Animacja Komputerowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1401-AKO-3Z-DM | Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0213) Sztuki plastyczne
![]() |
Nazwa przedmiotu: | Animacja Komputerowa | ||
Jednostka: | Instytut Artystyczny | ||
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe - 3 rok, sem. zimowy - grafika warsztatowa (dm) |
||
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Wymagania wstępne: | Zaliczenie II roku na kierunku Grafika warsztatowa i Projektowanie graficzne |
||
Rodzaj przedmiotu: | przedmiot obowiązkowy |
||
Całkowity nakład pracy studenta: | 1.Ilość godzin przewidzianych w planie studiów i realizowanych z udziałem nauczycieli dla danego przedmiotu: godziny realizowane w trybie kontaktowym: 120 2.Czas poświęcony na pracę indywidualną studenta/słuchacza/uczestnika kursu potrzebny do pomyślnego zaliczenia przedmiotu, tj. wcześniejsze przygotowanie i uzupełnienie notatek; zebranie i wybór odpowiednich materiałów do zajęć, wymagane powtórzenie materiału, pisanie prac, projektów, czytanie literatury: 90 3.Czas wymagany do przygotowania się i do uczestnictwa w procesie oceniania (np. w egzaminach): 30 4.Czas wymagany do odbycia obowiązkowej (-ych) praktyki 1.(praktyk): nie dotyczy Łącznie: 240 godzin |
||
Efekty uczenia się - wiedza: | 1. Posiada wiedzę w zakresie technik animacji klasycznej i komputerowej oraz ich związku z wieloma dziedzinami współczesnego życia. (K_W02) 2. Werbalizuje problematykę formalną, porównuje współzależności warstwy formalnej jak i semantycznej. (K_W01) 3. Posługuje się mediami elektronicznymi w indywidualnej kreacji artystycznej w oparciu o wiedzę z zakresu dawnych i współczesnych tendencji sztuki animacji. (K_W03) 4. Interpretuje zagadnienia formy w kontekście różnych nurtów sztuki animacji jak i swoich realizacji, a także dostrzega ich znaczenie dla dalszego rozwoju osobowości twórczej.(K_W04) 5. Ma wiedzę dotyczącą uwarunkowań swobodnej i niezależnej kreacji artystycznej.(K_W05) |
||
Efekty uczenia się - umiejętności: | 1. Posługuje się swobodnie mediami elektronicznymi w indywidualnej kreacji artystycznej. (K_U01) 2. Wykorzystuje twórczo elementy języka animacji. (K_U02 ) 3. Komponuje samodzielnie krótkie formy graficzno-filmowe. (K_U03) 4. Uwzględnia w procesie twórczym aspekty prawne związane z wykorzystywaniem cudzych utworów muzycznych. (K_U04) 6. Rozwiązuje zadania z animacji w sposób twórczy, niezależny i oryginalny. (K_U07) |
||
Efekty uczenia się - kompetencje społeczne: | 1. Wykazuje zaangażowaną, kreatywną i poszukującą postawę. (K_U07) |
||
Metody dydaktyczne: | Prezentacje przykładów realizacji z poprzednich lat studiów, prac artystów animatorów z omówieniem cech formalnych, technicznych i technologicznych; Wprowadzenie w problematykę zadania, omówienie sposobów realizacji i pokaz przykładowych rozwiązań; Podział procesu realizacji ćwiczeń na dwa zasadnicze etapy: projekt, samodzielna realizacja. Oba etapy są omawiane z każdym studentem podczas indywidualnych korekt, przeglądy poszczególnych ćwiczeń - omawianie prac z udziałem grupy studentów, dyskusja. |
||
Metody dydaktyczne eksponujące: | - pokaz |
||
Metody dydaktyczne podające: | - pogadanka |
||
Metody dydaktyczne poszukujące: | - ćwiczeniowa |
||
Skrócony opis: |
Animacja komuterowa to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie w zagadnienia związane ze specyfiką realizacji obrazu animowanego, przy użyciu współczesnych narzędzi (komputer) oraz przekazanie wiedzy i przygotowanie praktyczne w zakresie tworzenia komunikatu wizualnego, zbudowanego z różnorodnych środków przekazu (obrazu, dźwięku). |
||
Pełny opis: |
1. CEL PRZEDMIOTU: Przekazanie studentom podstaw wiedzy o tworzeniu i praktycznym wykorzystaniu animacji komputerowej oraz świadomym zastosowaniu odpowiedniego oprogramowania do realizacji zamierzonego projektu. Przedmiot animacja komputerowa realizowany jest w formie ćwiczeń. Ćwiczenia poświęcone są realizacji zadań o wzrastającym stopniu złożoności i trudności. Zakres zadań realizowanych przez studentów obejmuje zarówno podstawowe zasady tworzenia animacji jak i zagadnienia warsztatowe. Podstawowe bloki tematyczne: - język animacji - warsztat animatora, - cyfrowe przygotowanie i importowanie plików składowych projektu, - animacja komputerowa (2D i 3D), - montaż cyfrowy, - udźwiękowienie, - edycja klipów filmowych, - kompresja i zapis w postaci popularnych plików cyfrowego wideo w wybranych programach. |
