Metodyka badań w biznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-L12-MeBawB |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Metodyka badań w biznesie |
Jednostka: | Katedra Zachowań Organizacyjnych i Marketingu |
Grupy: |
Logistyka- plan studiów 2 rok 1 stopnia Logistyka, PRK, 2 rok, przedmioty obowiązkowe |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Przedmiot ma charakter wprowadzający (na zajęciach omawiane są podstawowe zagadnienia dotyczące badań prowadzonych w obszarze biznesu). Dla zrozumienia prezentowanych treści pomocne będzie posiadanie podstawowej wiedzy na temat zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa / organizacji we współczesnych uwarunkowaniach rynkowych. Dodatkowym atutem będzie posiadanie podstawowej wiedzy statystycznej. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 15 godz. wykładu, 15 godz. ćwiczeń, 10 godz. konsultacji indywidualnych (razem: 40 godz.) 2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu (bieżące przygotowanie do zajęć, powtórzenie materiału, czytanie literatury): 20 godz. 3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa procesie oceniania: 18 godz. Razem nakład pracy studenta: 78 godz. (3 ECST) |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student: W1: Zna główne rodzaje źródeł informacji w badaniach realizowanych w obszarze biznesu – K_W08 W2: Zna główne rodzaje badań realizowanych w obszarze biznesu – K_W08 W3: Zna główne etapy procesu badawczego – K_W08 W4: Zna losowe i nielosowe techniki doboru próby oraz wie, w jaki sposób ustala się liczebność próby losowej i nielosowej – K_W08, W5: Zna podstawowe metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych i wtórnych oraz odpowiadające im instrumenty pomiarowe – K_W08 W6: Zna podstawowe różnice pomiędzy kwestionariuszem ankietowym, kwestionariuszem wywiadu a scenariuszem wywiadu – K_W08 W7: Zna podstawowe rodzaje pytań kwestionariuszowych oraz podstawowe zasady budowy kwestionariusza wywiadu i kwestionariusza ankietowego K_W08 W8: Zna podstawowe zasady redukcji, analizy, interpretacji i prezentowania danych pozyskanych w badaniu– K_W08 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: U1: Potrafi diagnozować problemy pojawiające się w praktyce funkcjonowania organizacji biznesowych, wymagające realizacji badań – K_U01 U2: Potrafi wskazać rodzaje źródeł informacji właściwe dla rozwiązania danego problemu decyzyjnego / właściwe dla realizacji konkretnego celu badawczego – K_U02 U3: Potrafi rozróżnić i wskazać rodzaje badań, metody zbierania danych i odpowiadające im instrumenty pomiarowe oraz techniki doboru próby właściwe dla rozwiązania danego problemu decyzyjnego / właściwe dla realizacji konkretnego celu badawczego – K_U02 U4: Potrafi ocenić kwestionariusz wywiadu oraz kwestionariusz ankietowyz punktu widzenia poprawności jego budowy i adekwatności do przyjętych założeń badawczych – K_U02 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: K1: Jest gotów do krytycznej oceny posiadanych informacji oraz określania priorytetów w procesie ich pozyskiwania (z zastosowaniem wybranych metod badawczych) i wykorzystania w celu rozwiązania konkretnych problemów występujących w organizacji biznesowej – K_K01 |
Metody dydaktyczne: | Wykład: wykład z elementami dyskusji, prowadzony z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej przygotowanej w programie Power Point. Omawiane treści są ilustrowane przykładami z praktyki. Ćwiczenia: pogadanka, giełda pomysłów, studium przypadku, dyskusja, klasyczna metoda problemowa. |
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - giełda pomysłów |
Skrócony opis: |
(Cel AACSB) Głównym celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy oraz ukształtowanie umiejętności i kompetencji z zakresu projektowania i realizacji badań w obszarze biznesu z zastosowaniem najbardziej popularnych metod zbierania danych. Student poznaje możliwości wykorzystywania wyników badań do rozwiązywania konkretnych problemów zachodzących wewnątrz organizacji lub w jej otoczeniu. Uczy się m.in.: jak definiować cele badania, jak dobierać próbę badawczą, jak wybierać właściwą metodę zbierania danych oraz odpowiadający jej instrument pomiarowy, jak budować ten instrument, jak realizować pomiary z jego zastosowaniem, jak redukować i analizować dane, jak interpretować a także jak prezentować wyniki badania w raporcie. |
