Obsługa platformy Moodle
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1400-OPMo-1-SD |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0211) Techniki audiowizualne i produkcja medialna
|
Nazwa przedmiotu: | Obsługa platformy Moodle |
Jednostka: | Wydział Sztuk Pięknych |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe I rok, studia doktoranckie w zakresie konserwacji i restauracji dzieł sztuki Przedmioty obowiązkowe - I rok, studia doktoranckie z zakresu nauk o sztuce Przedmioty obowiązkowe I rok studia doktoranckie w dyscyplinie sztuki piękne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Wymagania wstępne: | brak |
Całkowity nakład pracy studenta: | - godziny realizowane z udziałem nauczyciela: 30 godzin - praca indywidualna studenta: 30 godzin - konsultacje z prowadzącym: 10 godzin - przygotowanie do zaliczenia: 30 godzin Razem: 100 godzin |
Efekty uczenia się - wiedza: | W1: Doktorant zna podstawowe funkcje i możliwości systemu Moodle W2: Doktorant zna sposoby wykorzystania materiałów multimedialnych do celów e-learningowych przy użyciu platformy Moodle W3: Doktorant wie jakie są możliwości i zagrożenia płynące z zastosowania nowoczesnych technologii nauczania w pracy dydaktycznej |
Efekty uczenia się - umiejętności: | U1: Doktorant potrafi posługiwać się podstawowymi funkcjami platformy Moodle U2: Doktorant umie tworzyć multimedialne kursy elearningowe U3: Doktorant umie zastosować nowoczesne technologie nauczania w pracy dydaktycznej |
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | K1: Doktorant ma świadomość trendów nowoczesnej pracy dydaktycznej i sposobów komunikacji K2: Doktorant dostosowuje się do wymogów systematyczności i precyzji nakładanych przez nowoczesne technologie nauczania K3: Doktorant jest kreatywny w wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi multimedialnych |
Metody dydaktyczne: | ćwiczenia, pokaz |
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
Metody dydaktyczne podające: | - wykład konwersatoryjny |
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
Metody dydaktyczne w kształceniu online: | - metody oparte na współpracy |
Skrócony opis: |
Uczestnicy kursu poznają zagadnienia związane ze stroną formalną i techniczną e-learningu (platformy edukacyjne, oprogramowanie authoringowe, narzędzia społecznościowe, oprogramowanie na urządzenia mobilne). |
Pełny opis: |
Najbardziej obszerną część kursu stanowią warsztaty komputerowe podczas, których uczestnicy kursu będą poznawać oprogramowanie authoringowe, poznają najważniejsze możliwość platformy Moodle, przygotują, zarejestrują i zmontują własny wykład.Studenci zapoznają się z możliwościami dydaktycznymi portali społecznościowych, profesjonalnych narzędzi prezentacyjnych. Po zakończonym kursie uczestnicy przygotowani będą do wdrażania e-learningu w ramach prowadzonych przez siebie zajęć. |
Literatura: |
M. Hyla, Przewodnik po e-learningu, ABC Wolter Kluwer, 2009 S. Juszczyk, Edukacja na odległość : kodyfikacja pojęć, reguł i procesów, Toruń 2002 P.Brzózka, Moodle dla nauczycieli i trenerów. Zaplanuj, stwórz i rozwijaj platformę e-learningową, Helion, 2016 |
Metody i kryteria oceniania: |
Przygotowanie materiałów dydaktycznych na platformie moodle w formie autorskiego e-kursu |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.