||
Literatura: |
- J. Beck, Sztuka animacji, Warszawa 2006 - Z. Benedyktowicz (red.), Zbigniew Rybczyński. Podróżnik do krainy niemożliwości, Warszawa 1993 - M. Giżycki, Nie tylko Disney, Rzecz o filmie animowanym, Warszawa 2000 - L. Manovich, Język nowych mediów, Warszawa 2006 - W. Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Warszawa 2006 - T. White, The Animators Workbook, Nowy Jork 1984 - M. Frukacz, 24 klatki na sekundę. Rozmowy o animacji, Kraków 2008 - B. Brown, Światło w filmie, Warszawa 2009 - W. Szymczyk, Inscenizacja filmowa. Podręcznik reżyserii, Łódź 2011 - G. Mercado, Okiem filmowca, Warszawa 2009 - B. Block, Opowiadanie obrazem, Warszawa 2010 - Antologia polskiej animacji, Polskie Wyd. Audiowizualne, Warszawa 2008 - Antologia polskiej animacji eksperymentalnej, Polskie Wyd. Audiowizualne, Warszawa 2008 - Adobe Creative Team, Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik, Helion 2011 - Adobe Creative Team, Adobe Premiere Pro CS4. Oficjalny podręcznik, Helion 2009 Adobe Creative Team, Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik, Helion 2011 - Adobe Creative Team, Adobe Premiere Pro CS4. Oficjalny podręcznik, Helion 2009 http://pl.wikipedia.org/wiki/Scenorys http://ninateka.pl/ https://helpx.adobe.com/after-effects.html |
||
Metody i kryteria oceniania: |
- Proces realizacji ćwiczeń ma dwa zasadnicze etapy: projekt i samodzielna realizacja. Oba etapy są omawiane z każdym studentem podczas korekty indywidualnej. - Przeglądy poszczególnych ćwiczeń to omawianie prac z udziałem grupy studentów. - Zaliczenie każdego semestru polega na przeglądzie samodzielnie wykonanych ćwiczeń, ich analizie i omówieniu efektów realizacji. Ocenie podlegają: zasadność odpowiedzi na zadany temat, adekwatność użytych środków wyrazu, spójność konstrukcji ćwiczenia, poziom samodzielności wykonania zadania, nienaganność techniczna. Podstawą zaliczenia jest obecność na zajęciach i realizacja wszystkich zadanych ćwiczeń i tematów. |
||
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/18" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-25 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jakub Wawrzak | |
Prowadzący grup: | Emma Kwiatkowska, Jakub Wawrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena |
|
Skrócony opis: |
Animacja komuterowa to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie w zagadnienia związane ze specyfiką realizacji obrazu animowanego, przy użyciu współczesnych narzędzi (komputer) oraz przekazanie wiedzy i przygotowanie praktyczne w zakresie tworzenia komunikatu wizualnego, zbudowanego z różnorodnych środków przekazu (obrazu, dźwięku). | |
Pełny opis: |
1. CEL PRZEDMIOTU: Przekazanie studentom podstaw wiedzy o tworzeniu i praktycznym wykorzystaniu animacji komputerowej oraz świadomym zastosowaniu odpowiedniego oprogramowania do realizacji zamierzonego projektu. Przedmiot animacja komputerowa realizowany jest w formie ćwiczeń. Ćwiczenia poświęcone są realizacji zadań o wzrastającym stopniu złożoności i trudności. Zakres zadań realizowanych przez studentów obejmuje zarówno podstawowe zasady tworzenia animacji jak i zagadnienia warsztatowe. Podstawowe bloki tematyczne: - język animacji - warsztat animatora, - cyfrowe wprowadzanie materiałów wyjściowych, - animacja komputerowa, - komputerowy montaż, - udźwiękowienie, - edycja klipów filmowych, - kompresja i zapis w postaci popularnych plików cyfrowego wideo w wybranych programach. | |
Literatura: |
Adobe Creative Team, Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik, Helion 2011 Adobe Creative Team, Adobe Premiere Pro CS4. Oficjalny podręcznik, Helion 2009 Adobe Creative Team, Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik, Helion 2011 - Adobe Creative Team, Adobe Premiere Pro CS4. Oficjalny podręcznik, Helion 2009 - Antologia polskiej animacji, Polskie Wydawnictwa Audiowizualne - Antologia polskiej animacji eksperymentalnej, Polskie Wydawnictwa Audiowizualne - Jerry Beck, Sztuka animacji, Arkady 2006 - Praca zbiorowa pod red. Zbigniewa Benedyktowicza, Zbigniew Rybczyniski. Podróżnik do krainy niemożliwości, Warszawa 1993 - Marcin