Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

E-gospodarka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-E13me-EGosp
Kod Erasmus / ISCED: 14.301 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: E-gospodarka
Jednostka: Katedra Ekonomii
Grupy: Ekonomia - plan studiów 3 rok 1 stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość zagadnień mikro- i makroekonomii z podstawowego kursu na kierunku „ekonomia”.

Całkowity nakład pracy studenta:

25 godzin w tym:


1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 15 godzin wykładu


2. Praca indywidualna studenta potrzebna do pomyślnego zaliczenia przedmiotu 10 godzin.


Efekty uczenia się - wiedza:

W1 - Ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społeczno-ekonomicznych, przyczynach tych zmian, ich ekonomicznych uwarunkowań i konsekwencji - KW02, KW03

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1 - potrafi identyfikować konsekwencje poszczególnych rozwiązań problemów społeczno-ekonomicznych - K_U01

Metody dydaktyczne:

Wykład prowadzony z wykorzystaniem prezentacji komputerowych.

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Skrócony opis:

Przedsiębiorczość i innowacyjności w warunkach globalizacji i cyfryzacji. Gospodarka cyfrowa. Rozwój e-gospodarki. Państwowa polityka naukowo-techniczna wspierania rozwoju e-gospodarki. Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach e-gospodarki. Pracownik w e-gospodarce.

Pełny opis:

1. Rosnące znaczenie przedsiębiorczości i innowacyjności w warunkach globalnej transformacji technologiczno-społecznej prowadzącej do powstania gospodarki opartej na wiedzy: istota gospodarki opartej na wiedzy, e-gospodarki, gospodarki sieciowej i nowej gospodarki, rola wiedzy, technologii ogólnego zachowania, rola innowacji teleinformatycznych w warunkach gospodarki globalnej - K_W02, K_W03

2. Znaczenie indywidualnego przedsiębiorcy w e-gospodarce. Krajowa oraz międzynarodowa infrastruktura wspierająca rozwój e-gospodarki. Rola innowacji i innowatora w procesie rozwoju e-gospodarki: rola innowacji w procesie podnoszenia krajowej i międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach e-gospodarki. Państwowa polityka naukowo-techniczna wspierania rozwoju e-gospodarki - K_W02, K_W03

4. Gromadzenie pomysłów i generowanie rozwiązań innowacyjnych w warunkach e-gospodarki. Podstawy systemu zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach e-gospodarki - K_U01

Literatura:

Literatura podstawowa

1. K. Śledziewska, R. Włoch. Gospodarka cyfrowa. Jak nowe t echnologie zmieniają świat. Wydawnictwo Uniwestytetu Warszawskiego

2. B. Kryk, K. Piech (red.), Innowacyjność w skali makro i mikro, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2009.

3. E. Okoń-Horodyńska, S. Pangsy-Kania (red.), Innowacyjność w budowaniu gospodarki wiedzy w Polsce, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2007

Literatura uzupełniająca

1. E. Okoń-Horodyńska (red.), Przedsiębiorczość jako niewykorzystane źródło sukcesu polskiej gospodarki, Polskie Towarzystwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.

2. E. Okoń-Horodyńska, A. Zachorowska-Mazurkiewicz (red.), Tendencje innowacyjnego rozwoju polskich przedsiębiorstw, Instytut Wiedzy i Innowacji, Warszawa 2008.

3. A. P. Balcerzak, E. Rogalska (red.), Przedsiębiorstwo w warunkach globalnej konkurencji, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2009.

4. A.P. Balcerzak, Państwo w realiach „nowej gospodarki”. Podstawy efektywnej polityki gospodarczej w XXI wieku, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2009.

Metody i kryteria oceniania:

W1 - egzamin ustny + + +

U1 - egzamin ustny + +

Skala oceniania egzaminu:

ocena bdb. - od 90% (włącznie) - do 100%,

ocena db.+ - od 80% (włącznie) - do 90% (wyłącznie),

ocena db. - od 70% (włącznie) - do 80% (wyłącznie),

ocena dst.+ - od 60% (włącznie) - do 70% (wyłącznie),

ocena dst. - od 50% (włącznie) - do 60% (wyłącznie).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Piotr Wiśniewski
Prowadzący grup: Piotr Wiśniewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)