Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Zarządzanie kooperacją przedsiębiorstw

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1100-12-Z22-NZP-ZKoP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0413) Zarządzanie i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie kooperacją przedsiębiorstw
Jednostka: Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem
Grupy: Zarządzanie - plan studiów 2 rok 2 stopnia
Zarządzanie, 2 rok II stopnia, PRK, sp. nowoczesne zarządzanie przedsiębiorstwem
Punkty ECTS i inne: 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Wymagania wstępne:

Zarządzanie strategiczne,

Całkowity nakład pracy studenta:

Wykład: 15h

Konsultacje: 35h

Samodzielne przygotowanie studenta do udziału w dyskusji na zajęciach: 20h

Samodzielne przygotowanie studenta do egzaminu: 30h


Efekty uczenia się - wiedza:

Po ukończeniu wykładu student:

W1. Rozumie motywy i uwarunkowania kreowania relacji współdziałania międzyorganizacyjnego K_W02

W2. Zna podstawowe formy kooperacji międzyorganizacyjnej K_W07

W3. Rozumie funkcjonowanie relacji współdziałania międzyorganizacyjnego oraz zasady ich kształtowania zorientowanego na sukces kooperacji i realizację celów stron relacji K_W06, K_W08.



Efekty uczenia się - umiejętności:

Po zakończeniu wykładu student:

U1. Potrafi planować odpowiedzialne społecznie przedsięwzięcie z zakresu kooperacji przedsiębiorstw, określając ich cel, ryzyko i zasoby niezbędne do ich realizacji - K_U08.

Metody dydaktyczne:

Wykład informacyjny - prezentacja w programie Power Point, dyskusje prowadzone podczas zajęć

Skrócony opis:

W ramach przedmiotu student nabywa wiedzę dotyczącą pojęcia kooperacji przedsiębiorstw, motywów nawiązywania relacji międzyorganizacyjnych oraz wybranych form kooperacji zorientowanej na rozwój przedsiębiorstw. Ponadto, zdobywa wiedzę dotyczącą procesu doboru partnera do współpracy międzyorganizacyjnej oraz kluczowych aspektów dotyczących zarządzania taką współpracą, z uwzględnieniem problemów społecznej odpowiedzialności biznesu. Student nabywa także umiejętności planowania odpowiedzialnych społecznie przedsięwzięć z zakresu kooperacji przedsiębiorstw, określając ich cel, ryzyko i zasoby niezbędne do ich realizacji.

Pełny opis:

Zakres przedmiotu obejmuje następujące problemy:

1. Istota kooperacji przedsiębiorstw

2. Teorie wyjaśniające kooperację przedsiębiorstw (teoria kosztów transakcyjnych, teoria zasobowa, teoria marketingu relacji)

3. Determinanty kooperacji przedsiębiorstw

4. Wybrane formy kooperacji przedsiębiorstw

5. Analizy w procesach kreowania kooperacyjnych relacji strategicznych

6. Przebieg procesu rozwoju relacji w ramach kooperacji przedsiębiorstw

7. Czynniki sukcesu w rozwoju relacji w ramach kooperacji przedsiębiorstw

Literatura:

1.Współpraca w rozwoju współczesnych organizacji, red. A. Adamik, S. Lachiewicz, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2009.

2. A. Pietruszka-Ortyl, Kooperacja w perspektywie zasobów niematerialnych organizacji, CH Beck, Warszawa 2020.

Metody i kryteria oceniania:

W1, W2, W3, U1 - egzamin pisemny

Praktyki zawodowe:

--

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Sudolska
Prowadzący grup: Agata Sudolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

W ramach przedmiotu student nabywa wiedzę dotyczącą pojęcia kooperacji przedsiębiorstw, motywów nawiązywania relacji międzyorganizacyjnych oraz wybranych form kooperacji zorientowanej na rozwój przedsiębiorstw. Ponadto, zdobywa wiedzę dotyczącą procesu doboru partnera do współpracy międzyorganizacyjnej oraz kluczowych aspektów dotyczących zarządzania taką współpracą, z uwzględnieniem problemów społecznej odpowiedzialności biznesu. Student nabywa także umiejętności planowania odpowiedzialnych społecznie przedsięwzięć z zakresu kooperacji przedsiębiorstw, określając ich cel, ryzyko i zasoby niezbędne do ich realizacji.