Giżycki, Nie tylko Disney, Rzecz o filmie animowanym, Wydawnictwa Artystyczne I Filmowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000 - Lew Manovich, Język nowych mediów, Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006 - Walter Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec Warszawa 2006 - Tony White, The Animators Workbook, Nowy Jork 1984, - Mariusz Frukacz, 24 klatki na sekundę. Rozmowy o animacji, Lokator 2008 http://pl.wikipedia.org/wiki/Scenorys http://ninateka.pl/ https://helpx.adobe.com/after-effects.html |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/19" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-24 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jakub Wawrzak | |
Prowadzący grup: | Emma Kwiatkowska, Jakub Wawrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena |
|
Skrócony opis: |
Animacja komuterowa to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie w zagadnienia związane ze specyfiką realizacji obrazu animowanego, przy użyciu współczesnych narzędzi (komputer) oraz przekazanie wiedzy i przygotowanie praktyczne w zakresie tworzenia komunikatu wizualnego, zbudowanego z różnorodnych środków przekazu (obrazu, dźwięku). | |
Pełny opis: |
1. CEL PRZEDMIOTU: Przekazanie studentom podstaw wiedzy o tworzeniu i praktycznym wykorzystaniu animacji komputerowej oraz świadomym zastosowaniu odpowiedniego oprogramowania do realizacji zamierzonego projektu. Przedmiot animacja komputerowa realizowany jest w formie ćwiczeń. Ćwiczenia poświęcone są realizacji zadań o wzrastającym stopniu złożoności i trudności. Zakres zadań realizowanych przez studentów obejmuje zarówno podstawowe zasady tworzenia animacji jak i zagadnienia warsztatowe. Podstawowe bloki tematyczne: - język animacji - warsztat animatora, - cyfrowe wprowadzanie materiałów wyjściowych, - animacja komputerowa, - komputerowy montaż, - udźwiękowienie, - edycja klipów filmowych, - kompresja i zapis w postaci popularnych plików cyfrowego wideo w wybranych programach. | |
Literatura: |
Adobe Creative Team, Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik, Helion 2011 Adobe Creative Team, Adobe Premiere Pro CS4. Oficjalny podręcznik, Helion 2009 Adobe Creative Team, Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik, Helion 2011 - Adobe Creative Team, Adobe Premiere Pro CS4. Oficjalny podręcznik, Helion 2009 - Antologia polskiej animacji, Polskie Wydawnictwa Audiowizualne - Antologia polskiej animacji eksperymentalnej, Polskie Wydawnictwa Audiowizualne - Jerry Beck, Sztuka animacji, Arkady 2006 - Praca zbiorowa pod red. Zbigniewa Benedyktowicza, Zbigniew Rybczyniski. Podróżnik do krainy niemożliwości, Warszawa 1993 - Marcin Giżycki, Nie tylko Disney, Rzecz o filmie animowanym, Wydawnictwa Artystyczne I Filmowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000 - Lew Manovich, Język nowych mediów, Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006 - Walter Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec Warszawa 2006 - Tony White, The Animators Workbook, Nowy Jork 1984, - Mariusz Frukacz, 24 klatki na sekundę. Rozmowy o animacji, Lokator 2008 http://pl.wikipedia.org/wiki/Scenorys http://ninateka.pl/ https://helpx.adobe.com/after-effects.html |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jakub Wawrzak | |
Prowadzący grup: | Emma Kwiatkowska, Jakub Wawrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena |
|
Skrócony opis: |
Animacja komuterowa to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie w zagadnienia związane ze specyfiką realizacji obrazu animowanego, przy użyciu współczesnych narzędzi (komputer) oraz przekazanie wiedzy i przygotowanie praktyczne w zakresie tworzenia komunikatu wizualnego, zbudowanego z różnorodnych środków przekazu (obrazu, dźwięku). | |
Pełny opis: |
1. CEL PRZEDMIOTU: Przekazanie studentom podstaw wiedzy o tworzeniu i praktycznym wykorzystaniu animacji komputerowej oraz świadomym zastosowaniu odpowiedniego oprogramowania do realizacji zamierzonego projektu. Przedmiot animacja komputerowa realizowany jest w formie ćwiczeń. Ćwiczenia poświęcone są realizacji zadań o wzrastającym stopniu złożoności i trudności. Zakres zadań realizowanych przez studentów obejmuje zarówno podstawowe zasady tworzenia animacji jak i zagadnienia warsztatowe. Podstawowe bloki tematyczne: - język animacji - warsztat animatora, - cyfrowe wprowadzanie materiałów wyjściowych, - animacja komputerowa, - komputerowy montaż, - udźwiękowienie, - edycja klipów filmowych, - kompresja i zapis w postaci popularnych plików cyfrowego wideo w wybranych programach. | |
