Cross-cultural Management
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1155-12-M22-BA-CrCul |
Kod Erasmus / ISCED: |
04.002
|
Nazwa przedmiotu: | Cross-cultural Management |
Jednostka: | Katedra Zachowań Organizacyjnych i Marketingu |
Grupy: |
_Erasmus - rozkład zajęć Management - plan studiów 2 rok 2 stopnia Management, 2 rok II stopnia, PRK, Business Administration |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Wymagania wstępne: | (tylko po angielsku) General knowledge in management |
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
Całkowity nakład pracy studenta: | (tylko po angielsku) Classes requiring direct participation: 30h Self-study: preparations for classes, reading materials provided: 25h Self-study: self-study and teamwork: 50h Self-study: preparations for the exam: 25h |
Efekty uczenia się - wiedza: | (tylko po angielsku) W1: A student defines and describes culture dimensions determining human behaviours in an organisation at the individual, group and organisational level (K_W06) |
Efekty uczenia się - umiejętności: | (tylko po angielsku) U1: A student can analyse the cultural determinants of social processes and phenomena in an organisation (K_U03) U2: Student characterizes the impact of cultural differences on the effectiveness of the management methods applied (K_U03) |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | (tylko po angielsku) K1: Team work: a student creates a positive organisational climate (and trust) in teams as their member or leader (K_K03) |
Metody dydaktyczne: | (tylko po angielsku) Methods: case studies, presentations with slides, discussions and teamwork |
Skrócony opis: |
(tylko po angielsku) The course is designed for those who are interested in cultural diversity and its implications for management. It introduces main cultural differences and knowledge of management concepts and techniques application in different cultural environments. Lectures are based on presentations as well as discussions in groups |
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) Lectures: 1. Cultural differences and management (W1) 2. Verbal and non-verbal communication in cross-cultural environment (W1) 3. Attitude to time and space (W1) 4. Making business relationships (W1) 5. Business protocol and etiquette (W1) 6. Values in cross-cultural management (frameworks of G.Hofstede and F.Trompenaars’a) (W1) 7. Multicultural organizations (W1) 8. Global manager (W1) 9. Cross-cultural marketing (W1) Exercises: 1. Verbal and non-verbal communication in cross-cultural environment (U1, K1)) 3. Attitude to time and space (U1, K1)) 4. Making business relationships (U1, K1)) 5. Values in cross-cultural management: G.Hofstede framework (U2, K1) 6. Cross-cultural marketing (U2, K1)) |
Literatura: |
(tylko po angielsku) 1.G.Hofstede, Cultures and Organizations, Profile Books 2003 2.R.R.Gesteland. Cross-Cultural Business Behavior, Copenhagen Business School Press, 2006 3.G.P.Ferraro, The Cultural Dimension of International Business, Pearson Prentice Hall, 2006 4.R.D. Lewis, When Cultures Collide. Managing Successfully Across Cultures, Nicholas Brealey Publishing, London 2006 5.D.J.Hickson, D.S.Pugh, Management Worldwide. Distinctive Styles amid Globalization, Penguin Books, 2001 6.J.Mole, Mind Your Manners. Managing Business Cultures in the New Global Europe, Nicholas Brealey Publishing, London 2005 |
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) Written exam, case studies, presentations with slides Criteria: activity during classes, level of knowledge, level of problem solving 1. Exam (3 theoretical questions and 2 case studies): 5 (bdb) - 91% - 100% 4+ (db+) - 81% - do 90% 4( db) - 71% - 80%, 3+ (dst.+) - 61% - 70%, 3 (dst)- 45% - 60%. Exercises: 1.Case study – written answers as a result of teamwork: 5 (bdb) - answers include all necessary elements 4 (db) - answers include 80% of necessary content 3 (dst) - answers include 60% of necessary content 2. Activity in the class: 5 (bdb) - a student takes part in all discussions during classes 4 (db) - a student takes part in 50% of discussions during classes 3 (dst) - a student does not take part in discussions during classes 3. Presentation in teamwork, assessment made by the team: 5 (bdb) - a student is fully committed to the task, participates at every stage of the work 4 (db) - a student is generally committed to the task, participates at the most of the work stages 3 (dst) - a student commitment is minimal, participates at few stages of the work |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-20 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Yulia Fomina, Aldona Glińska-Neweś | |
Prowadzący grup: | Yulia Fomina | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Flicińska-Turkiewicz, Aldona Glińska-Neweś | |
Prowadzący grup: | Xiaochen Bu, Joanna Flicińska-Turkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-19 |
Przejdź do planu
PN WYK
WYK
WYK
WT WYK
ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 30 miejsc
Wykład, 15 godzin, 30 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | André Escórcio Rodrigues Soares, Aldona Glińska-Neweś | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Celuch, André Escórcio Rodrigues Soares | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.