Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Brand Management

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1155-12-M22-BA-BrMan
Kod Erasmus / ISCED: 04.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Brand Management
Jednostka: Katedra Doskonałości Biznesowej
Grupy: _Erasmus - rozkład zajęć
Management - plan studiów 2 rok 2 stopnia
Management, 2 rok II stopnia, PRK, Business Administration
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

(tylko po angielsku) General knowledge in marketing and management

Całkowity nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) Classes requiring direct participation of teacher:

- lecture 15h,

- tutorials 15h,

- consultations 35h.


Praparation for classess, reading articles - 10h,

Self-study: individual and team projects realization (data collecting, creative work, presentation preparation) - 35h

Self-study: preparation for the test - 18h



Efekty uczenia się - wiedza:

(tylko po angielsku) Student explains and interprets from the management science perspective: mechanisms of the brand influences on consumers and the importance of a strong brand to build a sustainable competitive business (K_W04)

Efekty uczenia się - umiejętności:

(tylko po angielsku) Student designs brand building process and also can evaluate its effects (K_U02)

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

(tylko po angielsku) Student:

- works in a team in order to solve problems and, including in particular projects related to the development of an organisation (K_K06)

- has competencies in formulating communicatively and transmitting their thoughts, opinions and any information (K_K03)


Metody dydaktyczne:

(tylko po angielsku) Lecture with PP presentation, discussion, teamwork, case study analyzing, projects

Metody dydaktyczne podające:

- opis
- pogadanka
- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny

Metody dydaktyczne poszukujące:

- ćwiczeniowa
- obserwacji

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Program includes:

What is a brand? – idea, definitions and interpretations;

Brand management proces;

Brand classification – types of brands;

Brand structure: 4 levels of brand by L. de Chernatony and Brand identity vs. brand image (Kapferer’s brand identity prism)

The role of brands in customer’s purchasing process;

The benefits of effective brand management;

Brand equity – brand loyalty, name awareness, perceived quality, brand association, other proprietary brand assets;

Brand communication system;

Examples of local and global successful brands.

Literatura: (tylko po angielsku)

Michael Beverland, Brand Management, Sage 2018.

Gerald Mazzalovo, Luxury Brand Management in Digital and Sustainable Times, 4th Edition, John Wiley & Sons Inc, 2020.

De Chernatony, L., McDonald, M. Creating powerful brands (1993- 2011).

Aaker D. A., Joachimsthaler E., Brand Leadership, The Free Press, New York 2000.

Kapferer J. N., The new strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term, Kogan Page, Third Edition, London 2004.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Tutorials:

Team projects:

- research project on Brand (50%);

- presentation and evaluation of a chosen brand building proces( 50%).

individual activity increases the grade by 0.5 grade.

Lecture:

Exam - written test covering topics discussed during the lecture (100%)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-20
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Józefowicz
Prowadzący grup: Barbara Józefowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Józefowicz
Prowadzący grup: Barbara Józefowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Barbara Józefowicz
Prowadzący grup: Barbara Józefowicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)