Kreowanie i wycena wartości przedsiębiorstwa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-Z22-MS-KiWWP |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0410) Biznes i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Kreowanie i wycena wartości przedsiębiorstwa |
Jednostka: | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem |
Grupy: |
Zarządzanie - plan studiów 2 rok 2 stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Podstawy zarządzania, podstawy rachunkowości |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 30 godzin wykładu, 30 godzin ćwiczeń, 10 godzin konsultacji 2. Praca indywidualna studenta potrzebna do pomyślnego zaliczenia przedmiotu 55 godzin 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania 50 godzin Razem nakład pracy studenta 175 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: student zna, rozumie i rozpatruje z punktu widzenia właściwego dla nauk o zarządzaniu procesy zarządzania i wdrażania zmian dotyczące poszczególnych zasobów i sfer funkcjonowania instytucji, jak i instytucji jako całości K_W08 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: student prognozuje, identyfikuje i analizuje problemy jakie wiążą się z praktyką funkcjonowania i rozwoju instytucji wykorzystując wiedzę teoretyczną i formułując własne opinie K_U01 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy K_K07 |
Metody dydaktyczne: | Wykłady - wykład problemowy prowadzony metodą tradycyjną z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. Wykład prowadzony w taki sposób, aby zapewnić możliwość prowadzenia dyskusji ze studentami. Ćwiczenia – zajęcia projektowe, studium przypadku, dyskusja |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem poznawczym nauczania przedmiotu jest dostarczenie studentom wiedzy o metodach wyceny przedsiębiorstw, ale także ukazanie strategii zarządzania zasobami, które w największym stopniu wpływają na wzrost wartości firmy. Cel przedmiotu to zatem również nabycie przez studentów umiejętności zidentyfikowania problemów w organizacji i ich wpływu na wartość przedsiębiorstwa |
Pełny opis: |
Wykład: 1. Wartość przedsiębiorstwa - podstawowe zagadnienia W1 2. Krzywa wartości przedsiębiorstwa W1 3. Źródła wartości firmy - czynniki nieujawnione w sprawozdaniach finansowych W1 4. Źródła wartości firmy - czynniki ujawnione w sprawozdaniach finansowych W1 5. Wycena przedsiębiorstwa - podstawowe założenia W1 6. Metody wyceny przedsiębiorstwa W1 ćwiczenia: 1. Wpływ otoczenia na wartość przedsiębiorstwa U1 2. Zasoby ludzkie a wartość firmy U1 K1 3. Zasoby niematerialne a wartość firmy U1 K1 4. Wycena przedsiębiorstwa U1 5. Wartość firmy - studium przypadku U1 K1 |
Literatura: |
J. Kuczowic, Wycena małego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo CeDeWu, Warszawa 2012 Zarządzanie wartością firmy, A. Herman, A. Szablewski (red.), Poltext, Warszawa 1999 M. Marcinkowska, Kształtowanie wartości firmy, PWN, Warszawa 2000 |
Metody i kryteria oceniania: |
1.Podstawowymi kryteriami oceniania będą: - końcowa praca pisemna w postaci egzaminu z pytaniami otwartymi; - projekt - case study , aktywność (ćwiczenia) - obecności – dopuszczalne są dwie nieobecności na zajęciach 2. Kryteria oceniania egzaminu: ocena bdb. - od 90% (włącznie) - do 100%, ocena db.+ - od 80% (włącznie) - do 90% (wyłącznie), ocena db. - od 70% (włącznie) - do 80% (wyłącznie), ocena dst.+ - od 60% (włącznie) - do 70% (wyłącznie), ocena dst. - od 45% (włącznie) - do 60% (wyłącznie). 3.Kryteria oceniania projektu: ocena bdb. - od 90% (włącznie) do 100% ocena db.+ - od 80% (włącznie) - do 90% (wyłącznie), ocena db. - od 70% (włącznie) - do 80% (wyłącznie), ocena dst.+ - od 60% (włącznie) - do 70% (wyłącznie), ocena dst. - od 45% (włącznie) - do 60% (wyłącznie). W1 – egzamin +++ U1 – case study +++ K1 – obserwacja aktywności +++ |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.