Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Entrepreneurship

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1155-12-M21-0-Entre
Kod Erasmus / ISCED: 04.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Entrepreneurship
Jednostka: Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem
Grupy: _Erasmus - rozkład zajęć
Management - plan studiów 1 rok 2 stopnia
Management, 1 rok II stopnia, PRK, przedmioty obowiązkowe
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Foundations of Management, Foundations of Marketing, Enterprise Finance

Całkowity nakład pracy studenta:

Classes requiring direct participation of the teacher: 30h

Consultancy meetings: 10h

Self-study: preparation for the case study and final project for tutorials: 40h

Self-study: preparation for final examination: 20h


Efekty uczenia się - wiedza:

Within the scope of knowledge a student:


W1: recognizes economic and social processes in organisations and their environment, including a global dimension - K_W02


W2: understands mutual relations between economic and social processes in organisations and their environment - K_W02


W3: knows general rules of starting-up and developing individual entrepreneurship based on the knowledge of management theory - K_W10


Efekty uczenia się - umiejętności:

Within the scope of abilities a student:


U1: proposes the solutions of a particular problem and implement recommendations - K_U06


U2: can design new and socially responsible business enterprises, set up their aims, assess risk and plan resources - K_U08.


Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

Within the scope of social competencies a student:


K1: specifies the tasks needed for an accomplishment of undertakings set by

him/her or by other persons, with special focus on efficient communication, inspiring and organising actions which are beneficial for social environment and public interest - K_K02

Metody dydaktyczne:

Interactive lecture, case study, discussions during tutorials

Metody dydaktyczne podające:

- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- studium przypadku

Skrócony opis:

Main objective: to familiarize students with the broadly understood issues of entrepreneurship, including the functioning and development of new business activities

The effect of the course: the student should be able to determine the conditions and aspects of the phenomenon of entrepreneurship and perceive the need to generate innovative business ideas, as well as know the mechanisms of functioning, financing and development of business entities.

Pełny opis:

Lectures:

1. Theoretical foundations of entrepreneurship - W3

2.Types of entrepreneurship - W2, W3

3.Entrepreneurship as a process - W1, W2, U1

4.Human as a pillar of entrepreneurship - W2, U1

5.Innovation as a manifestation of entrepreneurship - W3, U2

6.Resources and conditions of implementing new ventures - W3, U2

7. Infrastructure supporting entrepreneurship - W2

Exerciceses:

1. Personal attributes of an entrepreneur - W3

2. Market analysis for a new venture - W2, W3

3. Innovations as the foundation for entrepreneurship - W3, U1, U2

4. Business model of a new venture - W3, U1, U2

Literatura:

Mandatory:

Harvard Business Review Entrepreneur's Handbook, Harvard Business Review Press, 2018.

R.D. Hisrich, M.P. Peters, D.A. Shepherd, Entrepreneurship, McGraw-Hill, New York 2020.

J. M. Kaplan, A. C. Warren, Patterns of Entrepreneurship Management, Johm Wiley &Sons, Inc., New York 2020.

Additional:

S. Blank, B. Dorf, The Startup Owner's Manual: The Step-By-Step Guide for Building a Great Company, Wiley John + Sons 2020.

S. Hill (eds.), Global Entrepreneurship Monitor (actually edition)

Metody i kryteria oceniania:

I) Lectures part of subject

W1, W2, W3 - written examination

Exam in the form of:

a) single choice test (15 questions) and

b) open-ended questions (2 questions)

Passing threshold: 60%

Rating distribution:

- „5” very good (18-20)

- „4+” good plus(16-17)

- „4” good (14-15)

- „3+” sufficient plus(13)

- „3” sufficient (12)

-> a result below 12 points means failing the exam

II) Exercises part of subject

U1, U2, K1 - project, presentation

Ratings distribution:

very good: 46-50

good plus: 41-45

good: 37-40

sufficient plus: 33-36

sufficient: 30-32

no pass: lover than 30 points

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agata Sudolska
Prowadzący grup: Agata Sudolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

The aim of the lecture and tutorials is to present the review of main ideas concerning entrepreneurs and entrepreneurship, types of entrepreneurship, the features of entrepreneurial orientation etc. Moreover, the subject delivers knowledge about the process of enterpreneurship, its risks and methods of overcaming market threats.

