Podstawy komunikacji, prezentacji i moderacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-L11-PoKoPM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Podstawy komunikacji, prezentacji i moderacji |
Jednostka: | Katedra Doskonałości Biznesowej |
Grupy: |
Logistyka- plan studiów 1 rok 1 stopnia Logistyka, PRK, 1 rok, przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne, standardowe dla absolwenta szkoły maturalnej. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | Całkowity nakład pracy wynosi: - godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 15 h konw./ćw - praca własna studenta: przygotowanie się do prezentacji/moderacji; dziennik autoobserwacji: 15 h Razem nakład pracy studenta 30 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1:– Student rozumie zależności człowieka i środowiska społecznego, jako konstytuujące jego postawę i wpływ na odbiorców komunikatów K_W07 W2: Student wie jakie techniki i narzędzia komunikacyjne pozwalają mu na określony przekaz – _W09 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: – Student rozumie zasady komunikacji interpersonalnej i to, w jaki sposób jego postawa i zachowanie oddziałuje na innych ludzi oraz potrafi wykorzystać tę wiedzę w kontaktach społecznych K_U03 U2: – Student potrafi stosować odpowiednie metody i techniki w komunikacji interpersonalnej K_U04 U3: - Student potrafi zastosować minimum trzy techniki redukcji stresu wystąpień publicznych K_U07 U4: - Student potrafi pracować w zespole K_U15 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student ma świadomość konieczności rozwoju osobistego i rozwijania własnych kompetencji w zakresie komunikacji interpersonalnej – K_K01 K3: Student jest gotów pracować w zespole i skutecznie się w nim komunikować – K_K03 |
Metody dydaktyczne: | Wykład akademicki wraz z prezentacją (funkcja modelująca), pogadanka, metoda podawczo-aktywizująca (wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna, w tym projekcja nagrań dyskusje otwarte, symulacje z odgrywaniem ról, praca w grupie,, ćwiczenia grupowe i indywidualne. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - drama |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie teoretyczne i praktyczne do wiedzy o procesach komunikacji, prezentacji i moderacji oraz przyswojenie i /lub przypomnienie podstawowych technik komunikacyjnych. Wśród treści przedstawianych podczas zajęć, znajdą się, m.in.: definicja, cechy i funkcje komunikacji społecznej, procesy komunikowania się w grupie /specyfika, bariery/; język i mowa ciała jako narzędzie komunikacji; kształcenie podstawowych umiejętności w kontaktach interpersonalnych, w tym współpracy przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu różnic indywidualnych, umiejętności związanych z zarządzaniem różnorodnością, umiejętności w zakresie zarządzania konfliktem oraz umiejętności wyrażania siebie oraz prowadzenia dyskusji przy zachowaniu szacunku dla poglądów i opinii innych osób. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest wprowadzenie teoretyczne i praktyczne do wiedzy o procesach komunikacji, prezentacji i moderacji oraz przyswojenie i /lub przypomnienie podstawowych technik komunikacyjnych. Wśród treści przedstawianych podczas zajęć, znajdą się, m.in.: definicja, cechy i funkcje komunikacji społecznej, procesy komunikowania się w grupie /specyfika, bariery/; język i mowa ciała jako narzędzie komunikacji; kształcenie podstawowych umiejętności w kontaktach interpersonalnych, w tym współpracy przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu różnic indywidualnych, umiejętności związanych z zarządzaniem różnorodnością, umiejętności w zakresie zarządzania konfliktem oraz umiejętności wyrażania siebie oraz prowadzenia dyskusji przy zachowaniu szacunku dla poglądów i opinii innych osób. |
Literatura: |
1. E. Aronson, T.D. Wilson, R.M. Akert. Psychologia społeczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 2006 2. D.T .Kenrick, S.L. Neuberg, R.B. Cialdini. Psychologia społeczna, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006 3. McKay M., Fanning P., Davis M., Sztuka skutecznego porozumiewania się, GWP, Gdańsk 2001. 4. Rathus S.A., Psychologia współczesna, GWP, Gdańsk 2004 5. Cialdini Robert, Wywieranie wpływu na ludzi, GWP, Gdańsk, 2008 6.O"Leary, Wywieranie wrażenia na ludziach, GWP, Gdańsk, 2004 Porozumienie bez przemocy – Marshall B. Rosenberg Komunikacja transformująca - Richard Bolstad Wychowanie bez porażek - Thomas Gordon Mów i prezentuj inaczej - Lidia Buksak |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób weryfikacji wiedzy (W), umiejętności (U) i kompetencji (K): - aktywne uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych: dopuszczalna jest 1 nieobecność podczas ćwiczeń (K) - ocena z zadań domowych, ocena: zaliczone/niezaliczone) - przygotowanie do zajęć zgodnie z wytycznymi podanymi na zajęciach. - praca grupowa nad zadanymi problemami (ocena: sposób prezentacji wyników analiz, jasność i czytelność wywodu, umiejętność wyciągania wniosków końcowych – (zaliczone/niezaliczone) - dziennik autoobserwacji zawierający bieżące podsumowanie spostrzeżeń oraz umiejętności zdobywanych podczas zajęć. (ocena) Warunkiem zaliczenia jest przygotowanie prezentacji, dyskusji moderowanej lub innej formy wystąpienia publicznego w pracy zespołowej |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lidia Chylewska-Barakat, Magdalena Kalińska | |
Prowadzący grup: | Lidia Chylewska-Barakat | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT CW
CW
CW
CW
CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lidia Chylewska-Barakat, Magdalena Kalińska | |
Prowadzący grup: | Lidia Chylewska-Barakat | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Lidia Chylewska-Barakat, Magdalena Kalińska | |
Prowadzący grup: | Lidia Chylewska-Barakat | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.