Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Geography of Poland: landscape, society and tourism

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-M21-TS-GeoP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Geography of Poland: landscape, society and tourism
Jednostka: Wydział Nauk o Ziemi (2012-2019)
Grupy: _Erasmus - rozkład zajęć
Management - plan studiów 1 rok 2 stopnia
Strona przedmiotu: http://edudrive.umk.pl/public.php?service=files&t=7a464296279c59dc7e4a12275f174f41
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Contact hours with teacher:

- participation in lectures - 15 hrs

- consultations- 5 hrs


Self-study hours:

- work on final assignment - 30 hrs

- preparation for test- 25 hrs


Altogether: 75 hrs (3 ECTS)

Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) Student

W1: knows basic characteristics of physical and human geography of Poland (K_W02);

W2: knows important current issues in Poland related to society, economy, urban and rural areas (K_W02);

W3: describes most important tourist attractions, cities and regions in Poland (K_W02).

Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) Student

U1: compares Poland with own/other countries in terms of landscape, human geography, current socio-economic transformations and tourism potential (K_U03, K_U11);

U2: prepares a thematic excursion in Poland targeted to a specific national or other group of tourists (K_U02, K_U11).

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) Student

K1: works as a part of a team (K_K03);

K2: communicates in English: gathers information from internet and literature sources, presents own work, discusses during classes (K_K04).

Metody dydaktyczne podające:

- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- projektu
- referatu
- studium przypadku

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

The course reviews basic information about physical and human geography of Poland with focus on current issues and transformations, international comparative perspective, and tourism geography.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

1. Introduction to geography of Poland: landscapes, regions, cities, demography, economy.

2. Current social and economic issues in Poland: economic transformation, migration, EU integration.

3. Historical geography of Poland: political and economic history, boundaries, historical regions, historical heritage as a tourism potential.

4. Cities of Poland: history of cities, current transformations in cities, tourism in cities.

5. Nature of Poland: types and examples of natural landscape, nature protection, natural tourist attractions.

6. Tourism statistics and tourism economy in Poland.

7. Organization and promotion of tourism in Poland. New trends and tourism products.

Literatura: (tylko po angielsku)

- T. Krynicka-Tarnacka, G. Wnuk, Z. Wojtkowicz, 2007, Geography of Poland, SOP Oświatowiec, Toruń.

- K. Widawski, J. Wyrzykowski (Eds.), 2017, The Geography of Tourism of Central and Eastern European Countries, Springer.

- Guide books.

- Internet sources.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods:

- final test - W1, W2, W3, U1, K2;

- final assignment: preparation of a thematic tourist trip - W3, U2, K1, K2;

- active participation in classes - W1, W2, W3, U1, K1, K2.

Assessment criteria:

- final test - 40% of final note (3.0 – 50% points; 3.5 – 60%; 4.0 – 70%; 4.5 – 80%; 5.0 – 90%);

- final assignment: preparation of a thematic tourist trip – 40% of final note;

- active participation in classes - 20% of final note.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)