Zajęcia wspomagające dla studentów I roku I stopnia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1200-ZWYR-S1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0222) Historia i archeologia
|
Nazwa przedmiotu: | Zajęcia wspomagające dla studentów I roku I stopnia |
Jednostka: | Wydział Nauk Historycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu szkoły ponadpodstawowej. |
Całkowity nakład pracy studenta: | Godziny realizowane z udziałem nauczyciela – 30 godz. |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: zna i rozumie w stopniu elementarnym relacje i zależności pomiędzy przeszłością a aktualnymi wydarzeniami oraz ich wpływ na świadomość i tożsamość ludzi i społeczeństw K_W06 W2: wie, że badania i debata niosą ze sobą nieustanne zmiany i rozwój poglądów K_W14 W3: posiada podstawową wiedzę o metodach upowszechniania wiedzy historycznej K_W19 |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: potrafi wykorzystać technologie informacyjne i komunikacyjne K_U02 U2: umie przedstawić przemyślane efekty swojej pracy, posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych i prac pisemnych w języku polskim z poprawnym zastosowaniem różnorodnych form pisarstwa naukowego K_U09 U3: potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role K_U16 |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie K_K01 K2: prezentuje efekty swojej pracy w przejrzystej, usystematyzowanej i przemyślanej formie z zastosowaniem różnorodnych nowoczesnych metod i technik K_K03 K3: potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji wyznaczonego przez siebie lub innych zadania K_K05 K4: uczestniczy w życiu kulturalnym, korzystając z różnych mediów i różnych jego form K_K08 |
Metody dydaktyczne: | Dyskusja, rozmowa nauczająca, projekt, portfolio. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest podniesienie kompetencji studentów I roku niezbędnych do realizacji programu studiów. |
Pełny opis: |
1. Planowanie, organizowanie i ocenianie własnej nauki. 2. Poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł, w tym z bibliotek i archiwów cyfrowych. 3. Analizowanie, interpretowanie i wykorzystywanie zgromadzonych materiałów. 4. Formułowanie pytań badawczych. 5. Współdziałanie w zespole i praca w grupie. 6. Przygotowanie do udziału w dyskusji i debacie. 7. Prezentacja własnego punktu widzenia 8. Rozwijanie osobistych zainteresowań. 9. Wycieczka. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Buksiński T., Zasady i metody interpretacji tekstów źródłowych, Warszawa 1992. Campbell G. M., Jak przygotować profesjonalną prezentację, Warszawa 2007. Żurek E., Sztuka wystąpień czyli jak mówić, by osiągnąć cel, Warszawa 2007. Strony internetowe bibliotek i archiwów cyfrowych. Literatura uzupełniająca: Zaczyński W., Poradnik autora prac seminaryjnych, dyplomowych i magisterskich, Warszawa 1995. |
Metody i kryteria oceniania: |
Procentowy udział w zajęciach – 90 % godzin zajęć. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.