Pełny opis:

Zakres przedmiotu obejmuje następujące problemy:

1. Istota kooperacji przedsiębiorstw

2. Teorie wyjaśniające kooperację przedsiębiorstw (teoria kosztów transakcyjnych, teoria zasobowa, teoria marketingu relacji)

3. Determinanty kooperacji przedsiębiorstw

4. Wybrane formy kooperacji przedsiębiorstw

5. Analizy w procesach kreowania kooperacyjnych relacji strategicznych

6. Przebieg procesu rozwoju relacji w ramach kooperacji przedsiębiorstw

7. Czynniki sukcesu w rozwoju relacji w ramach kooperacji przedsiębiorstw

Literatura:

1.Współpraca w rozwoju współczesnych organizacji, red. A. Adamik, S. Lachiewicz, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2009.

2. A. Pietruszka-Ortyl, Kooperacja w perspektywie zasobów niematerialnych organizacji, CH Beck, Warszawa 2020.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)

Okres: 2024-02-20 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Sudolska
Prowadzący grup: Michał Jagielski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

W ramach przedmiotu student nabywa wiedzę dotyczącą pojęcia kooperacji przedsiębiorstw, motywów nawiązywania relacji międzyorganizacyjnych oraz wybranych form kooperacji zorientowanej na rozwój przedsiębiorstw. Ponadto, zdobywa wiedzę dotyczącą procesu doboru partnera do współpracy międzyorganizacyjnej oraz kluczowych aspektów dotyczących zarządzania taką współpracą, z uwzględnieniem problemów społecznej odpowiedzialności biznesu. Student nabywa także umiejętności planowania odpowiedzialnych społecznie przedsięwzięć z zakresu kooperacji przedsiębiorstw, określając ich cel, ryzyko i zasoby niezbędne do ich realizacji.

Pełny opis:

Zakres przedmiotu obejmuje następujące problemy:

1. Istota kooperacji przedsiębiorstw

2. Teorie wyjaśniające kooperację przedsiębiorstw (teoria kosztów transakcyjnych, teoria zasobowa, teoria marketingu relacji)

3. Determinanty kooperacji przedsiębiorstw

4. Wybrane formy kooperacji przedsiębiorstw

5. Analizy w procesach kreowania kooperacyjnych relacji strategicznych

6. Przebieg procesu rozwoju relacji w ramach kooperacji przedsiębiorstw

7. Czynniki sukcesu w rozwoju relacji w ramach kooperacji przedsiębiorstw

Literatura:

1.Współpraca w rozwoju współczesnych organizacji, red. A. Adamik, S. Lachiewicz, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2009.

2. A. Pietruszka-Ortyl, Kooperacja w perspektywie zasobów niematerialnych organizacji, CH Beck, Warszawa 2020.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Michał Jagielski
Prowadzący grup: Michał Jagielski, Agata Sudolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

W ramach przedmiotu student nabywa wiedzę dotyczącą pojęcia kooperacji przedsiębiorstw, motywów nawiązywania relacji międzyorganizacyjnych oraz wybranych form kooperacji zorientowanej na rozwój przedsiębiorstw. Ponadto, zdobywa wiedzę dotyczącą procesu doboru partnera do współpracy międzyorganizacyjnej oraz kluczowych aspektów dotyczących zarządzania taką współpracą, z uwzględnieniem problemów społecznej odpowiedzialności biznesu. Student nabywa także umiejętności planowania odpowiedzialnych społecznie przedsięwzięć z zakresu kooperacji przedsiębiorstw, określając ich cel, ryzyko i zasoby niezbędne do ich realizacji.

Pełny opis:

Zakres przedmiotu obejmuje następujące problemy:

1. Istota kooperacji przedsiębiorstw

2. Teorie wyjaśniające kooperację przedsiębiorstw (teoria kosztów transakcyjnych, teoria zasobowa, teoria marketingu relacji)

3. Determinanty kooperacji przedsiębiorstw

4. Wybrane formy kooperacji przedsiębiorstw

5. Analizy w procesach kreowania kooperacyjnych relacji strategicznych

6. Przebieg procesu rozwoju relacji w ramach kooperacji przedsiębiorstw

7. Czynniki sukcesu w rozwoju relacji w ramach kooperacji przedsiębiorstw

Literatura:

1.Współpraca w rozwoju współczesnych organizacji, red. A. Adamik, S. Lachiewicz, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2009.

2. A. Pietruszka-Ortyl, Kooperacja w perspektywie zasobów niematerialnych organizacji, CH Beck, Warszawa 2020.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-7 (2025-03-24)