Pełny opis: |
W ramach wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: 1. Rodzaje źródeł informacji wykorzystywanych w badaniach prowadzonych w obszarze biznesu (wtórne, pierwotne, wewnętrzne, zewnętrzne, krajowe, zagraniczne) (W1,U2) 2. Główne rodzaje badań realizowanych w obszarze biznesu (wtórne, pierwotne, pełne, fragmentaryczne) (W2, U3) 3. Główne etapy procesu badawczego (W3) 4. Podstawowe techniki losowego i nielosowego doboru próby badawczej (W4, U3). 5. Główne metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych i odpowiadające im instrumenty pomiarowe (W5, W6, U3) 5. Podstawowe różnice pomiędzy wybranymi instrumentami pomiarowymi stosowanymi w badaniach pierwotnych (na przykładzie kwestionariusza ankietowego, kwestionariusza wywiadu, scenariusza wywiadu) (W6) Ćwiczenia ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności i kompetencji z zakresu projektowania i realizacji badań z zastosowaniem najbardziej popularnych metod zbierania danych. Zajęcia zakładają aktywne uczestnictwo studentów w dyskusjach i zadaniach realizowanych grupowo lub indywidualnie. W ramach ćwiczeń przewiduje się omówienie następujących treści: 1. Rozróżnianie źródeł informacji wykorzystywanych w badaniach i ich dobór adekwatnie do zdiagnozowanego problemu w praktyce funkcjonowania organizacji biznesowej (W1, U1, U2, K1) 2. Rozróżnianie rodzajów badań oraz ich wykorzystanie przy rozwiązaniu konkretnych problemów/ realizacji konkretnych celów badawczych (zadanie praktyczne) (W2,U1, U2, U3, K1) 3. Główne etapy procesu badawczego (W3) 4. Rozróżnianie podstawowych technik losowego i nielosowego doboru próby oraz ich wykorzystanie do danych problemów/ celów badawczych / oczekiwań związanych z realizowanym pomiarem (zadania praktyczne) (W4, U3, K1) 5. Rozróżnianie podstawowych metod zbierania danych i odpowiadających ich instrumentów pomiarowych oraz ich wykorzystanie przy rozwiązaniu konkretnych problemów/ realizacji konkretnych celów badawczych (zadania praktyczne) (W5, W6, U3, K1) 6. Podstawowe zasady budowy wybranych instrumentów pomiarowych stosowanych w badaniach (W6, W7, U4, K1) 7. Podstawowe zasady redukcji, analizy danych pozyskanych w badaniach, ich interpretacji oraz prezentacji w tworzonym raporcie z badania (W8). |
Literatura: |
Literatura podstawowa: S.Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011. I.Escher, Wprowadzenie do badań marketingowych, Toruń 2020, DOI: 10.13140/RG.2.2.14595.66082; https://www.researchgate.net/publication/340565028_Wprowadzenie_do_badan_marketingowych_Introduction_to_marketing_research (jako zaktualizowana wersja publikacji: I.Escher, Badania marketingowe (rozdział III), [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, K. Andruszkiewicz (red.), TNOiK, Toruń, 2011, s. 95–144). Literatura uzupełniająca: E.Babbie, Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2003. D.Maison, Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2010. D.Maison, Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. M.Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa 2002. F.Sztabiński, Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy, IFiS, Warszawa 1997. Katalogi PTBRiO oraz źródła internetowe (w tym: opracowania i raporty udostępniane na stronach agencji badawczych). |
Metody i kryteria oceniania: |
Podstawowymi metodami oceniania są: a) w przypadku wykładu: zaliczenie końcowe Zaliczenie końcowe ma charakter pisemny (student otrzymuje pytania otwarte oraz opisy wybranych pojęć / problemów z obszaru badań, do których dopasowuje poznane na zajęciach terminy lub rozwiązania). Uzyskany podczas zaliczenia wynik wyrażany jest w procentach. Podejście końcowe uznaje się za zaliczone, jeśli student uzyska z niego minimum 60% przewidywanej punktacji maksymalnej. Przystąpienie do zaliczenia końcowego wymaga w pierwszej kolejności uzyskania zaliczenia z ćwiczeń. b) w przypadku ćwiczeń: szczegółowe metody oraz kryteria oceniania studentów w trakcie ćwiczeń definiują poszczególne osoby prowadzące zajęcia ćwiczeniowe. Podstawą