Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Logistics

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1155-12-M13-Log
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Logistics
Jednostka: Katedra Logistyki
Grupy: Management, 3 rok 1 stopnia
Zarządzanie - plan studiów 3 rok 1 stopnia
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Contact hours with teacher:

- participation in lectures and exercises- 30 hrs

- consultations- 5 hrs

Self-study hours:

- writing projects- 5 hrs

- preparation for test- 10 hrs

Altogether: 50 hrs (2 ECTS)


Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) Student

W1: has knowledge of logistic support for an organization (K_W04)

W2: is familiar with methods used in logistics (K_W06)

Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) Student

U1: is able to use logistic methods (K_U07)

U2: can be fluent in terms used in logistics (K_U09)


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) Student

K1: is able to carry out tasks in the field of logistics in teamwork (K_K01)

K2: is competent in the field of analytical thinking and creative search for solutions to complex decision problems (K_K04)


Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) lectures with multimedia presentations,

teamwork,

case studies


Metody dydaktyczne eksponujące:

- symulacyjna (gier symulacyjnych)

Metody dydaktyczne podające:

- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)

Metody dydaktyczne w kształceniu online:

- gry i symulacje
- metody integracyjne

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

the fundamentals of logistics, forecasting of primary demand, material requirements planning, inventory management, evaluation and

choice of the supplier

Pełny opis: (tylko po angielsku)

1. The fundamentals of logistics:

definition of logistics; essence, goal and mission of logistics; logistic support system

2. Phase division of logistics:

the importance of logistics in the procurement, production and distribution phase, reverse logistics, spare parts logistics

3. Logistic support system life cycle:

logistics tasks in the basic stages of the product life cycle

4. Forecasting:

the role of forecasts in logistics

5. Material requirements planning:

evolution of MRP systems, Gantt chart

6. Inventory management:

Wilson’s model, ABC / XYZ classification

7. Evaluation and choice of the supplier:

identification of potential suppliers, determination of main criteria and parameters, principles of grading for criteria and parameters

8. Logistics supply chain and network:

supply chain and network definitions

Literatura: (tylko po angielsku)

Logistics & supply chain management / Martin Christopher, Pearson, Harlow 2016.

Essentials of Operations Management / N. Slack, A. Brandon-Jones, Pearson, Harlow 2018.

Logistics Management and Strategy / Alan Harrison, Remko van Hoek, Heather Skipworth, Pearson, Harlow 2014.

Logistics Engineering and Management / B. S. Blanchard, Pearson, Edinburgh Gate 2014.

Quick response manufacturing : a companywide approach to reducing lead times / Rajan Suri, Productivity Press, New York 2010.

It's about time : the competitive advantage of quick response manufacturing / Rajan Suri, Taylor & Francis Group, Boca Raton 2010.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods:

- test: W1, W2 (at University or in remote form on Moodle platform)

- oral exam (at University or in remote form)

Assessment criteria (test):

fail: <60%

satisfactory: >=60%, <70%

satisfactory plus: >=70%, <80%

good: 80%

good plus: >80%, <=90%

very good: >90%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Urbańczyk
Prowadzący grup: Tomasz Urbańczyk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)