Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Global Issues of Tourism

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-M21-TS-GIoT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Global Issues of Tourism
Jednostka: Wydział Nauk o Ziemi (2012-2019)
Grupy: _Erasmus - rozkład zajęć
Management - plan studiów 1 rok 2 stopnia
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) Knowledge of English.

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Contact hours with teacher:

np.

- participation in lectures – 15 hrs

- participation in exercises (including field study visits) – 15 hrs

Self-study hours:

np.

- preparation for exercises and field study visits – 100 hrs

- preparation for test - 40 hrs

- consultation and work with teacher – 10 hrs


Altogether: 180 hrs ( 6ECTS)


Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) W1. The graduate knows factors affecting the development of tourism and trends in tourism K_W01

W2. The graduate understands economic and social processes in tourism organisations and their environment K_W02

W3. The graduate knows key principles of managing intellectual property in tourism organisation K_W09


Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) U1. The graduate is able to make use of the acquired knowledge in global issues of tourism in various forms and is able to analyse critically the effectiveness and applicability of this knowledge in tourism topics K_U05

U2. The graduate is able to develop solutions in tourism issues and implement suggested recommendations in some project in the field of tourism K_U06

U3. has advanced skills in analyse and present scientific and popular scientific text in English; can lead thematic conversations in English K_U11

U4. can explain position of individual regions in the World in the context of their potential in tourism K_U09


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) K1. Creativity: The graduate creatively contributes to team projects in the field of tourism and coordinates them also as their leader K_K02

K2. Team work: The graduate creates a positive organisational climate (and builds trust) in teams working on tourism issues as their member or leader K_K03

K3. Professionalism and ethics: The graduate correctly identifies and solves specialist and ethical problems related with global issue of tourism K_K06


Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Methods of knowledge assimilation, valorization methods, case studies.

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The aim of the course: analysis of global issues in tourism.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Introduction – concepts of tourism and global role of tourism in the World. Factors affecting tourism development (environmental, socio-economic, political, etc.). Tourism trends vs. marketing strategies. Forms of tourism: sightseeing tourism, health tourism, spa tourism, medical tourism, ghetto tourism, ethno tourism, cultural tourism, adventure tourism (canoeing, skiing, horse riding, scuba diving, bungee jumping, etc.), wild life tourism, agritourism, urban tourism. Eco and sustainable tourism. Energy tourism. Polar tourism. Tourism in the regions of the World. Challenges and the future of tourism.

Literatura: (tylko po angielsku)

Journals: Tourism Management, Journal of Hospitality and Tourism Management, Folia Touristica, Journal of Outdoor Recreation and Tourism, Annals Of Tourism Research, Current Issues in Tourism, Bulletin of Geography. Socio-economic Series (selected papers)

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods:

- test from theoretical part

- project from practical part

Mark from test:

to 3,39 p. – 3.0,

3,40-3,74 p.– 3.5,

3,75-4,19 p. – 4,

4,20-4,50 p.– 4,5,

Above 4,50 p.– 5.

Mark from project:

Very low-quality project – 3.0,

Low quality project - 3.5,

Average-quality project – 4,

Good-quality project– 4,5,

Very good-quality project – 5.

Checked learning outcomes:

Test - W1, W2, W3, K1

Project – W1, U1, U2, U3, U4, K1, K2, K3

Praktyki zawodowe: (tylko po angielsku)

n/a

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)