zaliczenia mogą być wyniki uzyskane przez studentów z: kolokwiów, zadań praktycznych wykonywanych w trakcie zajęć (indywidualnie lub grupowo), zadań domowych, a także przygotowanie się i aktywność studenta na zajęciach. Weryfikacja efektów kształcenia: Wykład: W1- pisemne zaliczenie końcowe +++ W2- pisemne zaliczenie końcowe +++ W3 - pisemne zaliczenie końcowe +++ W4 - pisemne zaliczenie końcowe +++ W5 - pisemne zaliczenie końcowe +++ W6-pisemne zaliczenie końcowe ++ U2 - pisemne zaliczenie końcowe +++ U3 - pisemne zaliczenie końcowe +++ Ćwiczenia: W1 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ W2 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ W3 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ W4 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ W5 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ W6 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ W7 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ W8 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ U1 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ U2 – zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ U3 – zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ U4 - zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ K1- zadania praktyczne +++, aktywność na zajęciach +++ |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
CW
PT WYK
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 45 miejsc
Wykład, 15 godzin, 45 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Escher | |
Prowadzący grup: | Paweł Brzustewicz, Iwona Escher | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy oraz ukształtowanie umiejętności i kompetencji z zakresu projektowania i realizacji badań w obszarze biznesu z zastosowaniem najbardziej popularnych metod zbierania danych. |
|
Pełny opis: |
W ramach wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: 1. Rodzaje źródeł informacji wykorzystywanych w badaniach prowadzonych w obszarze biznesu (wtórne, pierwotne, wewnętrzne, zewnętrzne, krajowe, zagraniczne) (W1,U2) 2. Główne rodzaje badań realizowanych w obszarze biznesu (wtórne, pierwotne, pełne, fragmentaryczne) (W2, U3) 3. Główne etapy procesu badawczego (W3) 4. Podstawowe techniki losowego i nielosowego doboru próby badawczej (W4, U3). 5. Główne metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych i odpowiadające im instrumenty pomiarowe (W5, W6, U3) 5. Podstawowe różnice pomiędzy wybranymi instrumentami pomiarowymi stosowanymi w badaniach pierwotnych (na przykładzie kwestionariusza ankietowego, kwestionariusza wywiadu, scenariusza wywiadu) (W6) Ćwiczenia ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności i kompetencji z zakresu projektowania i realizacji badań z zastosowaniem najbardziej popularnych metod zbierania danych. Zajęcia zakładają aktywne uczestnictwo studentów w dyskusjach i zadaniach realizowanych grupowo lub indywidualnie. W ramach ćwiczeń przewiduje się omówienie następujących treści: 1. Rozróżnianie źródeł informacji wykorzystywanych w badaniach i ich dobór adekwatnie do zdiagnozowanego problemu w praktyce funkcjonowania organizacji biznesowej (W1, U1, U2, K1) 2. Rozróżnianie rodzajów badań oraz ich wykorzystanie przy rozwiązaniu konkretnych problemów/ realizacji konkretnych celów badawczych (zadanie praktyczne) (W2,U1, U2, U3, K1) 3. Główne etapy procesu badawczego (W3) 4. Rozróżnianie podstawowych technik losowego i nielosowego doboru próby oraz ich wykorzystanie do danych problemów/ celów badawczych / oczekiwań związanych z realizowanym pomiarem (zadania praktyczne) (W4, U3, K1) 5. Rozróżnianie podstawowych metod zbierania danych i odpowiadających ich instrumentów pomiarowych oraz ich wykorzystanie przy rozwiązaniu konkretnych problemów/ realizacji konkretnych celów badawczych (zadania praktyczne) (W5, W6, U3, K1) 6. Podstawowe zasady budowy wybranych instrumentów pomiarowych stosowanych w badaniach (W6, W7, U4, K1) 7. Podstawowe zasady redukcji, analizy danych pozyskanych w badaniach, ich interpretacji oraz prezentacji w tworzonym raporcie z badania (W8). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: S.Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011. I.Escher, Wprowadzenie do badań marketingowych, Toruń 2020, DOI: 10.13140/RG.2.2.14595.66082; https://www.researchgate.net/publication/340565028_Wprowadzenie_do_badan_marketingowych_Introduction_to_marketing_research (jako zaktualizowana wersja publikacji: I.Escher, Badania marketingowe (rozdział III), [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, K. Andruszkiewicz (red.), TNOiK, Toruń, 2011, s. 95–144). Literatura uzupełniająca: E.Babbie, Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2003. D.Maison, Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2010. D.Maison, Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. M.Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa 2002. F.Sztabiński, Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy, IFiS, Warszawa 1997. Katalogi PTBRiO oraz źródła internetowe (w tym: opracowania i raporty udostępniane na stronach agencji badawczych). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 45 miejsc
Wykład, 15 godzin, 45 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Escher | |
Prowadzący grup: | Iwona Escher, Dawid Szostek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy oraz ukształtowanie umiejętności i kompetencji z zakresu projektowania i realizacji badań w obszarze biznesu z zastosowaniem najbardziej popularnych metod zbierania danych. |
|
Pełny opis: |
W ramach wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: 1. Rodzaje źródeł informacji wykorzystywanych w badaniach prowadzonych w obszarze biznesu (wtórne, pierwotne, wewnętrzne, zewnętrzne, krajowe, zagraniczne) (W1,U2) 2. Główne rodzaje badań realizowanych w obszarze biznesu (wtórne, pierwotne, pełne, fragmentaryczne) (W2, U3) 3. Główne etapy procesu badawczego (W3) 4. Podstawowe techniki losowego i nielosowego doboru próby badawczej (W4, U3). 5. Główne metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych i odpowiadające im instrumenty pomiarowe (W5, W6, U3) 5. Podstawowe różnice pomiędzy wybranymi instrumentami pomiarowymi stosowanymi w badaniach pierwotnych (na przykładzie kwestionariusza ankietowego, kwestionariusza wywiadu, scenariusza wywiadu) (W6) Ćwiczenia ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności i kompetencji z zakresu projektowania i realizacji badań z zastosowaniem najbardziej popularnych metod zbierania danych. Zajęcia zakładają aktywne uczestnictwo studentów w dyskusjach i zadaniach realizowanych grupowo lub indywidualnie. W ramach ćwiczeń przewiduje się omówienie następujących treści: 1. Rozróżnianie źródeł informacji wykorzystywanych w badaniach i ich dobór adekwatnie do zdiagnozowanego problemu w praktyce funkcjonowania organizacji biznesowej (W1, U1, U2, K1) 2. Rozróżnianie rodzajów badań oraz ich wykorzystanie przy rozwiązaniu konkretnych problemów/ realizacji konkretnych celów badawczych (zadanie praktyczne) (W2,U1, U2, U3, K1) 3. Główne etapy procesu badawczego (W3) 4. Rozróżnianie podstawowych technik losowego i nielosowego doboru próby oraz ich wykorzystanie do danych problemów/ celów badawczych / oczekiwań związanych z realizowanym pomiarem (zadania praktyczne) (W4, U3, K1) 5. Rozróżnianie podstawowych metod zbierania danych i odpowiadających ich instrumentów pomiarowych oraz ich wykorzystanie przy rozwiązaniu konkretnych problemów/ realizacji konkretnych celów badawczych (zadania praktyczne) (W5, W6, U3, K1) 6. Podstawowe zasady budowy wybranych instrumentów pomiarowych stosowanych w badaniach (W6, W7, U4, K1) 7. Podstawowe zasady redukcji, analizy danych pozyskanych w badaniach, ich interpretacji oraz prezentacji w tworzonym raporcie z badania (W8). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: S.Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011. I.Escher, Wprowadzenie do badań marketingowych, Toruń 2020, DOI: 10.13140/RG.2.2.14595.66082; https://www.researchgate.net/publication/340565028_Wprowadzenie_do_badan_marketingowych_Introduction_to_marketing_research (jako zaktualizowana wersja publikacji: I.Escher, Badania marketingowe (rozdział III), [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, K. Andruszkiewicz (red.), TNOiK, Toruń, 2011, s. 95–144). Literatura uzupełniająca: E.Babbie, Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2003. D.Maison, Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2010. D.Maison, Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. M.Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa 2002. F.Sztabiński, Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy, IFiS, Warszawa 1997. Katalogi PTBRiO oraz źródła internetowe (w tym: opracowania i raporty udostępniane na stronach agencji badawczych). |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 45 miejsc
