Umiejętności interpersonalne w postępowaniu audytowym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 117123-UmInteAud |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0411) Rachunkowość podatków
|
Nazwa przedmiotu: | Umiejętności interpersonalne w postępowaniu audytowym |
Jednostka: | Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania |
Grupy: |
Studia podyplomowe w zakresie audytu wewnętrznego sektora finansów publicznych |
Strona przedmiotu: | https://moodle.umk.pl/WNEiZ/course/view.php?id=249 |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Całkowity nakład pracy studenta: | 25 godzin, w tym: 8 godzin pracy bezpośrednio z nauczycielem w ramach ćwiczeń 17 godzin w ramach pracy własnej studenta, w tym na platformie moodle |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: zna instrumenty komunikacyjne istotne w relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi - K_W04 W2: posiada wiedzę na temat zachowań asertywnych - K_W04 W3: zna strukturę prawidłowo sformułowanego celu - K_W05 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: potrafi sformułować cel w oparciu o regułę SMART - K_U05 U2: potrafi sformułować konstruktywną informację zwrotną - K_U06 U3: potrafi wywierać wpływ poprzez stosowanie procedury korygowania zachowań - K_U06 U4: potrafi asertywnie reagować na prośby i krytykę - K_U06 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: potrafi dokonać analizy sytuacji interpersonalnej - K_K03 K2: potrafi dokonać wyboru adekwatnego instrumentu komunikacyjnego w danej sytuacji - K_K04 K3: potrafi w komunikatywny sposób wyrażać swoje zdanie - K_K07 |
Metody dydaktyczne: | Jest realizowany w formie 8-godzinnego warsztatu z wykorzystaniem metod aktywizujących uczestników (gry dydaktyczne, testy typu papier-ołówek, symulacje, dyskusje grupowe, modelowanie zachowań) wzbogaconego prezentacją multimedialną. Platforma e-learningowa stanowi wsparcie procesu dydaktycznego (materiały przydatne do warsztatu i wykładu, testy psychologiczne). |
Skrócony opis: |
Przedmiot jest skierowany do słuchaczy studiów podyplomowych. Ma na celu nauczenie umiejętności warunkujących sprawność interpersonalną w postępowaniu audytowym. |
Pełny opis: |
Zajęcia obejmują następuje zagadnienia: - istota umiejętności interpersonalnych (adekwatność, stosowność, klarowność). W1, K1 - formułowanie celów (reguła SMART). W3, U1. - specyfika komunikacji niewerbalnej: elementy składowe, siła, spójność, zakłócenia. W1, K2. - instrumenty skutecznego słuchania (zadawanie pytań, parafrazowanie). W1. - podstawowe zasady konstruktywnego udzielania informacji zwrotnej; konstruktywne wyrażanie krytyki i pochwał (komunikat "JA"). W1, U2, K3 - zachowania asertywne jako instrument radzenia sobie z presją i manipulacją (zgoda warunkowa, odmawianie, reagowanie na krytykę i pochwały, konfrontowanie opinii, egzekwowanie zachowań). W2, U3, U4, K3. |
Literatura: |
1. Dolna H., Doskonalenie kompetencji interpersonalnych, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń 2010. 2. Dolna H., Komunikacja w praktyce audytu wewnętrznego, Instytut Pomorski, Toruń 2009. 3. Nęcki Z. (red.), Komunikacja niewerbalna: zasady i zastosowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007. 4. Król – Fijewska M., Fijewski P., Asertywność menedżera, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2000. 5. Mc Kay M., Davis M., Fanning P., Sztuka skutecznego porozumiewania się, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończonym kursie student potrafi: - formułować cele zgodnie z regułą SMART, - identyfikować typy komunikatów niewerbalnych w kontaktach interpersonalnych i je korygować w celu osiągania skuteczności interpersonalnej, - identyfikować i wykorzystywać instrumenty skutecznego słuchania (zadawanie pytań, parafrazowanie, podsumowywanie), - udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej (krytyki i pochwał), - zawierać umowy w oparciu o zgodę warunkową, - asertywnie odmawiać, - asertywnie reagować na krytyki i pochwały, - konstruktywnie odpierać presję, - asertywnie reagować na zachowania negatywne, - dokonać analizy sytuacji interpersonalnej w celu jej skorygowania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na podstawie obserwacji udziału w ćwiczeniach na zajęciach (+++ w pełnym zakresie) Uczestnictwo w co najmniej 75% godzin zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Rok akademicki 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Hanna Dolna | |
Prowadzący grup: | Hanna Dolna | |
Strona przedmiotu: | https://moodle.umk.pl/WNEiZ/course/view.php?id=249 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Ćwiczenia - Zaliczenie |
|
Uwagi: |
Zajęcia on-line Ms Teams I sesja 10 kwietnia 2021 w godz. 8.00 - 11.15 II sesja 24 kwietnia 2021 w godz. 8.00 - 11.15 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.