Literatura: |
Adobe Creative Team, Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik, Helion 2011 Adobe Creative Team, Adobe Premiere Pro CS4. Oficjalny podręcznik, Helion 2009 Adobe Creative Team, Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik, Helion 2011 - Adobe Creative Team, Adobe Premiere Pro CS4. Oficjalny podręcznik, Helion 2009 - Antologia polskiej animacji, Polskie Wydawnictwa Audiowizualne - Antologia polskiej animacji eksperymentalnej, Polskie Wydawnictwa Audiowizualne - Jerry Beck, Sztuka animacji, Arkady 2006 - Praca zbiorowa pod red. Zbigniewa Benedyktowicza, Zbigniew Rybczyniski. Podróżnik do krainy niemożliwości, Warszawa 1993 - Marcin Giżycki, Nie tylko Disney, Rzecz o filmie animowanym, Wydawnictwa Artystyczne I Filmowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000 - Lew Manovich, Język nowych mediów, Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006 - Walter Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Wydawnictwo Wojciech Marzec Warszawa 2006 - Tony White, The Animators Workbook, Nowy Jork 1984, - Mariusz Frukacz, 24 klatki na sekundę. Rozmowy o animacji, Lokator 2008 http://pl.wikipedia.org/wiki/Scenorys http://ninateka.pl/ https://helpx.adobe.com/after-effects.html |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jakub Wawrzak | |
Prowadzący grup: | Jakub Wawrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie lub ocena
Ćwiczenia - Zaliczenie lub ocena |
|
Skrócony opis: |
Animacja komuterowa to przedmiot, którego celem jest wprowadzenie w zagadnienia związane ze specyfiką realizacji obrazu animowanego, przy użyciu współczesnych narzędzi (specjalistyczne oprogramowanie komputerowe) oraz przekazanie wiedzy i przygotowanie praktyczne w zakresie tworzenia komunikatu wizualnego, zbudowanego z różnorodnych środków przekazu (obrazu, dźwięku). | |
Pełny opis: |
1. CEL PRZEDMIOTU: Przekazanie studentom podstaw wiedzy o tworzeniu i praktycznym wykorzystaniu animacji komputerowej oraz świadomym zastosowaniu odpowiedniego oprogramowania do realizacji zamierzonego projektu. Przedmiot animacja komputerowa realizowany jest w formie ćwiczeń. Ćwiczenia poświęcone są realizacji zadań o wzrastającym stopniu złożoności i trudności. Zakres zadań realizowanych przez studentów obejmuje zarówno podstawowe zasady tworzenia animacji jak i zagadnienia warsztatowe. Podstawowe bloki tematyczne: - język animacji - warsztat animatora, - cyfrowe przygotowanie i importowanie plików składowych projektu, - animacja komputerowa (2D i 3D), - montaż cyfrowy, - udźwiękowienie, - edycja klipów filmowych, - kompresja i zapis w postaci popularnych plików cyfrowego wideo w wybranych programach. | |
Literatura: |
- J. Beck, Sztuka animacji, Warszawa 2006 - Z. Benedyktowicz (red.), Zbigniew Rybczyński. Podróżnik do krainy niemożliwości, Warszawa 1993 - M. Giżycki, Nie tylko Disney, Rzecz o filmie animowanym, Warszawa 2000 - L. Manovich, Język nowych mediów, Warszawa 2006 - W. Murch, W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Warszawa 2006 - T. White, The Animators Workbook, Nowy Jork 1984 - M. Frukacz, 24 klatki na sekundę. Rozmowy o animacji, Kraków 2008 - B. Brown, Światło w filmie, Warszawa 2009 - W. Szymczyk, Inscenizacja filmowa. Podręcznik reżyserii, Łódź 2011 - G. Mercado, Okiem filmowca, Warszawa 2009 - B. Block, Opowiadanie obrazem, Warszawa 2010 - Antologia polskiej animacji, Polskie Wyd. Audiowizualne, Warszawa 2008 - Antologia polskiej animacji eksperymentalnej, Polskie Wyd. Audiowizualne, Warszawa 2008 - Adobe Creative Team, Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik, Helion 2011 - Adobe Creative Team, Adobe Premiere Pro CS4. Oficjalny podręcznik, Helion 2009 Adobe Creative Team, Adobe After Effects CS5. Oficjalny podręcznik, Helion 2011 - Adobe Creative Team, Adobe Premiere Pro CS4. Oficjalny podręcznik, Helion 2009 http://pl.wikipedia.org/wiki/Scenorys http://ninateka.pl/ https://helpx.adobe.com/after-effects.html |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.