Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Centralny punkt logowania
Strona główna

Leadership in Global Economy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1155-12-M22-BA-LeaEc
Kod Erasmus / ISCED: 04.002 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0410) Biznes i administracja Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Leadership in Global Economy
Jednostka: Katedra Doskonałości Biznesowej
Grupy: _Erasmus - rozkład zajęć
Management - plan studiów 2 rok 2 stopnia
Management, 2 rok II stopnia, PRK, Business Administration
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Wymagania wstępne:

Basic understanding of management theory and concepts.


Good command of English (incl. both Basic Interpersonal Communicative Skills and Cognitive Academic Language Proficiency).

Całkowity nakład pracy studenta:

Classes requiring direct participation of a teacher (lecture) – 30 hrs;

Self-study: Learning for the final examination – 40 hrs;

Self-study: Preparation for the classes (reading and analysing cases) – 30 hrs.

Efekty uczenia się - wiedza:

W1. A graduate knows, understands and considers – from the perspective of management theory – the relations between an organisation and its internal and external stakeholders as well as the rules of developing these relations in accordance with ethical standards, CSR and organisational aims (K_W02; K_W03).

W2. A graduate has a thorough knowledge of human behaviours in an organisation at the individual, group and organisational level (K_W06).



Efekty uczenia się - umiejętności:

U1. A graduate can design and manage projects aimed at solving organisational problems (K_U02).

U2. A graduate continuously enriches his/her knowledge and inspire the others to do the same (K_U15).

Efekty uczenia się - kompetencje społeczne:

-

Metody dydaktyczne:

Lecture including:

- PPT presentations

- video and audio teaching materials

- conversations and discussions

- case studies


Metody dydaktyczne podające:

- wykład informacyjny (konwencjonalny)
- wykład konwersatoryjny
- wykład problemowy

Metody dydaktyczne poszukujące:

- studium przypadku

Skrócony opis:

The aim of the lecture is to present the up-to-date leadership theories and concepts as well as to discuss practical aspects of leadership in contemporary organizations.

The lecture incorporates the Content and Language Integrated Learning (CLIL) philosophy aimed at developing language skills when learning and teaching content knowledge and skills. The emphasis is placed on developing of the following academic English skills: listening to the lectures and note taking, extensive reading, and participating in discussions.

Pełny opis:

The scope of the course covers the following topics:

1. Definition and Significance of Leadership

2. The Global and Cultural Contexts

3. The Foundations of Modern Leadership

4. Individual Differences and Traits

5. Power

6. Current Era in Leadership: Inspiration and Connection to Followers

7. Other Leadership Perspectives: Upper Echelon and Leadership of Nonprofits

8. Leading Teams

9. Leading Change

10. Developing Leaders

Literatura:

1. Avolio, B.J. (2011). Full Range Leadership Development. Sage Publications, Thousand Oaks.

2. Avolio, B. J., Walumbwa, F. O., & Weber, T. J. (2009). Leadership: Current theories, research, and future directions. Annual Review of Psychology, 60, 421–449.

3. Bass, B. M. (1990). From transactional to transformational leadership: Learning to share the vision. Organizational Dynamics, 18(3), 19–31.

4. Cameron, K.S. (2012). Positive Leadership: Strategies for Extraordinary Performance. Berett-Koehler Publishers, San Francisco.

5. Cameron, K.S. (2013). Practicing Positive Leadership: Tools and Techniques that Create Extraordinary Results. Berett-Koehler Publishers, San Francisco.

6. Karaszewski, R., & Lis, A. (2013). The role of leadership to stimulate pro-developmental positive organizational potential. In M.J. Stankiewicz (Ed.) Positive Management: Managing the Key Areas of Positive Organisational Potential for Company Success (pp. 59-87). Dom Organizatora TNOiK, Toruń.

7. Kotter J.P. (1996). Leading Change. Harvard Business Press, Boston 1996.

8. Nahavandi, A. (2015). The Art and Science of Leadership. Pearson.

9. Schein, E. H. (1992). Organizational Culture and Leadership. Jossey Bass.

Metody i kryteria oceniania:

The assessment of achieving learning outcomes is based on a written examination. The scope of the examination includes the issues covered during the lectures and knowledge from reading assignments. The following assessment scale is applied:

- very good (5.0) – from 92% to 100%;

- good plus (4.5) – from 84% to 91%;

- good (4.0) – from 76% to 83%;

- satisfactory plus (3.5) – from 68% to 75%;

- satisfactory (3.0) – from 60% to 67%;

- fail – from 0% to 59%

Praktyki zawodowe:

Not Applicable

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Robert Karaszewski, Andrzej Lis
Prowadzący grup: Andrzej Lis
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Oksana Mazorenko, Mateusz Tomanek
Prowadzący grup: Oksana Mazorenko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Andrzej Lis
Prowadzący grup: Andrzej Lis
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
ul. Jurija Gagarina 11, 87-100 Toruń tel: +48 56 611-40-10 https://usosweb.umk.pl/ kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.0.3.0-2 (2024-04-26)