Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Etykieta w biznesie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-E12it-EtBiz
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Etykieta w biznesie
Jednostka: Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowych norm zachowania w społeczeństwie.

Całkowity nakład pracy studenta:

15h - godziny realizowane z udziałem wykładowcy

20h - praca indywidualna studenta (przygotowanie do zajęć)

15h - praca indywidualna studenta (przygotowanie do zaliczenia przedmiotu)


nakład pracy studenta (razem): 50 h (2 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Student ma wiedzę w zakresie kategorii pojęciowych oraz terminologii w zakresie etykiety i savoir-vivre'u oraz ich interdyscyplinarnego charakteru.

W2: Student posiada wiedzę na tematy etykiety i savoir-vivre'u i ich znaczenia w sytuacjach biznesowych.

W3: Student posiada wiedzę dotyczącą zastosowanie zasad etykiety w procesach komunikowania interpersonalnego i społecznego.

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Student potrafi identyfikować i opisywać problemy związane z zastosowaniem zasad etykiety w praktyce biznesowej.

U2: Student potrafi projektować i realizować działania oraz rozwiązywać problemy z ze świata biznesu i z uwzględnieniem reguł etykiety i savoir-vivre'u;


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Student dąży do rozwoju i jest nastawiony na nieustanne zdobywanie nowej wiedzy, umiejętności i doświadczeń (w tym w relacjach międzynarodowych); widzi potrzebę ciągłego doskonalenia się i podnoszenia kompetencji zawodowych; zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia.

K2: Student zna i wykazuje szacunek wobec różnic międzykulturowych i reguł etykiety obowiązujących w różnych częściach świata.

K3: Student myśli twórczo w celu udoskonalenia istniejących bądź stworzenia nowych rozwiązań na podstawie dotychczas poznanych reguł etykiety i dobrych manier.


Metody dydaktyczne:

Wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.

Prowadząca dopuszcza również możliwość prowadzenia zajęć i zaliczenia przy wykorzystaniu technik zdalnego nauczania.

Metody dydaktyczne eksponujące:

- inscenizacja

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- opowiadanie
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- giełda pomysłów
- klasyczna metoda problemowa
- studium przypadku

Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu zaznajomienie z zasadami dobrych manier i etykiety w biznesie. W toku prowadzenia zajęć studenci powinni zapoznać się z narzędziami ułatwiającymi budowanie wizerunku firmy i przedsiębiorstwa, które przyjdzie mu reprezentować. Zwłaszcza menedżerowie powinien posiadać odpowiednio wysokie kwalifikacje intelektualne, zawodowe i towarzyskie. Poznanie i przestrzeganie zasad "dobrego wychowania" pozwoli jeszcze skuteczniej budować własną markę i reprezentować instytucję, w której studenci będą w przyszłości pracować..

Pełny opis:

1. Wizerunek w biznesie (pierwsze wrażenie i jego elementy, powitanie/pożegnanie, reguła precedencji, strefy kontaktów interpersonalnych).

2. Konferencje i spotkania oficjalne (sposób rozsadzenia, kolejność przemawiania, praktyczne aspekty organizacji, tytulatura, rola tłumacza, zaproszenia)

3. Negocjacje i uroczyste podpisanie umowy (sposób rozsadzenia, praktyczne aspekty organizacji, protokół flagowy).

4. Rozmowy telefoniczne (reguły, etapy), korespondencja tradycyjna (niezbędne elementy składowe, formułki grzecznościowe, tytulatura), netykieta (sztuka pisania e-maili i zachowania w internecie).

5. Przyjęcia biznesowe i towarzyskie (rodzaje, organizacja, zasady). Spotkania biznesowe w restauracji.

6. Dress code.

7. Różnice międzykulturowe w wybranych krajach.

Literatura:

1. J. Modrzyńska, Protokół dyplomatyczny, etykieta i zasady savoir-vivre’u, Warszawa 2016.

2. T. Orłowski, Protokół dyplomatyczny, Warszawa ... (różne wydania).

3. E. Pietkiewicz, Etykieta menedżera, Warszawa ... (różne wydania).

Metody i kryteria oceniania:

Ocena końcowa uzależniona jest od liczby "plusów" przyznawanych za aktywność na zajęciach oraz oceny z egzaminu końcowego.

Prowadząca dopuszcza również możliwość prowadzenia zajęć i zaliczenia przy wykorzystaniu technik zdalnego nauczania (zajęcia na platformie Zoom - link wysyłany przed każdymi zajęciami).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)