Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-Z22-NZP-MaZP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Marketingowe zarządzanie przedsiębiorstwem
Jednostka: Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem
Grupy: Zarządzanie - plan studiów 2 rok 2 stopnia
Zarządzanie, 2 rok II stopnia, PRK, sp. nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Znajomość podstawowych zagadnień z obszaru marketingu

Całkowity nakład pracy studenta:

1. Bezpośrednie uczestnictwo w zajęciach realizowanych z udziałem nauczyciela akademickiego 30 godzin

Konsultacje merytoryczne 30 godzin

Egzamin 5 godzin

Łącznie 65 godzin kontaktowych


2. Praca własna studenta 30 godzin

3. Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania 35 godzin

Praca własna studenta 65 godzin

Razem nakład pracy studenta 130 godzin

Efekty uczenia się - wiedza:

W1: Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu w pogłębionym stopniu koncepcję marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem oraz etapy jej rozwoju na tle nauki o marketingu - K_W01;

W2: Absolwent zna, potrafi wymienić oraz opisać koncepcję i fazy procesu marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem oraz konsekwencje jej zastosowania dla rozwoju przedsiębiorstw - K_W07;


Efekty uczenia się - umiejętności:

U1: Absolwent potrafi wskazać problemy związane z podejmowaniem decyzji zarządczych, w tym szanse i/lub zagrożenia jakie pojawiają się w praktyce przedsiębiorstwa zarządzanego marketingowo - K_U01;

U2: Absolwent potrafi opracować strategiczny plan marketingowy przedsiębiorstwa - K_U08;


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

K1: Absolwent jest gotów do samodzielnego kreowania i stosowania instrumentów zdobywania informacji i wiedzy oraz ich zastosowania w działaniach dotyczących sporządzania marketingowych planów strategicznych - K_K01;

K2: Absolwent jest gotów do określania priorytetów służących realizacji przedsięwzięć z zakresu zarządzania marketingowego - K_K02.


Metody dydaktyczne:

Wykład: wykład informacyjny (konwencjonalny) z elementami inscenizacji i konwersacji

Ćwiczenia: pogadanka, studium przypadku (case study), giełda pomysłów, projekt

Skrócony opis:

Głównym celem nauczania przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy dotyczącej koncepcji oraz procesu zorientowanego rynkowo zarządzania przedsiębiorstwem, uwarunkowań i procedur formułowania strategii marketingowych oraz ich podstawowych rodzajów, zapoznanie ich z metodami strategicznej analizy marketingowej oraz procedurami formułowania strategii i planów marketingowych w przedsiębiorstwie wraz z ich implementacją i kontrolą.

Nabyta w ramach przedmiotu wiedza powinna umożliwić studentom rozumienie potrzeby orientacji na klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz zapewniać im zdolność aktywnego uczestnictwa w procesach rozwijania marketingowej kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa oraz formułowania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych.

Literatura:

Agnieszka Kacprzak, Marketing doświadczeń w internecie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2017.

Marketing przyszłości, red. Grażyna Rosa, Józef Perenc, Izabela Ostrowska, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2016.

Marketing. Koncepcja skutecznych działań, red. Lechosław Garbarski, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 2011.

Kevin Lane Keller, Philip Kotler, Marketing (Marketing Management 14th edition), Rebis, Poznań, 2020.

Marketing. Podręcznik akademici, red. Krzysztof Andruszkiewicz, TNOiK Dom Organizatora, Toruń, 2011.

Wojciech Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2011.

Metody i kryteria oceniania:

W1 – Egzamin pisemny +++ Test+++

W2 – Egzamin pisemny +++ Test+++

W3 – Egzamin pisemny +++ Test+++

U1 – Egzamin pisemny +++ Test+++

U2 – Egzamin pisemny +++ Test+++

K1 – Obserwacja ++ Projekt ++

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz
Prowadzący grup: Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

Głównym celem nauczania przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy dotyczącej koncepcji oraz procesu zorientowanego rynkowo zarządzania przedsiębiorstwem, uwarunkowań i procedur formułowania strategii marketingowych oraz ich podstawowych rodzajów, zapoznanie ich z metodami strategicznej analizy marketingowej oraz procedurami formułowania strategii i planów marketingowych w przedsiębiorstwie wraz z ich implementacją i kontrolą.