Wykład, 15 godzin, 45 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Iwona Escher | |
Prowadzący grup: | Dawid Szostek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem zajęć jest przekazanie studentom podstawowej wiedzy oraz ukształtowanie umiejętności i kompetencji z zakresu projektowania i realizacji badań w obszarze biznesu z zastosowaniem najbardziej popularnych metod zbierania danych. |
|
Pełny opis: |
W ramach wykładów przewiduje się prezentację następujących zagadnień: 1. Rodzaje źródeł informacji wykorzystywanych w badaniach prowadzonych w obszarze biznesu (wtórne, pierwotne, wewnętrzne, zewnętrzne, krajowe, zagraniczne) (W1,U2) 2. Główne rodzaje badań realizowanych w obszarze biznesu (wtórne, pierwotne, pełne, fragmentaryczne) (W2, U3) 3. Główne etapy procesu badawczego (W3) 4. Podstawowe techniki losowego i nielosowego doboru próby badawczej (W4, U3). 5. Główne metody zbierania danych ze źródeł pierwotnych i odpowiadające im instrumenty pomiarowe (W5, W6, U3) 5. Podstawowe różnice pomiędzy wybranymi instrumentami pomiarowymi stosowanymi w badaniach pierwotnych (na przykładzie kwestionariusza ankietowego, kwestionariusza wywiadu, scenariusza wywiadu) (W6) Ćwiczenia ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności i kompetencji z zakresu projektowania i realizacji badań z zastosowaniem najbardziej popularnych metod zbierania danych. Zajęcia zakładają aktywne uczestnictwo studentów w dyskusjach i zadaniach realizowanych grupowo lub indywidualnie. W ramach ćwiczeń przewiduje się omówienie następujących treści: 1. Rozróżnianie źródeł informacji wykorzystywanych w badaniach i ich dobór adekwatnie do zdiagnozowanego problemu w praktyce funkcjonowania organizacji biznesowej (W1, U1, U2, K1) 2. Rozróżnianie rodzajów badań oraz ich wykorzystanie przy rozwiązaniu konkretnych problemów/ realizacji konkretnych celów badawczych (zadanie praktyczne) (W2,U1, U2, U3, K1) 3. Główne etapy procesu badawczego (W3) 4. Rozróżnianie podstawowych technik losowego i nielosowego doboru próby oraz ich wykorzystanie do danych problemów/ celów badawczych / oczekiwań związanych z realizowanym pomiarem (zadania praktyczne) (W4, U3, K1) 5. Rozróżnianie podstawowych metod zbierania danych i odpowiadających ich instrumentów pomiarowych oraz ich wykorzystanie przy rozwiązaniu konkretnych problemów/ realizacji konkretnych celów badawczych (zadania praktyczne) (W5, W6, U3, K1) 6. Podstawowe zasady budowy wybranych instrumentów pomiarowych stosowanych w badaniach (W6, W7, U4, K1) 7. Podstawowe zasady redukcji, analizy danych pozyskanych w badaniach, ich interpretacji oraz prezentacji w tworzonym raporcie z badania (W8). |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: S.Kaczmarczyk, Badania marketingowe. Podstawy metodyczne, PWE, Warszawa 2011. I.Escher, Wprowadzenie do badań marketingowych, Toruń 2020, DOI: 10.13140/RG.2.2.14595.66082; https://www.researchgate.net/publication/340565028_Wprowadzenie_do_badan_marketingowych_Introduction_to_marketing_research (jako zaktualizowana wersja publikacji: I.Escher, Badania marketingowe (rozdział III), [w:] Marketing. Podręcznik akademicki, K. Andruszkiewicz (red.), TNOiK, Toruń, 2011, s. 95–144). Literatura uzupełniająca: E.Babbie, Badania społeczne w praktyce, PWN, Warszawa 2003. D.Maison, Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2010. D.Maison, Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010. M.Rószkiewicz, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, PWN, Warszawa 2002. F.Sztabiński, Ankieta pocztowa i wywiad kwestionariuszowy, IFiS, Warszawa 1997. Katalogi PTBRiO oraz źródła internetowe (w tym: opracowania i raporty udostępniane na stronach agencji badawczych). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.