Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Internet w kampaniach komunikacyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-K13-PR-IwKK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0319) Programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, gdzie indziej niesklasyfikowane Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Internet w kampaniach komunikacyjnych
Jednostka: Katedra Doskonałości Biznesowej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

• Umiejętność podstawowej obsługi komputera

• Umiejętność tworzenia multimedialnych prezentacji, np. w programie MS Power Point


Całkowity nakład pracy studenta:

1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 15 godz. ćwiczeń, 15 godz. wykładu

2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu: 20 godzin

3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania: 25 godzin

Razem nakład pracy studenta – 75 godz.


Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Zna współczesne rozwiązania, narzędzia i mechanizmy stosowane w internetowych kampaniach komunikacyjnych w biznesie - K_W09

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Potrafi wykorzystywać systemy informatyczne oraz Internet do prowadzenia kampanii komunikacyjnych - K_U12

U2: Posiada kompetencje w zakresie komunikowania się za pośrednictwem współczesnych systemów informatycznych oraz Internetu - K_U14


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

-

Metody dydaktyczne:

• Konwersatorium

• Praca w laboratorium komputerowym


Metody dydaktyczne podające:

- opis
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- doświadczeń
- giełda pomysłów
- laboratoryjna
- obserwacji
- projektu
- studium przypadku
- SWOT

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką prowadzenia współczesnych kampanii komunikacyjnych w Internecie. Uczestnicy zajęć poznają cele, funkcje oraz popularne strategie dzisiejszych kampanii komunikacyjnych, najczęstsze sposoby ich realizacji, metody zarządzania ich przebiegiem oraz narzędzia informatyczne, wspierające ich prowadzenie oraz zwiększające ich zasięg i skuteczność.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z problematyką prowadzenia współczesnych kampanii komunikacyjnych w Internecie. Zagadnienia poruszane w ramach przedmiotu obejmują:

• Ogólne założenia kampanii komunikacyjnych i promocyjnych, ich cele oraz funkcje;

• Popularne strategie, przebieg oraz zarządzanie kampaniami komunikacyjnymi w Internecie;

• Techniki i narzędzia stosowane w internetowych kampaniach komunikacyjnych;

• Public relations jako element kampanii komunikacyjnych i promocyjnych;

• Wykorzystywanie nowych mediów w kampaniach komunikacyjnych i promocyjnych;

• Strategie zwiększania zasięgu oraz skuteczności internetowych kampanii komunikacyjnych;

• SEO;

• Kampanie wizerunkowe oraz narzędzia wykorzystywane w social mediach;

• Aspekty techniczne i organizacyjne prowadzenia kampanii komunikacyjnych w Internecie.

Część zajęć ma charakter laboratoryjny i będzie realizowana w pracowni komputerowej, w której studenci będą mogli samodzielnie przećwiczyć wybrane zagadnienia związane z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii informatycznych w kampaniach komunikacyjnych i promocyjnych, prowadzonych za pośrednictwem Internetu.

Literatura:

Adamczewski P., Internet w praktyce biznesu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań, 2001

Bajdak A., Kramer J. (red.), Internet w marketingu, PWE, Warszawa 2003

Metody i kryteria oceniania:

Weryfikacja wiedzy: wystąpienie podczas zajęć, prezentacja projektu indywidualnego

• W1 – Projekt +++, Prezentacja +++

Weryfikacja umiejętności – samodzielnie zrealizowany projekt zaliczeniowy oraz jego prezentacja

• U1 – Projekt +++, Prezentacja ++

• U2 – Projekt ++, Prezentacja ++, Obserwacja +++

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)