Nabyta w ramach przedmiotu wiedza powinna umożliwić studentom rozumienie potrzeby orientacji na klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz zapewniać im zdolność aktywnego uczestnictwa w procesach rozwijania marketingowej kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa oraz formułowania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych.

Literatura:

Agnieszka Kacprzak, Marketing doświadczeń w internecie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2017.

Marketing przyszłości, red. Grażyna Rosa, Józef Perenc, Izabela Ostrowska, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2016.

Marketing. Koncepcja skutecznych działań, red. Lechosław Garbarski, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 2011.

Kevin Lane Keller, Philip Kotler, Marketing (Marketing Management 14th edition), Rebis, Poznań, 2020.

Marketing. Podręcznik akademici, red. Krzysztof Andruszkiewicz, TNOiK Dom Organizatora, Toruń, 2011.

Wojciech Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2011.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz
Prowadzący grup: Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

Głównym celem nauczania przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy dotyczącej koncepcji oraz procesu zorientowanego rynkowo zarządzania przedsiębiorstwem, uwarunkowań i procedur formułowania strategii marketingowych oraz ich podstawowych rodzajów, zapoznanie ich z metodami strategicznej analizy marketingowej oraz procedurami formułowania strategii i planów marketingowych w przedsiębiorstwie wraz z ich implementacją i kontrolą.

Nabyta w ramach przedmiotu wiedza powinna umożliwić studentom rozumienie potrzeby orientacji na klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz zapewniać im zdolność aktywnego uczestnictwa w procesach rozwijania marketingowej kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa oraz formułowania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych.

Literatura:

Agnieszka Kacprzak, Marketing doświadczeń w internecie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2017.

Marketing przyszłości, red. Grażyna Rosa, Józef Perenc, Izabela Ostrowska, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2016.

Marketing. Koncepcja skutecznych działań, red. Lechosław Garbarski, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 2011.

Kevin Lane Keller, Philip Kotler, Marketing (Marketing Management 14th edition), Rebis, Poznań, 2020.

Marketing. Podręcznik akademici, red. Krzysztof Andruszkiewicz, TNOiK Dom Organizatora, Toruń, 2011.

Wojciech Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2011.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-20 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz
Prowadzący grup: Katarzyna Liczmańska-Kopcewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

Głównym celem nauczania przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy dotyczącej koncepcji oraz procesu zorientowanego rynkowo zarządzania przedsiębiorstwem, uwarunkowań i procedur formułowania strategii marketingowych oraz ich podstawowych rodzajów, zapoznanie ich z metodami strategicznej analizy marketingowej oraz procedurami formułowania strategii i planów marketingowych w przedsiębiorstwie wraz z ich implementacją i kontrolą.

Nabyta w ramach przedmiotu wiedza powinna umożliwić studentom rozumienie potrzeby orientacji na klienta w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz zapewniać im zdolność aktywnego uczestnictwa w procesach rozwijania marketingowej kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa oraz formułowania i wdrażania skutecznych strategii rynkowych.

Literatura:

Agnieszka Kacprzak, Marketing doświadczeń w internecie, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2017.

Marketing przyszłości, red. Grażyna Rosa, Józef Perenc, Izabela Ostrowska, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2016.

Marketing. Koncepcja skutecznych działań, red. Lechosław Garbarski, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 2011.

Kevin Lane Keller, Philip Kotler, Marketing (Marketing Management 14th edition), Rebis, Poznań, 2020.

Marketing. Podręcznik akademici, red. Krzysztof Andruszkiewicz, TNOiK Dom Organizatora, Toruń, 2011.

Wojciech Grzegorczyk, Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku międzynarodowym, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2011.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)