Komunikacja w praktyce menedżera
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-Z21-HR-KwPM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0410) Biznes i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja w praktyce menedżera |
Jednostka: | Katedra Gospodarowania Zasobami Pracy |
Grupy: |
Zarządzanie - plan studiów 1 rok 2 stopnia Zarządzanie, 1 rok II stopnia, PRK, sp. HR Biznes Partner |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Student powinien posiadać wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne wymagane do zaliczenia przedmiotów: Podstawy psychologii ogólnej, Psychologia społeczna |
Całkowity nakład pracy studenta: | Całkowity nakład pracy 100 godz. 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela 30 godz. ćwiczeń, 20 godz. konsultacji indywidualnych 2. Praca indywidualna studenta potrzebna do pomyślnego zaliczenia przedmiotu 25 godz. 3. Czas wymagany do przygotowania się do uczestnictwa w procesie oceniania 25 godz. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Student zna podstawowe techniki i zasady komunikacji– K_W06, K_W07 W2: Student przedstawia strategie komunikacyjne i perswazyjne menedżera w stosunku do zespołu i jednostki – K_W06 W3: Student identyfikuje style komunikacji wykorzystywane do zarządzania zespołem -K_W06 K_W07 W4: Student zna role i zadania menadżera i rozumienie znaczenie komunikacji w realizacji tych ról - K_W08 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Student posiada umiejętność rozmawiania z ludźmi wykorzystując narzędzia komunikacyjne – K_U05, K_U13 U2: Student potrafi rozpoznawać potrzeby innych i prowadzić rozmową, tak aby zaspakajać potrzeby i osiągać cele rozmowy - K_U13 K_U14 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1:Student potrafi wykorzystywać wiedzę i umiejętności w codziennych sytuacjach osobistych i zawodowych K_K01, K_K02. K2: Student potrafi współpracować z innymi korzystając ze swoich zasobów i kompetencji komunikacyjnych K_K02, K_K03 |
Metody dydaktyczne: | Praca grupowa nad materiałem źródłowym, dyskusja moderowana, praca nad studium przypadku, indywidualna analiza danych i autorefleksja. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - drama |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - giełda pomysłów |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma na celu nauczenie pakietu umiejętności komunikacyjnych warunkujących sprawność interpersonalną każdego człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem uwarunkowań relacji pracowniczych oraz funkcji i roli menadżera. |
Pełny opis: |
Zakres merytoryczny zajęć. Istota umiejętności interpersonalnych (skuteczność, stosowność, klarowność) oraz wpływ temperamentu na proces komunikacyjny W1, K1 Formułowanie celów interpersonalnych (reguła SMART) oraz planowanie rozmowy W4, U1, K2 Specyfika komunikacji niewerbalnej: elementy składowe, siła, spójność, zakłócenia. W2, U2 Instrumenty skutecznego słuchania (zadawanie pytań, parafrazowanie, podsumowania). W1, W3, K2 Zasady konstruktywnego udzielania informacji zwrotnej. Konstruktywne wyrażanie krytyki i pochwał (komunikat "JA"). W1, U2, K2 Zachowania asertywne jako instrument radzenia sobie z presją i manipulacją (wyrażanie próśb, zgoda warunkowa, odmawianie, reagowanie na krytykę i pochwały, konfrontowanie opinii, egzekwowanie zachowań). W3, W4, K2 Konsekwencje stosowanych stylów komunikacji W4 |
Literatura: |
1. Dolna H., Doskonalenie kompetencji interpersonalnych, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2010. 2.Szymanowska E., Sękowska M., Analiza transakcyjna w zarządzaniu. WPSB Kraków, 2000. 3. Król – Fijewska M., Fijewski P., Asertywność menedżera, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000. 4. Stewart J., Mosty zamiast murów, Wyd. PWN, 2012 5. Scott K., Szef wymagający, szef wyrozumiały, Wyd. MT Biznes, 2019 6. Allen D. Getting things done, Wyd. one press, 2016 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ćwiczenia: test końcowy pisemny na ocenę, opracowanie studium przypadku z wykorzystaniem realizowanych treści dotyczącego komunikacji i zastosowania tej wiedzy w praktyce menadżera; Obserwacja udziału w zadaniach indywidualnych na zajęciach; Ocena końcowa jest wypadkową ocen cząstkowych z powyższych zadań. Kryteria oceniania: ndst – poniżej 50% pkt dst –51% - 60% pkt dst plus- 61 - 70% pkt db – 71 - 85% pkt db plus – 86 - 94% pkt bdb – 95 - 100% pkt |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CW
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jaworska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jaworska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jaworska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jaworska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jolanta Jaworska | |
Prowadzący grup: | Jolanta Jaworska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.