pożegnanie, reguła precedencji, strefy kontaktów interpersonalnych). 2. Konferencje i spotkania oficjalne (sposób rozsadzenia, kolejność przemawiania, praktyczne aspekty organizacji, tytulatura, rola tłumacza, zaproszenia) 3. Negocjacje i uroczyste podpisanie umowy (sposób rozsadzenia, praktyczne aspekty organizacji, protokół flagowy). 4. Rozmowy telefoniczne (reguły, etapy), korespondencja tradycyjna (niezbędne elementy składowe, formułki grzecznościowe, tytulatura), netykieta (sztuka pisania e-maili i zachowania w internecie). 5. Przyjęcia biznesowe i towarzyskie (rodzaje, organizacja, zasady). Spotkania biznesowe w restauracji. 6. Dress code. 7. Różnice międzykulturowe w wybranych krajach. |
Literatura: |
1. J. Modrzyńska, Protokół dyplomatyczny, etykieta i zasady savoir-vivre’u, Warszawa 2016. 2. T. Orłowski, Protokół dyplomatyczny, Warszawa ... (różne wydania). 3. E. Pietkiewicz, Etykieta menedżera, Warszawa ... (różne wydania). |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa uzależniona jest od liczby "plusów" przyznawanych za aktywność na zajęciach oraz oceny z egzaminu końcowego. Prowadząca dopuszcza również możliwość prowadzenia zajęć i zaliczenia przy wykorzystaniu technik zdalnego nauczania (zajęcia na platformie Zoom - link wysyłany przed każdymi zajęciami). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.