Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-12-Z22-NZP-MaZP |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0413) Zarządzanie i administracja
|
Nazwa przedmiotu: | Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem |
Jednostka: | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem |
Grupy: |
Zarządzanie - plan studiów 2 rok 2 stopnia Zarządzanie, 2 rok II stopnia, PRK, sp. nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość podstawowych zagadnień z obszaru marketingu |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Bezpośrednie uczestnictwo w zajęciach realizowanych z udziałem nauczyciela akademickiego 30 godzin Konsultacje merytoryczne 30 godzin Egzamin 5 godzin Łącznie 65 godzin kontaktowych 2. Praca własna studenta 30 godzin 3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania 35 godzin Praca własna studenta 65 godzin Razem nakład pracy studenta 130 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu w pogłębionym stopniu koncepcję marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem oraz etapy jej rozwoju na tle nauki o marketingu - K_W01; W2: Absolwent zna, potrafi wymienić oraz opisać koncepcję i fazy procesu marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem oraz konsekwencje jej zastosowania dla rozwoju przedsiębiorstw - K_W07; |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Absolwent potrafi wskazać problemy związane z podejmowaniem decyzji zarządczych, w tym szanse i/lub zagrożenia jakie pojawiają się w praktyce przedsiębiorstwa zarządzanego marketingowo - K_U01; U2: Absolwent potrafi opracować strategiczny plan marketingowy przedsiębiorstwa - K_U08; |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Absolwent jest gotów do samodzielnego kreowania i stosowania instrumentów zdobywania informacji i wiedzy oraz ich zastosowania w działaniach dotyczących sporządzania marketingowych planów strategicznych - K_K01; K2: Absolwent jest gotów do określania priorytetów służących realizacji przedsięwzięć z zakresu zarządzania marketingowego - K_K02. |
Metody dydaktyczne: | Wykład: wykład informacyjny (konwencjonalny) z elementami inscenizacji i konwersacji Ćwiczenia: pogadanka, studium przypadku (case study), giełda pomysłów, projekt |
Skrócony opis: |
Głównym celem nauczania przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy dotyczącej koncepcji oraz procesu zorientowanego rynkowo zarządzania przedsiębiorstwem, uwarunkowań i procedur formułowania strategii marketingowych oraz ich podstawowych rodzajów, zapoznanie ich z metodami strategicznej analizy marketingowej oraz procedurami formułowania strategii i planów marketingowych w przedsiębiorstwie wraz z ich implementacją i kontrolą. Nabyta w ramach przedmiotu wiedza powinna umożliwić studentom rozumienie potrzeby orientacji na klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz zapewniać im zdolność aktywnego uczestnictwa w procesach rozwijania marketingowej kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa oraz formułowania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych. |
Literatura: |
Agnieszka Kacprzak, Marketing doświadczeń w internecie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2017. Marketing przyszłości, red. Grażyna Rosa, Józef Perenc, Izabela Ostrowska, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2016. Marketing. Koncepcja skutecznych działań, red. Lechosław Garbarski, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 2011. Kevin Lane Keller, Philip Kotler, Marketing (Marketing Management 14th edition), Rebis, Poznań, 2020. Marketing. Podręcznik akademici, red. Krzysztof Andruszkiewicz, TNOiK Dom Organizatora, Toruń, 2011. Wojciech Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2011. |
Metody i kryteria oceniania: |
W1 – Egzamin pisemny +++ Test+++ W2 – Egzamin pisemny +++ Test+++ W3 – Egzamin pisemny +++ Test+++ U1 – Egzamin pisemny +++ Test+++ U2 – Egzamin pisemny +++ Test+++ K1 – Obserwacja ++ Projekt ++ |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-21 - 2022-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem nauczania przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy dotyczącej koncepcji oraz procesu zorientowanego rynkowo zarządzania przedsiębiorstwem, uwarunkowań i procedur formułowania strategii marketingowych oraz ich podstawowych rodzajów, zapoznanie ich z metodami strategicznej analizy marketingowej oraz procedurami formułowania strategii i planów marketingowych w przedsiębiorstwie wraz z ich implementacją i kontrolą. Nabyta w ramach przedmiotu wiedza powinna umożliwić studentom rozumienie potrzeby orientacji na klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz zapewniać im zdolność aktywnego uczestnictwa w procesach rozwijania marketingowej kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa oraz formułowania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych. |
|
Literatura: |
Agnieszka Kacprzak, Marketing doświadczeń w internecie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2017. Marketing przyszłości, red. Grażyna Rosa, Józef Perenc, Izabela Ostrowska, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2016. Marketing. Koncepcja skutecznych działań, red. Lechosław Garbarski, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 2011. Kevin Lane Keller, Philip Kotler, Marketing (Marketing Management 14th edition), Rebis, Poznań, 2020. Marketing. Podręcznik akademici, red. Krzysztof Andruszkiewicz, TNOiK Dom Organizatora, Toruń, 2011. Wojciech Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2011. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-20 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem nauczania przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy dotyczącej koncepcji oraz procesu zorientowanego rynkowo zarządzania przedsiębiorstwem, uwarunkowań i procedur formułowania strategii marketingowych oraz ich podstawowych rodzajów, zapoznanie ich z metodami strategicznej analizy marketingowej oraz procedurami formułowania strategii i planów marketingowych w przedsiębiorstwie wraz z ich implementacją i kontrolą. Nabyta w ramach przedmiotu wiedza powinna umożliwić studentom rozumienie potrzeby orientacji na klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz zapewniać im zdolność aktywnego uczestnictwa w procesach rozwijania marketingowej kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa oraz formułowania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych. |
|
Literatura: |
Agnieszka Kacprzak, Marketing doświadczeń w internecie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2017. Marketing przyszłości, red. Grażyna Rosa, Józef Perenc, Izabela Ostrowska, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2016. Marketing. Koncepcja skutecznych działań, red. Lechosław Garbarski, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 2011. Kevin Lane Keller, Philip Kotler, Marketing (Marketing Management 14th edition), Rebis, Poznań, 2020. Marketing. Podręcznik akademici, red. Krzysztof Andruszkiewicz, TNOiK Dom Organizatora, Toruń, 2011. Wojciech Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2011. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-20 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Skrócony opis: |
Głównym celem nauczania przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy dotyczącej koncepcji oraz procesu zorientowanego rynkowo zarządzania przedsiębiorstwem, uwarunkowań i procedur formułowania strategii marketingowych oraz ich podstawowych rodzajów, zapoznanie ich z metodami strategicznej analizy marketingowej oraz procedurami formułowania strategii i planów marketingowych w przedsiębiorstwie wraz z ich implementacją i kontrolą. Nabyta w ramach przedmiotu wiedza powinna umożliwić studentom rozumienie potrzeby orientacji na klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz zapewniać im zdolność aktywnego uczestnictwa w procesach rozwijania marketingowej kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa oraz formułowania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych. |
|
Literatura: |
Agnieszka Kacprzak, Marketing doświadczeń w internecie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2017. Marketing przyszłości, red. Grażyna Rosa, Józef Perenc, Izabela Ostrowska, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2016. Marketing. Koncepcja skutecznych działań, red. Lechosław Garbarski, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 2011. Kevin Lane Keller, Philip Kotler, Marketing (Marketing Management 14th edition), Rebis, Poznań, 2020. Marketing. Podręcznik akademici, red. Krzysztof Andruszkiewicz, TNOiK Dom Organizatora, Toruń, 2011. Wojciech Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2011. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.