Wprowadzenie do inwestowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-OG2-WdIn |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wprowadzenie do inwestowania |
Jednostka: | Katedra Inwestycji i Nieruchomości |
Grupy: |
Blok kompetencyjny - Inwestycje i nieruchomości |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Ogólna wiedza o gospodarce i przedsiębiorczości. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 1. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli: zajęcia dydaktyczne – 30 godzin; konsultacje 4 godziny. 2. Praca indywidualna studenta potrzebna do pomyślnego zaliczenia przedmiotu - 10 godz. 3. Czas na przygotowanie się i uczestnictw0 w procesie oceniania: 26 godz. Godziny realizowane z udziałem nauczycieli (34 godz.): - udział w zajęciach dydaktycznych – 30; - konsultacje z nauczycielami akademickimi - 4 Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta (26 godz.) - przygotowanie bieżące do zajęć, studia literaturowe – 16 - przygotowanie do zaliczenia przedmiotu - 10 Suma godzin 60/2 ECTS |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1 Student zna istotę inwestycji i inwestowania, rozumie: immanentność projektów inwestycyjnych, podstawowe miary oceny tych projektów. W2 Zna fazy procesów inwestycyjnych oraz podejmowane w ich ramach działania, powiązania uczestników procesów inwestycyjnych oraz identyfikuje ryzyka towarzyszące inwestycjom. W3 Zna obowiązki uczestników procesów inwestycyjnych. W4 Rozumie szczególne znaczenie przestrzegania przez nich zasad odpowiedzialności biznesowej. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1 Student potrafi pozyskiwać informacje dotyczące możliwości i uwarunkowań inwestycyjnych oraz dokonywać krytycznej ich oceny. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1 Student uzyskuje zdolność formułowania, oceny i wykorzystania przesłanek podejmowania decyzji inwestycyjnych, określania priorytetów dotyczących przedsięwzięć inwestycyjnych z uwzględnieniem aspektów społecznej odpowiedzialności. |
Metody dydaktyczne: | Zajęcia informacyjno-konwersatoryjne i warsztatowe. |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - klasyczna metoda problemowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody służące prezentacji treści |
Skrócony opis: |
Celem nauczania przedmiotu jest przedstawienie studentom wybranych zagadnień dotyczących problematyki inwestycji, projektów i procesów inwestycyjnych, zarządzania procesami inwestycyjnymi finansowania inwestycji przedsiębiorstw oraz ryzyk związanych z inwestycjami. |
Pełny opis: |
1. Inwestycje w procesach rozwojowych - ujęcie makro i mikroekonomiczne. 2. Istota inwestycji i podstawowe pojęcia: inwestycja, przedsięwzięcie inwestycyjne, zadanie inwestycyjne, obiekt inwestycyjny. 3. Podział inwestycji według podstawowych kryteriów. 4. Inwestowanie w aktywa rzeczowe 5. Inwestowanie w akcje i obligacje 6. Inwestowanie w fundusze inwestycyjne 7. Inwestowanie na rynku nieruchomości 8. Inwestycje emocjonalne 9. Projekt inwestycyjny, proces inwestycyjny, uczestnicy procesu inwestycyjnego. 10. Podstawowe miary stosowane w ocenie projektów inwestycyjnych. 11. Cykl rozwoju projektu inwestycyjnego. 12 Źródła finansowania projektów inwestycyjnych przedsiębiorstw. 13. Ryzyko inwestowania. 14. Społeczna odpowiedzialność uczestników procesów inwestycyjnych |
Literatura: |
Wskazane fragmenty podanych niżej publikacji Literatura podstawowa: 1. K. Marcinek, Wprowadzenie do inwestowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice 2014. Literatura uzupełniająca 1.W. Behrens, P.M. Hawranek, Poradnik przygotowania przemysłowych studiów feasibility, UNIDO, Warszawa 2003; 2. J. Czarnek (red.), Efektywność projektów inwestycyjnych, Wydawnictwo „Dom Organizator”, Toruń 2010. |
Metody i kryteria oceniania: |
W – zaliczenie przedmiotu w formie pisemnej. U - prezentacja na zaliczenie, K - aktywność na zajęciach Podstawowymi kryteriami oceniania będą: 1. praca pisemna obejmująca pięć pytań (zagadnień) 2. prezentacja obejmująca wybrane przykłady inwestycji Kryteria oceny egzaminu pisemnego bdb [90-100%] db+ [85-90%) db [75-85%) dst+ [65-75%) dst [60-65%) |
Praktyki zawodowe: |
- |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Włodzimierz Karaszewski | |
Prowadzący grup: | Włodzimierz Karaszewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.