Matematyka - zajęcia wyrównawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1100-ZW-Z1-Mat |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Matematyka - zajęcia wyrównawcze |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Znajomość pojęć matematycznych omawianych w szkole średniej poparta umiejętnością rozwiązywania zadań wymaganych na maturze na poziomie podstawowym. |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot pomocniczy (atrybut wycofany) |
Całkowity nakład pracy studenta: | Uczestnictwo w ćwiczeniach: 30 godzin. Praca własna studenta - przygotowanie do zajęć: 30 godzin. Całkowity nakład pracy studenta: 60 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1. Student posiada podstawowe wiadomości o działaniach w zbiorze liczb rzeczywistych, w szczególności zna pojęcie pierwiastka, potęgi, logarytmu, wartości bezwzględnej; posiada podstawowe wiadomości o funkcjach jednej zmiennej; zna wykresy i własności funkcji elementarnych: wielomianowych, wykładniczych, logarytmicznych, trygonometrycznych. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Student: U1. wykonuje obliczenia arytmetyczne i algebraiczne; rozwiązuje równania i nierówności - kwadratowe, wielomianowe, wymierne, logarytmiczne, trygonometryczne, wykładnicze, z wartością bezwzględną; rozwiązuje układy równań liniowych i nieliniowych; prowadzi rozumowania matematyczne w kontekście pojęć szkolnej matematyki dotyczących funkcji; potrafi odczytać, zinterpretować i wykorzystać informacje o własnościach funkcji na podstawie jej wykresu; szkicuje wykresy podstawowych funkcji elementarnych; U2. doskonali umiejętność pracy indywidualnej, dotrzymuje terminów |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Student: K1. krytycznie ocenia swoją wiedzę i doskonali się korzystając z różnych źródeł informacji; K2. pokonuje trudności stojące na drodze do realizacji założonego celu; |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - opis |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody oparte na współpracy |
Skrócony opis: |
Celem ćwiczeń jest systematyzacja i rozszerzenie wiadomości na temat wybranych pojęć matematycznych omawianych w szkole średniej. Zajęcia, mające charakter zajęć wyrównawczych, przygotowują do odbioru treści matematycznych pojawiających się w toku studiów na kierunku zarządzanie |
Pełny opis: |
1. Działania na liczbach rzeczywistych oraz wyrażeniach algebraicznych - podstawowe działania w zbiorze liczb rzeczywistych (potęgowanie, pierwiastkowanie) - wzory skróconego mnożenia, działania na wielomianach - wyrażenia wymierne 2. Przegląd funkcji elementarnych - funkcja liniowa (wykresy, równania i nierówności) + wartość bezwzględna (wykres) - układy równań liniowych, interpretacja geometryczna nierówności liniowych - funkcja kwadratowa (postać iloczynowa i kanoniczna, wykresy, równania i nierówności) - układy równań nieliniowych - funkcja wielomianowa (wykresy, pierwiastki przez grupowanie, równania i nierówności) - funkcja wymierna (równania i nierówności) - funkcja wykładnicza (wykresy, równania i nierówności) - funkcja logarytmiczna (pojęcie logarytmu, wzory, wykresy, równania i nierówności) - funkcje trygonometryczne (wykresy, zamiana stopni na radiany, równania, proste nierówności) |
Literatura: |
1. Ratusiński T., Kucio M., Holewa J.; Repetytorium matematyka. Liceum - poziom podstawowy i rozszerzony, Wydawnictwo Szkolne PWN, 2010 2. Wdowiak T., Testy wyboru wielokrotnego. Zbiór zadań dla szkół średnich, Wyd. Podkowa, Gdańsk 1999 3. Pieczywek J. Ku nowej maturze z matematyki. Zbiór prac samokontrolnych, Wyd. Kossinus, 2000 |
Metody i kryteria oceniania: |
Uczestnictwo w zajęciach, przygotowanie do zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.