Komunikacja marketingowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-K13-ZS-KoMa |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0319) Programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, gdzie indziej niesklasyfikowane
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja marketingowa |
Jednostka: | Katedra Zachowań Organizacyjnych i Marketingu |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu podstaw marketingu. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 15 godz. (wykład), 15 godz. (ćwiczenia), 10 godz. (konsultacje indywidualne): łącznie 40 godz. 2. Czas pracy poświęcony na pracę indywidualną potrzebny do zaliczenia przedmiotu (bieżące przygotowywanie do zajęć, tworzenie projektu planu marketingowego): łącznie 25 godz. 3.Czas przygotowania do kolokwium i egzaminu: łącznie 25 godz. Razem nakład pracy studenta 90 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: W zaawansowanym stopniu zna i rozumie instrumenty i narzędzia z zakresu komunikacji marketingowej stosowane wewnątrz instytucji biznesowych oraz w relacjach z różnymi grupami interesariuszy, ze szczególnym uwzględnieniem takich jej elementów jak: reklama, promocja uzupełniająca, sprzedaż osobista, public relations, marketing szeptany, marketing partyzancki, marketing sensoryczny- K_W09 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Potrafi projektować, adekwatne dla zdiagnozowanych problemów przedsięwzięcia związane z realizacją wybranych elementów komunikacji marketingowej |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w zakresie realizacji wybranych elementów komunikacji marketingowej - K_K04 |
Metody dydaktyczne: | Wykład: Wykład konwersatoryjny prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych przygotowanych w programie Power Point; wszystkie omawiane treści są bogato ilustrowane przykładami z praktyki. Ćwiczenia: SWOT, pogadanka, studium przypadku (case study), giełda pomysłów, metoda projektu, dyskusja; wszystkie omawiane treści są bogato ilustrowane przykładami z praktyki. |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody oparte na współpracy |
Skrócony opis: |
Głównym celem prowadzenia zajęć z przedmiotu „Komunikacja marketingowa” jest przekazanie studentom wiedzy z zakresu podstawowych zagadnień z zakresu komunikacji marketingowej w powiązaniu ze współczesnymi problemami gospodarczymi. Efektem realizowanego programu jest wykształcenie u studentów myślenia zgodnie z regułami marketingowej koncepcji zarządzania oraz umiejętności opracowania podstawowych założeń komunikacji marketingowej. |
Pełny opis: |
Przedmiot prowadzony jest w formie wykładu oraz uzupełniających go ćwiczeń. W ramach 15 godzin wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: 1.Istota komunikacji marketingowej (W1). 2. Pojęcie, wymiary i rodzaje Zintegrowanej Komunikacji Marketingowej (W1). 3. Tradycyjne elementy komunikacji marketingowej: reklama, promocja sprzedaży, public relations, sprzedaż osobista (W1). 4. Nowoczesne formy komunikacji marketingowej: marketing szeptany, marketing partyzancki, event marketing, marketing sensoryczny. (W1). 5. Planowanie komunikacji marketingowej (W1). Wiedza zdobyta w trakcie wykładów jest wykorzystana do realizacji 15 godzin ćwiczeń, które ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności opracowania projektu kampanii reklamowej. W trakcie spotkań studenci uczą się m.in. jak dokonać analizy konkurencji, określić odbiorców działań reklamowych, opracować plan wykorzystania mediów w kampanii reklamowej, opracować hasło reklamowe oraz zaplanować konkretne propozycje środków reklamy zastosowanych w wybranych mediach. W1, U1, K1. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. G.Hajduk, Zarządzanie komunikacją marketingową: integracja, nowe media, outsourcing, Wyd.Poltext, Warszawa, 2019. 2. J.W.Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, PWN, Warszawa 2013. 3. T.Taranko, Komunikacja marketingowa, Wyd. Nieoczywsite, Warszawa 2018. Literatura uzupełniająca: 1. Austen, W.Czakon , Znaczenie interesariuszy dla zarządzania organizacjami publicznymi, [w:] A. Frączkiewicz-Wronka (red.): Wykorzystanie analizy interesariuszy w zarządzaniu organizacją zdrowotną, Śląsk, Katowice 2012. 2. K. Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Wyd. Wolters Kulwer, Warszawa 2015. 3. M. Datko, Sponsoring. Klucz nowoczesnego marketingu, Wydawnictwo Placet, Warszawa 2012. |
Metody i kryteria oceniania: |
1.Wykład: Egzamin pisemny – W1+++ Zdanie egzaminu na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za pytania sprawdzające wiedzę określoną efektami W1 i W2. Zastosowane podczas egzaminu pytania i zadania cechują się rożnym poziomem trudności. Wszystkie dotyczą treści omówionych na zajęciach oraz dodatkowych materiałów udostępnionych studentom. Ćwiczenia: 1. Projekt wybranych elementów komunikacji marketingowej W1+, U1+++, K1++ Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 60% punktów za przygotowany grupowo projekt wybranych elementów komunikacji marketingowej, sprawdzający zdobycie umiejętności określonych efektami U1 oraz kompetencji określonych efektem K1. 3. Aktywność na zajęciach – K1++ Zaliczenie na podstawie uzyskania co najmniej 3 punktów za aktywne uczestnictwo w dyskusjach i zadaniach grupowych przewidzianych programem zajęć sprawdzające zdobycie umiejętności określonych efektem K1. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.