Podstawy ekonomii z perspektywy audytu wewnętrznego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 117123-PodEkon |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podstawy ekonomii z perspektywy audytu wewnętrznego |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania |
Grupy: |
Studia podyplomowe w zakresie audytu wewnętrznego sektora finansów publicznych |
Strona przedmiotu: | http://www.michalmoszynski.pl |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza ogólna o funkcjonowaniu systemu społeczno-ekonomicznego. |
Całkowity nakład pracy studenta: | 4 godziny zajęć z prowadzącym, przestudiowanie materiałów z prezentacji po zajęciach - 2 godziny. Razem 6 godzin. |
Efekty uczenia się - wiedza: | Zna i rozumie główne źródła informacji ekonomicznej ważne z punktu widzenia audytu wewnętrznego jednostek sektora finansów publicznych. |
Efekty uczenia się - umiejętności: | Potrafi analizować, symulować i interpretować zjawiska ekonomiczno-społeczne ważne z punktu widzenia funkcjonowania sfery finansów publicznych. |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | Jest gotów do krytycznej oceny dostępnych danych i informacji ekonomicznych kluczowych z punktu widzenia decydenta w podmiotach sektora finansów publicznych. |
Metody dydaktyczne: | Wykład z prezentacją multimedialną, dyskusja, warsztaty. |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład problemowy |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest przybliżenie narzędzi analitycznych ekonomisty dla lepszego zrozumienia uwarunkowań funkcjonowania sektora finansów publicznych. Zajęcia obejmują krótki wstęp teoretyczny i pogłębienie problematyki na konkretnych przykładach z aktualnymi danymi liczbowymi. Słuchacze rozwiązują problemy sformułowane do przygotowanych danych liczbowych. |
Pełny opis: |
Zajęcia składają się z dwóch zasadnicznych części - teoretycznej (I)i empiryczno-warsztatowej (II), które z kolei obejmują łącznie 3 punkty (1-3), odpowiadające w głównych elementach wybranym efektom kształcenia całych studiów: I. Część teoretyczna 1. Zagadnienia wprowadzające (1 h) a) Wybrane narzędzia analizy ekonomicznej b) Źródła informacji statystycznej: - Rodzaje danych używanych przez ekonomistów - Najważniejsze wskaźniki (makro/mikro)ekonomiczne - Najważniejsze źródła danych c) Krytyczna ocena danych i informacji II. Część empiryczno-warsztatowa – analiza zjawisk i uwarunkowań jednostek sektora finansów publicznych 2. Analiza zjawisk w sferze jednostek sektora finansów publicznych (1,5 h) - Budżet państwa - Deficyt i dług sektora finansów publicznych - Fundusze celowe 3. Analiza uwarunkowań ekonomiczno-finansowych działania jednostek sektora finansów publicznych 3a. Sfera realna – rynek pracy i wzrost (0,5 h) 3b. Sfera pieniężna – inflacja, płace, kursy walutowe (1 h) |
Literatura: |
Szczegołowa prezentacja przekazana przez prowadzącego z interaktywnymi odsyłaczmi do wybranych źródeł: - żródła danych, - artykuły pogłębiające dane tematy, - linki na najważniejsze definicje i kategorie. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena bieżąca aktywności w trakcie zajęć. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 4 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Moszyński | |
Prowadzący grup: | Michał Moszyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Wykład - Zaliczenie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.