Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Narzędzia IT wspomagające zarządzanie sprzedażą

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-K13-ZS-NIT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0319) Programy i kwalifikacje związane z naukami społecznymi, gdzie indziej niesklasyfikowane Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Narzędzia IT wspomagające zarządzanie sprzedażą
Jednostka: Katedra Zastosowań Informatyki i Matematyki w Ekonomii
Grupy: Komunikacja i psychologia w biznesie - plan studiów 3 rok 1 stopnia
Komunikacja i psychologia w biznesie, 3 rok, PRK, sp. Menedżer zarządzania sprzedażą
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Podstawowa znajomość systemu operacyjnego Windows aktualnej wersji oraz arkusza kalkulacyjnego MS Excel aktualnej wersji. Podstawowa wiedza z zakresu marketingu oraz zarządzania.

Rodzaj przedmiotu:

przedmiot obowiązkowy

Całkowity nakład pracy studenta:

Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 15 godz. ćwiczeń, 5 godz. konsultacji

Praca własna studenta - przygotowanie do zajęć - 15 godz.

Praca własna studenta - przygotowanie do egzaminu - 15 godz.

Razem nakład pracy studenta 60 godzin

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Identyfikuje rodzaje systemów informatycznych wspomagających zarządzanie sprzedażą w organizacjach (K_W08)

Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Student efektywnie posługuje się poznanymi systemami informatycznymi w obszarze zarządzania sprzedażą (K_U04)

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonych przez siebie i innych problemów z zakresu wsparcia informatycznego zarządzania sprzedażą (K_K01)

Metody dydaktyczne:

ćwiczenia

Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- laboratoryjna

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- metody oparte na współpracy

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z rozmaitymi aspektami wykorzystania poznawanych przez nich podstawowych systemów informatycznych wspomagających zarządzanie sprzedażą w organizacjach, zarówno na poziomie kreowania strategi jak i na poziomie operacyjnym.

Pełny opis:

Celem zajęć jest zapoznanie studentów z rozmaitymi aspektami wykorzystania poznawanych przez nich podstawowych systemów informatycznych wspomagających zarządzanie sprzedażą w organizacjach, zarówno na poziomie kreowania strategi jak i na poziomie operacyjnym. Zakres zajęć obejmuje:

I. Analizy marketingowe oparte na danych (platforma informatyczna – arkusz kalkulacyjny MS Excel)

1. Strategie cenowe – estymacja funkcji popytu, ustalanie ceny optymalnej

2. Strategie cenowe nieliniowe – ceny wiązane, dyskont ilościowy, taryfa dwuczęściowa

3. Prognozowanie sprzedaży

4. Predykcja na podstawie regresji logistycznej

5. Segmentacja rynku – klastrowanie i drzewa decyzyjne

6. Analiza koszykowa

7. Klasyfikacja

8. Wizualizacja

II. Realizacja procesu sprzedażnego "od zamówienia do płatnośc"i w systemie klasy ERP ( platforma informatyczna system SAP ERP ECC 6.04)

III. Wspomaganie zarządzania relacjami z klientem - system CRM

Literatura:

Winston, L.W., 2014, Marketing Analytics: Data-Driven Techniques with Microsoft® Excel®, John Wiley & Sons, Inc., Indianapolis, Indiana.

Januszewski, A., 2019, Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania Tom 1 Zintegrowane systemy transakcyjne, Wydawnictwo Naukowe PWN.

Wrycza, S., 2010, Informatyka ekonomiczna. Podręcznik akademicki. PWE, Warszawa.

Materiały i scenariusze dostarczone przez SAP University Alliances.

Materiały dostarczone przez prowadzącego.

Dokumentacja systemów.

Metody i kryteria oceniania:

W1, U1- kolokwium +++

K1 - przedłużona obserwacja +++

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwester Bejger
Prowadzący grup: Sylwester Bejger, Stephan Wronkowski-Elster
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwester Bejger
Prowadzący grup: Sylwester Bejger
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 20 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwester Bejger
Prowadzący grup: Sylwester Bejger
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)