Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Mapy argumentacji w HRM

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-Z21-HR-MAwHR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Mapy argumentacji w HRM
Jednostka: Katedra Gospodarowania Zasobami Pracy
Grupy: Zarządzanie - plan studiów 1 rok 2 stopnia
Zarządzanie, 1 rok II stopnia, PRK, sp. HR Biznes Partner
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowych zagadnień HRM

Całkowity nakład pracy studenta:

25 godzin pracy studenta (1 ECTS), w tym:

1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli – 15 godzin: ćwiczenia

2. Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta – 10 godzin: przygotowanie do zajęć, wyszukiwanie i czytanie literatury, opracowanie otrzymanych zadań, przekazywanie zadań prowadzącemu


Efekty uczenia się - wiedza:

W1: po ukończeniu studiów absolwent zna i rozumie w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia przygotowania do argumentacji w obszarze HRM - K_W04


W2: po ukończeniu studiów absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu, zasady i metody racjonalizacji decyzji w obszarze HRM - K_W07



Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: po ukończeniu studiów absolwent potrafi prognozować, identyfikować i analizować złożone problemy jakie wiążą się z praktyką funkcjonowania i rozwoju instytucji w obszarze HRM wykorzystując wiedzę teoretyczną i formułując własne opinie - K_U01


U2: po ukończeniu studiów absolwent potrafi sprawnie posługiwać się systemami normatywnymi oraz normami i regułami (prawnymi, zawodowymi i etycznymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu HRM - K_U07


U3: po ukończeniu studiów absolwent potrafi skutecznie komunikować się w środowisku biznesu - K_U13



Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: po ukończeniu studiów absolwent jest gotów do samodzielnego kreowania i stosowania instrumentów zdobywania informacji i wiedzy niezbędnych do funkcjonowania instytucji w globalnym środowisku, krytycznej oceny odbieranych treści oraz uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze HRM - K_K01


K2: po ukończeniu studiów absolwent jest gotów do odpowiedzialnego wykonywania zawodu, rozwijania jego dorobku, podtrzymywania etosu oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej - K_K03


Metody dydaktyczne:

Ćwiczenia i warsztaty prowadzone z wykorzystaniem szeregu metod aktywizujących studentów, także interaktywnych, dających im możliwość dyskusji i aktywnego włączania się w przebieg zajęć.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest wprowadzenie studentów w zagadnienia związane z przygotowaniem i aktywnym udziałem w dyskusji nad wyzwaniami w obszarze HRM przy wykorzystaniu map argumentacji.

Pełny opis:

Cechy i źródła wiedzy naukowej w zakresie HRM (W1, W2, K1)

Ocena rzetelności źródeł naukowych w zakresie HRM (W1, W2, U2, K1)

Identyfikacja wyzwań w obszarze HRM (U1, U2)

Przekładanie wyzwań w obszarze HRM na tezy (W1, W2, U1, U2)

Poszukiwanie i formułowanie argumentów wspierających i osłabiających przyjętą tezę (W1, W2, U1, U2, U3, K1, K2)

Budowa mapy argumentacji (W1, W2, U1, U2, U3, K1, K2)

Formułowanie wniosków na podstawie mapy argumentacji (W1, W2, U1, U2, U3, K1, K2)

Przygotowanie do dyskusji (W1, W2, U1, U2, U3, K1, K2)

Literatura:

K. Kulig-Moskwa, Dylematy HR-owców: badania, case study, praktyczne komentarze, Infor, Warszawa 2017.

K. Szymanek, K. A. Wieczorek, Sztuka argumentacji: rozszerzone ćwiczenia w badaniu argumentów, PWN, Warszawa 2021.

Czasopisma „Personel i Zarządzanie”, „HR Business Partner”, „Zarządzanie Zasobami Ludzkimi”

Metody i kryteria oceniania:

opracowanie otrzymanych zadań i terminowe przekazywanie ich prowadzącemu przez platformę MS Teams - W1, W2, U1, U2, U3, K1, K2 (+++)

ocena ciągła obejmująca aktywność na zajęciach i przygotowanie do nich – U2, U3, K1, K2 (++)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Wojdyło, Kamil Zawadzki
Prowadzący grup: Kamil Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Wojdyło, Kamil Zawadzki
Prowadzący grup: Kamil Zawadzki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)