Zarządzanie innowacyjnością przedsiębiorstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-Z13o-ZaInnPr |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0410) Biznes i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie innowacyjnością przedsiębiorstwa |
Jednostka: | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem |
Grupy: |
Zarządzanie - plan studiów 3 rok 1 stopnia Zarządzanie, 3 rok, I stopnia, PRK, moduł organizacyjny-Menedżer biznesu |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy zarządzania, Nauka o przedsiębiorstwie, Finanse, Mikroekonomia, Podstawy makroekonomii, Zarządzanie projektami, Marketing |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 45 godzin (30 wykład + 15 ćwiczenia) Konsultacje merytoryczne: 29 godzin Egzamin: 1 godzina Łącznie 75 godzin kontaktowych 2. Praca indywidualna studenta potrzebna do pomyślnego zaliczenia przedmiotu 45 godzin 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania 30 godzin Praca własna studenta: 75 godzin Razem nakład pracy studenta 150 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student zna definicję, istotę i klasyfikację innowacji oraz rozumie potrzebę jej kreowania lub adaptacji w przedsiębiorstwach - K_W03 W2: Student zna i rozumie przebieg procesu innowacyjnego w przedsiębiorstwie oraz czynniki go warunkujące- K_W07 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student potrafi w ramach pracy zespołowej ocenić poziom innowacyjności przedsiębiorstwa - K_U02 U2: Student potrafi diagnozować i interpretować impulsy innowacyjne oraz wyzwania organizacyjne, które mogą stanowić szansę lub zagrożenie dla rozwoju współczesnych przedsiębiorstw - K_U03 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Student jest gotów do gromadzenia i wykorzystania w praktyce informacji niezbędnych do stworzenia strategii innowacji będącej odpowiedzią na problemy występujące we współczesnych organizacjach - K_K01 K2: Student jest gotów do wykreowania własnych pomysłów i innowacyjnych rozwiązań - K_K04 |
Metody dydaktyczne: | Wykład konwencjonalny i wykład problemowy. Ćwiczenia: klasyczna metoda problemów, analiza przypadków. |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z szeroką problematyką innowacji i zarządzania innowacyjnością. |
Pełny opis: |
W ramach zajęć omówione zostaną ujęcia innowacyjności przedsiębiorstw, w tym m.in.: 1. Istota innowacji: pojęcie, rodzaje i typologie 2. Kontekst zarządzania innowacjami 2.1. Teorie kreowania innowacji 2.2. Budowanie innowacyjnego przedsiębiorstwa 2.3. Strategia innowacji 3. Model procesu innowacyjnego: poszukiwania, wybór, wdrażanie, dyskontowanie 4. Poszukiwania: źródła innowacji, sieci powiązań w innowacyjności 5. Wybór: podejmowanie decyzji w warunkach niepewności, planowanie innowacji – diagnostyka, etapy 6. Wdrażanie innowacji: nowe produkty i usługi, przedsięwzięcia w nowych formach organizacyjnych 7. Dyskontowanie innowacji – korzyści z innowacji 8. Model od A do F 9. Strategia błękitnego oceanu |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1) J. Tidd, J. Bessant, Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer Business, Warszawa 2013. 2) M. Zastempowski, Innowacyjność małego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2018. Literatura uzupełniająca: - J.A. Schumpeter, Teoria rozwoju gospodarczego, PWN, Warszawa 1960. - J. Dyer, H. Gregersen, C.M. Christensen, DNA Innowatora. Jak opanować pięć umiejętności przełomowych innowatorów, ICAN Institute, Warszawa 2012. - C.M. Christensen, Przełomowe innowacje, Wydawnictwa profesjonalne PWN, Warszawa 2010. - C.K. Prahalad, M.S. Krishnan, Nowa era innowacji, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa, 2010. - Trott P., Innovation Management and New Product Development, Pearson Education Limited, 2012. - M. Dodgson, D.M. Gann, N. Phillips, The Oxford Handbook of Innovation Management, Oxford University Press, 2015. - Melissa A. Schilling, Strategic Management of Technological Innovation, Fourth Edition, New York University, Mcgraw-Hill, Irwin, 2013. - A. Kuś, Finansowanie działalności innowacyjnej małych przedsiębiorstw w Polsce, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2020. - A. Kuś, Działalność innowacyjna małych przedsiębiorstw w Polsce, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń 2020. |
Metody i kryteria oceniania: |
W1, W2 – Wykład - Egzamin pisemny Kryteria oceny/zaliczenia: - bardzo dobry: 96% - 100% - dobry plus: 90% - 95% - dobry: 80% - 89%, - dostateczny plus: 70% - 79% - dostateczny: 60 - 69%. U1, U2 – Ćwiczenia - Arkusze zadaniowe, Dyskusja K1, K2 – Ćwiczenia - Arkusze zadaniowe, Dyskusja |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT WYK
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kuś | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kuś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia (wykład i ćwiczenia) prowadzone w wersji zdalnej - Platforma MS Teams. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia (wykład i ćwiczenia) prowadzone w wersji zdalnej - Platforma MS Teams. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Kuś | |
Prowadzący grup: | Angelika Pańka, Maciej Zastempowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia (wykład i ćwiczenia) prowadzone w wersji zdalnej - Platforma MS Teams. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia (wykład i ćwiczenia) prowadzone w wersji zdalnej - Platforma MS Teams. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Zastempowski | |
Prowadzący grup: | Angelika Pańka, Maciej Zastempowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia (wykład i ćwiczenia) prowadzone w wersji zdalnej - Platforma MS Teams. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia (wykład i ćwiczenia) prowadzone w wersji zdalnej - Platforma MS Teams. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-23 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Zastempowski | |
Prowadzący grup: | Angelika Pańka, Maciej Zastempowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Zajęcia (wykład i ćwiczenia) prowadzone w wersji zdalnej - Platforma MS Teams. |
|
Pełny opis: |
Zajęcia (wykład i ćwiczenia) prowadzone w wersji zdalnej - Platforma MS Teams. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.