Metoda Lean Startup
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-Z21-NZP-MeLS |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Metoda Lean Startup |
Jednostka: | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem |
Grupy: |
Przedmioty z polskim językiem wykładowym Zarządzanie - plan studiów 1 rok 2 stopnia Zarządzanie, 1 rok II stopnia, PRK, sp. nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem |
Punkty ECTS i inne: |
5.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy ekonomii, Podstawy zarządzania, Zarządzanie finansami, Podstawy marketingu, Zarządzanie projektami, Zarządzanie jakością |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 15 godz. wykładu, 15 godz. ćwiczeń, 35 godz. konsultacji (łącznie 65 godz.) 2. praca indywidualna studenta potrzebna do pomyślnego zaliczenia przedmiotu 40 godz., 3. czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania 20 godz. Razem nakład pracy studenta 125 godzin. |
Efekty uczenia się - wiedza: | Student zna i rozumie: W1: definiować sturtup - K_W04 W2: zarządzać procesem lean sturtup – K_W03 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: oceniać poziom innowacyjność sturtupu - K_U02 U2: planować i organizować proces tworzenia i zarzadzania sturtupem zgodnym z koncepcją lean sturtup – K_U03 U3: budować strategię rozwoju sturtupu – K_U05 U4: przedstawić zaprojektowany sturtup – K_U09 U5: opisać zaprojektowany sturtup - K_U10 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: pracować w grupie oceniając innowacyjność sturtupu - K_K05 K2: pracować w grupie projektując sturtup zgodnie z koncepcją lean sturtup – K_K06 |
Metody dydaktyczne: | Wykład konwencjonalny; wykład problemowy Ćwiczenia: metoda ćwiczeniowa, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład informacyjny (konwencjonalny) |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - klasyczna metoda problemowa |
Skrócony opis: |
Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z filozofią lean sturtup |
Pełny opis: |
Wykład: 1. Sturtup - czym jest i dlaczego jest ważny – W1 2. Innowacyjność jako podstawowy proces w działalności sturtupu –W1 3. Budowanie innowacyjnego przedsiębiorstwa – W1, U1, U2 4. Opracowanie strategii innowacji – W2, U3 5. Źródła innowacji – W2, U2 6. Filozofia lean sturtup – W2 7. Etapy: modelowanie biznesowe, odkrywanie konsumentów i zwinny rozwój produktu – W2 8. Model lean sturtup: strategia, nowe produkty, organizacja przedsiębiorstwa, sprawozdawczość finansowa – W2 9. Kanwa modelu biznesowego – W2 10. Kanwa propozycji wartości – W2 Ćwiczenia: 1. Budowanie sturtupu – U1, U2, U3, K1 2. Opracowanie koncepcji sturtupu z wykorzystaniem filozofii lean sturtup – U3, U4, U5, K2 |
Literatura: |
Podstawowa: 1. A. Skala, Sturtupy. Wyzwanie dla zarządzania i edukacji przedsiębiorczości, edu-Libri, 2018. 2. E. Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek, Onepress, 2017. 2. S. Blank, B. Dorf, Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Helion, 2013. 3. J. Tidd, J. Bessant, Zarządzanie innowacjami. Integracja zmian technologicznych, rynkowych i organizacyjnych, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2011. Uzupełniająca: 1. J. Dyer, H. Gregersen, C. Christensen, DNA Innowatora. Jak opanować pięć umiejętności przełomowych innowatorów, ICAN Institute, Warszawa 2012. 2. C.K. Prahalad, M.S. Krishnan, Nowa era innowacji, Wydawnictwa Profesjonalne PWN, Warszawa 2010. |
Metody i kryteria oceniania: |
W1 – Egzamin pisemny - testowy +++ W2 – Egzamin pisemny - testowy +++ U1 – projekt +++ U2 – projekt +++ U3- projekt +++ U4 – prezentacja +++ U5 - projekt pisemny +++ K1 - projekt +++ K2- projekt +++ Kryterium ocen z egzaminu: ocena bdb. - od 90% (włącznie) - do 100%, ocena db.+ - od 80% (włącznie) - do 90% (wyłącznie), ocena db. - od 70% (włącznie) - do 80% (wyłącznie), ocena dst.+ - od 60% (włącznie) - do 70% (wyłącznie), ocena dst. - od 45% (włącznie) - do 60% (wyłącznie). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Glabiszewski | |
Prowadzący grup: | Waldemar Glabiszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Glabiszewski | |
Prowadzący grup: | Waldemar Glabiszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Waldemar Glabiszewski, Agnieszka Kuś | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Kuś | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.