Pełny opis:

Lectures:

1.The idea of entrepreneurship, entrepreneur as a person - W3

2.Types of entrepreneurship - W2, W3

3.Entrepreneurial orientation of the firm - W3, U1

4.Entrepreneurship as a process - W1, W2, U1

6.Identifying and evatualng market opportunities - W1, W2, U1

7.Planing a new venture - W3, U2

8.Resources and conditions of implementing new ventures - W3, U2

9. Infrastructure supporting entrepreneurship - W2

Exerciceses:

1. Personal attributes of an entrpreneur - W3

2. Market analysis for a new venture - W2, W3

3. Innovations as the foundation for entrepreneurship - W3, U1, U2

4. Business model of a new venture - W3, U1, U2

5. Franchising as a form of a new venture - W3, U2

Literatura:

J. M. Kaplan, A. C. Warren, Patterns of Entrepreneurship Management, Johm Wiley &Sons, Inc., New York 2010.

R.D. Hisrich, M.P. Peters, D.A. Shepherd, Entrepreneurship, McGraw-Hill, New York 2013.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kuś, Agata Sudolska
Prowadzący grup: Agnieszka Kuś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

The aim of the lecture and tutorials is to present the review of main ideas concerning entrepreneurs and entrepreneurship, types of entrepreneurship, the features of entrepreneurial orientation etc. Moreover, the subject delivers knowledge about the process of enterpreneurship, its risks and methods of overcaming market threats.

Pełny opis:

Lectures:

1.The idea of entrepreneurship, entrepreneur as a person - W3

2.Types of entrepreneurship - W2, W3

3.Entrepreneurial orientation of the firm - W3, U1

4.Entrepreneurship as a process - W1, W2, U1

6.Identifying and evatualng market opportunities - W1, W2, U1

7.Planing a new venture - W3, U2

8.Resources and conditions of implementing new ventures - W3, U2

9. Infrastructure supporting entrepreneurship - W2

Exerciceses:

1. Personal attributes of an entrpreneur - W3

2. Market analysis for a new venture - W2, W3

3. Innovations as the foundation for entrepreneurship - W3, U1, U2

4. Business model of a new venture - W3, U1, U2

5. Franchising as a form of a new venture - W3, U2

Literatura:

J. M. Kaplan, A. C. Warren, Patterns of Entrepreneurship Management, Johm Wiley &Sons, Inc., New York 2010.

R.D. Hisrich, M.P. Peters, D.A. Shepherd, Entrepreneurship, McGraw-Hill, New York 2013.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-23
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kuś, Agata Sudolska
Prowadzący grup: Agnieszka Kuś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

The aim of the lecture and tutorials is to present the review of main ideas concerning entrepreneurs and entrepreneurship, types of entrepreneurship, the features of entrepreneurial orientation etc. Moreover, the subject delivers knowledge about the process of enterpreneurship, its risks and methods of overcaming market threats.

Pełny opis:

Lectures:

1.The idea of entrepreneurship, entrepreneur as a person - W3

2.Types of entrepreneurship - W2, W3

3.Entrepreneurial orientation of the firm - W3, U1

4.Entrepreneurship as a process - W1, W2, U1

6.Identifying and evatualng market opportunities - W1, W2, U1

7.Planing a new venture - W3, U2

8.Resources and conditions of implementing new ventures - W3, U2

9. Infrastructure supporting entrepreneurship - W2

Exerciceses:

1. Personal attributes of an entrpreneur - W3

2. Market analysis for a new venture - W2, W3

3. Innovations as the foundation for entrepreneurship - W3, U1, U2

4. Business model of a new venture - W3, U1, U2

5. Franchising as a form of a new venture - W3, U2

Literatura:

J. M. Kaplan, A. C. Warren, Patterns of Entrepreneurship Management, Johm Wiley &Sons, Inc., New York 2010.

R.D. Hisrich, M.P. Peters, D.A. Shepherd, Entrepreneurship, McGraw-Hill, New York 2013.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/26" (w trakcie)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-22
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Kuś, Agata Sudolska
Prowadzący grup: Agnieszka Kuś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Skrócony opis:

The aim of the lecture and tutorials is to present the review of main ideas concerning entrepreneurs and entrepreneurship, types of entrepreneurship, the features of entrepreneurial orientation etc. Moreover, the subject delivers knowledge about the process of enterpreneurship, its risks and methods of overcaming market threats.

Pełny opis:

Lectures:

1.The idea of entrepreneurship, entrepreneur as a person - W3

2.Types of entrepreneurship - W2, W3

3.Entrepreneurial orientation of the firm - W3, U1

4.Entrepreneurship as a process - W1, W2, U1

6.Identifying and evatualng market opportunities - W1, W2, U1

7.Planing a new venture - W3, U2

8.Resources and conditions of implementing new ventures - W3, U2

9. Infrastructure supporting entrepreneurship - W2

Exerciceses:

1. Personal attributes of an entrpreneur - W3

2. Market analysis for a new venture - W2, W3

3. Innovations as the foundation for entrepreneurship - W3, U1, U2

4. Business model of a new venture - W3, U1, U2

5. Franchising as a form of a new venture - W3, U2

Literatura:

J. M. Kaplan, A. C. Warren, Patterns of Entrepreneurship Management, Johm Wiley &Sons, Inc., New York 2010.

R.D. Hisrich, M.P. Peters, D.A. Shepherd, Entrepreneurship, McGraw-Hill, New York 2013.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-5 (2025-09-22)